וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לאזעקת הרכב

ירון אדרי

29.11.2010 / 17:00

תקנות הרעש באזורי מגורים של המשרד להגנת הסביבה אושרו היום בכנסת. תיאסר התקנתן של אזעקות ברכב חדש בתוך חצי שנה

תקנות רפורמת הרעש באזורי מגורים שיזם המשרד להגנת הסביבה על ידי השר הממונה גלעד ארדן, עברו היום (שני) בכנסת. בין סעיפי התקנות המנסות להפחית את מטרדי הרעש בשטחי בנוי, נמצאת גם תקנה אחת הקובעת כי אזעקות רכב תבוטלנה כליל. "בזכות התקנות הציבור יוכל להנות מסביבת מגורים שקטה יותר. הרפורמה תביא לשיפור משמעותי בצמצום הרעש. אנו חיים במדינה צפופה ורועשת, ושקט הוא צורך בסיסי שהופך לנדיר", כך לדברי ארדן.

בשלב הראשון, בתוך כחצי שנה תיאסר התקנתן של מערכות אזעקה קוליות במכוניות חדשות כולל כלים דו גלגליים. התקנת מערכות אזעקה תיאסר כליל בתוך שש שנים ובעלי כלי רכב בהם מותקנת אזעקה שכזו יידרשו לנתקה או להסירה. נציין כי עד כה הגבילה התקנה הרלוונטית את עצמת צליל האזעקה בלבד, ורכב שאזעקתו לא חדלה מלפעול נגרר למגרש מרוחק מאזורי מגורים ובעליו נדרש לשלם קנס. אולם, בהודעת המשרד נמסר כי לא היתה שום יכולת ממשית לאכוף זאת.

התקנה החדשה מעמידה מספר סימני שאלה לגבי תרומתה, ובעיקר בכל הקשור למגיפת גניבות הרכב בישראל. במשרד להגנת הסביבה אומרים לנו כי בהסתמך על נתוני המשטרה וחברות הביטוח אין כל הרתעה באזעקות קוליות, וכי הן אינן מרחיקות גנבים כלל. "הנזק הסביבתי של אזעקות שווא גדול יותר. מי שרוצה יכול להתקין אזעקה שמודיעה לו בביפר או בסלולרי על ניסיון הפריצה", כך נמסר לוואלה! רכב. עוד נמסר כי התקנה מתואמת עם כל משרדי הממשלה לרבות המשרד לבטחון פנים וכן משטרת ישראל.

בכל הקשור לכלים דו גלגליים, נכון להיום מחייבות חברות הביטוח להתקין אזעקה רועשת. בעניין זה אומרים לנו במשרד להגנת הסביבה כי דרישה זו תחדל מלהתקיים. "מאחר שאזעקה, בניגוד למשבת מנוע, מחייבת פעולה של בעל הרכב, חברות הביטוח מעדיפות שבעל הרכב יהיה חייב להוכיח שהוא הפעיל את האזעקה".

ומה יהיה עונשו של בעל רכב בו הותקנה אזעקה בניגוד לחוק? במשרד מציינים כי העונש הקבוע בחוק הוא חצי שנת מאסר או קנס של 150 אלף שקלים. אלא כפי שזה נראה ובהסתמך על המצב הקיים, לא נראה כי תקנה זו כמו שאר תקנות הרעש תזכנה לאכיפה רצינית. נזכיר כי החוק אוסר על שימוש בצופר המכונית בשטח בנוי אלא למניעת תאונה וכי שמיעת מוזיקה בעוצמה גבוהה גם היא אסורה, אולם בשני המקרים מדובר במצב שכיח ברחובות הערים.

עוד במסגרת התקנות החדשות, יאסר כליל השימוש במפוחי עלים והפעלת כלי גינון אחרים תיאסר בין השעות 19:00 ל-7:00 בבוקר למחרת במהלך השבוע (17:00-9:00 וכן 14:00-16:00 בימי מנוחה).

הגבולת תיעשנה גם בכל הקשור לבנייה ושיפוצים: איסור שימוש בציוד בניה בין השעות 19:00 ל-7:00 או בערבי ימי מנוחה בין השעות 17:00 ל-7:00 ואיסור עבודות תיקונים ושיפוצים בין השעות 20:00 ל-7:00 או ערבי ימי מנוחה בין השעות 17:00 ל-7:00.

ארועים ציבוריים באזורי מגורים גם הם יוגבלו. ניתן יהיה להפעיל מערכת הגברה רק עד שעה 23:00 וזאת רק במידה והפעלת המערכת אושרה מראש ובכתב על ידי הרשות המקומית. לראשי רשויות תינתן אפשרות לאשר עד 12 אירועים בשנה בהם ניתן יהיה להפעיל את מערכת ההגברה עד לשעה 1:00 בלילה. איסור יחול גם על הפעלת זיקוקין, נפצים וכדומה. ההפעלה מותרת אך ורק במרחק של לפחות 1,000 מטר מאזור מגורים ובין השעות 07:00 ל-22:00 או בארוע ציבורי שאושר מראש על ידי הרשות המקומית. בערב יום העצמאות, מוצאי שמחת תורה, פורים, יום ירושלים ול"ג בעומר, לא תחול מגבלה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully