וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמוני שניצח את האלופים

ירון אדרי

29.11.2010 / 9:52

אלוף הפורמולה 1 סבסטיאן ווטל ואלוף ה-WRC סבסטיאן לואב היו הפייבוריטים לנצחון במירוץ האלופים. לנהג אחד אלמוני היו תוכניות אחרות

לא חייב להיות אלוף עולם כדי לנצח במירוץ האלופים (ROC), כך הבין סבסטיאן לואב בארוע המסורתי השנתי שנערך אמש (ראשון) בדיסלדורף גרמניה. לואב, אלוף העולם בראלי WRC ב שבע השנים האחרונות ושלוש פעמים אלוף ה-ROC בעבר, שוב עלה למקצה הגמר רק בכדי להפסיד לנהג לא מוכר - פליפה אלבוקורקה בן ה-25 מפורטוגל.

הפורטוגזי שניצח בכל אחד ממקצי השלבים המוקדמים עלה לחצי הגמר שם פגש באלוף הפורמולה 1 הטרי סבסטיאן ווטל שניצח במקצה הראשון. אחרי שני מקצים עמדה התוצאה על 1:1 ובשובר השוויון ניצח אלבוקורקה בהפרש של ארבע עשיריות השנייה והשאיר את הקהל הביתי של ווטל המומים. הגרמני אגב עלה לחצי הגמר לאחר שניצח את בן ארצו מיכאל שומאכר. בדרכו של לואב לגמר עמדו אלוף הלה-מאן טום כריסטנסן ואלוף ה-WTCC בעבר אנדי פריאו.

לאחר שעברו את השלבים המוקדמים והשאירו לא מעט אלופי עולם מאחור, הגיעו לואב ואלבוקורקה אל הגמר שהכין להם שלושה מקצי מירוץ צמודים ומותחים. נהג ה-GT הצליח לנצח בשניים מהם כאשר לואב מנצח רק באחד בהפרש דחוק של שתי מאיות השנייה, מה שהפך את הפורטוגזי לאלוף ואת שמו למעט יותר מוכר בעולם הספורט המוטורי.

נזכיר כי תדהמה דומה יצר הייקי קובליינן, היום נהג פורמולה 1 ואז נהג פורמולה רנו אלמוני, שבשנת 2004 הביס את מיכאל שומאכר בגמר. קובליינן אגב השתתף גם השנה, אולם כבר בשלב הראשון ריסק את מכונית האודי R8 בה נהג בקיר הבטון המפריד בין המסלול לקהל. הפיני איבד את הכרתו למספר שניות כך הוא כתב בטוויטר שלו, וחברתו ספגה מכה בגב. השניים הובהלו לבית החולים שם אושר כי הם בריאים ושלמים יחסית, וכעת הם יידרשו לנוח בביתם שבשווייץ תוך בדיקות נוספות.

הארוע שנמשך על פני יומיים הפגיש ביום שבת את כל הנהגים המשתתפים כשעל הפרק אליפות האומות. לגמר הגיעו גרמניה עם ווטל ושומאכר ובריטניה עם פריאו וג'ייסון פלטו המוכר לנו מהתוכנית פיפת' גיר, בשחזור מדוייק לגמר של 2009 שנערך בבייג'ינג סין.

גם בגמר אליפות האומות הגיע הנצחון רק בתום מאבק צמוד. לאחר המקצה הראשון ניצח שומאכר את פלטו ואילו פריאו ניצח את ווטל במקצה השני. לשובר השוויון התייצבו פריאו ושומאכר ולבסוף הצליח האחרון לנצח בשש עשיריות השנייה ולהביא לגרמניה אליפות רביעית ברציפות עם אותו הרכב נהגים.

עוד במסגרת מירוץ האלופים של 2010 השתתפו אלאן פרוסט, אלווארו פרנטה, ברטרנד באגט, טאנר פאוסט, טראוויס פסטרנה, ירואן בליקמולן, מיק דוהן וקארל אדוארדס.

מירוץ האלופים ROC 2010. Stuart Franklin, GettyImages
מירוץ האלופים ROC 2010/GettyImages, Stuart Franklin

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully