וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש שני עם גרנד סניק

2.11.2010 / 12:20

בחודש השני רכב מבחן שלנו צובר 5,780 ק"מ מכובדים ורושם לזכותו אפס ביקורים במוסך. משפחתי במשרה מלאה

החודש השני עם הרנו גרנד סניק שנמסר לנו למבחן ארוך טווח, מחבר אותו ישירות אל המשפחה והוא הפך להיות הרכב הראשון בבית לביצוע כל משימה מתבקשת. החודש גמאנו עמו רק מעט יותר מ-1,700 קילומטרים, אך מרביתם נצברו בתחומי העיר והוא כמעט לא נח באף יום במהלך השבוע.

עד כה, למרות השימוש הכבד, גם החודש הוא לא נזקק אף לא לביקור אחד במוסך. הכל מתפקד בו כשורה, אין תקלות או ליקויים והבדיקות השבועיות שלנו לא גילו שום צריכת שמן מכיוון המנוע. גם החודש יש לנו אליו המון תשבחות אודות השימושיות המצוינת שלו בתא הנוסעים והגמישות בהסעת כל בני המשפחה, קטנים וגדולים, בכיסאות בטיחות או בלעדיהם.

השימוש הנרחב העיר, גרם לנו לא פעם להודות על כך שברכב המבחן הותקנו חיישני נסיעה לאחור. אורכו הרב והשטחים המתים הרבים מסביבו (בייחוד לאחור) עלולים היו להסב לו לא מעט צלקות על הפגושים אילולי אותם חיישנים אחוריים. במחשבה שניה, היינו שמחים אם גם מלפנים היו לנו כאלה.

מרתון חיסכון

נקודת החולשה העיקרית של הגרנד סניק המשיכה להטריד אותנו גם החודש וזו צריכת הדלק. בנסיעה משולבת (עירוני ובינעירוני) הגרנד סניק מציג באדיקות צריכה של כ-7.4 ק"מ לליטר וזה בהחלט לא מעט בהתחשב בשימוש הרגוע בו. בנסיעה עירונית בלבד, עולה צריכת הדלק לכדי ליטר אחד לכל שישה קילומטרים וזה נעים עוד פחות.

מוטרדים מהעניין, החלטנו לארגן למיניוואן הצרפתי מרתון חיסכון שבו ננסה לצרוך את המינימום האפשרי. המבחן התחלק לשני מדדים - שיוט בינעירוני ונסיעה עירונית. כדי להשיג את הנתון הטוב ביותר, לא רק שהקפדנו על כל כללי הנהיגה החסכונית, אלא גם רוקנו אותו מתוכנו לגמרי - הוצאנו את מושבי התינוקות, מתא המטען הוצאו העגלות והבינבה ובתא הנוסעים יש אדם אחד בלבד, הנהג.

המבחן הבינעירוני כלל נסיעה מתחנת הדלק 'פז' בסיירים עד לבאר שבע (צומת הכניסה הראשית) וחזרה אל התחנה, בבוקר יום שישי כשהכבישים ריקים כמעט לגמרי. הממצאים היו כך: בנסיעה עדינה זו, צרך הגרנד סניק ליטר דלק לכל 13.5 ק"מ בלבד ולמעשה השלים את נסיעה זו עם צריכה של 16 ליטרים. נתונים אולי לא מעולים אבל טובים מאלה שמושגים בנסיעה שאינה משתדלת כל כך.

המבחן העירוני נעשה בתנאים דומים וכלל נסיעה של 126 קילומטרים בתוך גוש דן, בנתיבי איילון ובפקקי היומיום שוב, כשאנו מקפידים על כל כללי הנהיגה החסכונית. בתנאים אלה הציג הסניק צריכה של ליטר דלק לכל 8.1 קילומטרים ובסך הכל צרך בבדיקה זו 15.5 ליטרים. שוב, לא נתון מעודד, אך עדיין טוב יותר מזה של הנהיגה היומיומית.

בחודש השלישי למבחן הארוך טווח של הגרנד סניק, מתוכנן לו אתגר נוסף בו הוא יצטרך להוכיח עצמו מול מתחרנו הישיר, אז תמשיכו לעקוב אחרינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully