וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסכניק כבר לא ימכור לכם רכב

ירון אדרי

18.11.2010 / 12:40

הוראת נוהל חדשה של משרד התחבורה ורשות הרישוי תגביל את הסחר בכלי רכב משומשים על ידי בעלי מוסכים. הסוף להונאות?

המוסכניק שלכם מציע לקנות ממנו רכב? מעתה הוא יתקשה לעשות זאת. הוראת נוהל חדשה של משרד התחבורה תעצור את תופעת סחר הרכב על ידי בעלי מוסכים. על פי הנוהל החדש, כדי לסחור ברכב חייב בעל המוסך להצטייד בתו סוחר אותו יקבל רק במידה וברשותו אישור מפורש של "קניית רכב ומכירתו דרך עיסוק" על גבי רישיון הסחר שלו. עד כה, הסתפקו מוסכים מורשי משרד התחבורה ב"רישיון לאחזקת מפעל" מעודכן כדי לקבל תו סוחר, כלומר אישור להפעלתם.

כנגד הנוהל יצא בתחילה איגוד המוסכים בטענה כי מדובר בפגיעה בחוק חופש העיסוק והקניין. לדברי האיגוד, תו הסוחר הינו תחליף לרישיון הרכב ולא רישיון עיסוק ואילו סחר ברכב משומש הינו חופשי ואינו מוגדר כמקצוע על פי צו הפיקוח. בעקבות זאת, הקימה רשות הרישוי צוות מקצועי לבחינה מחודשת של הנוהל שנכנס לתוקפו כעת לאחר שעבר מספר עדכונים.

על פי ההוראה החדשה, תו הסוחר ינתן לתקופה של שלוש שנים (לעומת שנה בנוהל הקודם) והוא כולל גם "קניית רכב ומכירתו דרך עיסוק" וחלק משטח החניה של המוסכים יוכר לטובת מסחר זה - 60 מ"ר עבור מקסימום של חמישה כלי רכב או יותר כאשר מדובר במספר רב של כלי רכב, בהתאם למספרם בכל רגע נתון. זאת בנוסף לשטח המוסך עצמו בו הוא מחויב במסגרת הדרישות הרשומות בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (בקשה לרישיון להפעלת מוסך). עבור מוסך דו גלגלי, תעמוד הדרישה לשטח של 30 מ"ר לפחות.

באיגוד המוסכים שמחים על הנוהל המעודכן, שכן לדבריהם הוא יביא לירידה במספר ההונאות בסחר ברכב משומש, בתופעת המתחזים, בתיקונים שטחיים ושיקומים של כלי רכב לאחר תאונה לרבות אובדן להלכה המתבצעים במוסכים לא חוקיים בישראל ובשטחים. "מדובר בפשרה מוסכמת ומכובדת המשיגה שלושה יעדים חשובים מבחינתנו: ההוראה אינה פוגעת במוסכים ובסחר הכללי, הוראת הנוהל תשפר את הגילוי הנאות לצרכנים ומעתה תהיה כתובת אחת לתלונות ולהסדרת כשלים", כך לדברי יו"ר האיגוד רונן לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully