וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימפרזה הבאה מעבר לפינה

ירון אדרי

18.11.2010 / 11:14

שלוש שנים בלבד לאחר השקת הדור הנוכחי, רומזת סובארו כיצד תראה האימפרזה הבאה. רק תפסיקו לקרוא לה מכונית עממית

הרבה תקוות תלתה סובארו בדור השלישי של האימפרזה, שמבחינה שיווקית ניסה לכוון טוב יותר מבעבר לשווקי היעד שלו. כך למשל קיבלו האירופים גרסת האצ'בק קומפקטית, בדיוק כפי שהם אוהבים. גרסת הסדאן כיוונה יותר לשוק האמריקני ואיך לא לשוק שלנו, למרות שבחודשים הראשונים נאלץ הלקוח הישראלי חובב הבגאז' להסתפק בחמש דלתות ובשם שונה - B3. בכל מקרה, הביקורות היו פושרות גם בכל הנוגע לגרסת הטורבו המסורתית (שרק כעת מושקת בגרסת סדאן ל-STI) ובסובארו מנסים עכשיו לתקן עם רמיזה לדור הבא.

ארה"ב חשובה מאוד ליצרנית היפנית שבוחרת את תערוכת לוס אנג'לס ככר ההשקה לאימפרזה קונספט (האימפרזה הנוכחית נחשפה בתערוכת ניו-יורק 2007). סובארו בחרה שלא להשתמש בשם מופרך ומפוצץ למכונית התצוגה כנראה כדי להרגיע את כולם ולרמוז ללקוחות שהנה, אוטוטו מגיע מחליפה יותר ראויה. הקונספט היא הדגם הראשון תחת אסטרטגיית המותג החדשה של סובארו - "אמון בתנועה", כמחווה ללקוחותיה המאמינים ב"מצויינות ההנדסית" שלה, כך בהודעה לעתונות.

להנעת ה-AWD הכפולה המסורתית עליה לא מוכנה סובארו לוותר, מצטרפים מנוע הבוקסר החדש לו נפח של 2.0 ל' ותיבת הילוכים רציפה CVT. ההספק לא נמסר, אך אם נסתמך על פרטים אודות המנוע שחשפה היצרנית לאחרונה נגלה שיש לו 150 כ"ס וכ-20 קג"מ בגרסה האטמוספרית נטולת הטורבו. השילוב אמור להעניק לה צריכת דלק עדיפה מבעבר, עוד נקודה שעמדה בטור הביקורת בדגם הנוכחי.

לטובת צריכת הדלק עמלו מהנדסי ומעצבי החברה רבות גם במנהרת רוח. התוצאה היא מרכב סדאן-קופה שהופך יותר ויותר שכיח בקרב יצרניות הרכב. אמנם הגריל דומה לזה של הלגאסי (B4), אלא שמשם ועד לקצות האגזוזים מדובר בשפת עיצוב חדשה לגמרי בסובארו עם השקעה בפרטים הקטנים כמו הפיכת אורות הערפל לסנפיר אווירודינמי למשל שמסיט את האוויר לקירור הבלמים. אלא שקשה שלא לחשוב שאותם מעצבים פזלו הצידה, למכוניות מאזדה למשל או ליריבה המושבעת מיצובישי.

עם אסטרטגיה חדשה, חייבת סובארו להתנתק מעט מהדימוי העממי שדבק לה לאורך השנים. את זה היא עושה באמצעות תא נוסעים מהודר רווי יריעות עור בארבעת המושבים ובדפנות הדלתות. אל הקונסולה המרכזית הוצמד מסך מגע עימו ניתן לקבל את כל המידע הנחוץ וכן לשלוט על המערכות השונות, כאשר זאת ניתן לעשות גם מההגה. כדי להמנע מתאונות ולהפחית את חומרתן, מצויידת האימפרזה קונספט במערכת בטיחות EyeSight היקפית.

עם אסטרטגיית האמון בתנועה, מתכוונת סובארו להציע מעתה ללקוחותיה רק מוצרים שיעניקו ערך מוסף בדמות הנאה מנהיגה ושקט נפשי. 20 שנים אחרי לידת האימפרזה הראשונה, בהחלט הגיע הזמן שהיא תעשה זאת. כעת נותר להמתין לחשיפת הדגם הסדרתי אולי בתוך כשנתיים (אם סובארו לא תפתיע ותעשה זאת קודם), ולא פחות חשוב - לגלות איזו STI מצפה לנו.

סובארו אימפרזה קונספט תערוכת לוס אנג'לס 2010. אתר יצרן
סובארו אימפרזה קונספט תערוכת לוס אנג'לס 2010/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully