וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות תיקון בפולקסווגן וקרייזלר

ירון אדרי

16.12.2010 / 11:27

פולקסווגן תזמן למוסכים דגמים בעלי מנוע 2.5 ל' בשל נזילות דלק. קרייזלר איתרה תקלה בכרייות האוויר של מאות אלפי טאון אנד קאנטרי משנתון 2008

פולקסווגן תבקש מכ-380 אלף בעלי מכוניותיה להגיע לתיקון בגלל קרעים בצינורות הדלק. החברה הודיעה לארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA כי הבעייה אותרה במנועי הבנזין בנפח 2.5 ל' חמישה צילינדרים המשרתים חלק ניכר מכלי-הרכב של החברה בארה"ב.

לכאורה, נגרם נזק לקווי הזנת הדלק בשל חיכוך בין צינורות הגורם לבסוף לקריעתן. הדגמים הרלוונטיים הינם גולף וג'טה (סדאן וסטיישן) משנות הייצור 2007 עד 2009 בסך כולל של כ-267 אלף יחידות. אלה יזומנו למוסך יחד עם עוד כ-111 אלף יחידות מדגמי החיפושית שתאריך ייצורן בין 2006 ל-2010.

על פי ההודעה, במקרים חריגים עלולה נזילת הדלק להביא להדלקות ולשריפת המכונית ועל כן נערכת החטיבה האמריקנית לביצוע התיקון. בשלב זה לא נמסר אם הבעייה רלוונטית גם לשאר מותגי פולקסווגן כמו אודי למשל. נציין כי הדגמים הרלוונטיים לריקול אינם משווקים בישראל גרסת מנוע זו.

גם קרייזלר, דודג' וראם למוסך

קרייזלר תשיב למוסכיה כ-367 אלף יחידות מדגמי המיניוואנים התאומים טאון אנד קאונטרי ודודג' גרנד קרוואן משנת הייצור 2008. לדברי החברה, נזילת מים מאחד הצינורות בתא המנוע עלולה לגרום לכרית-האוויר בצד הנוסע לפעול באופן פתאומי כשהרכב כלל אינו מעורב בתאונה.

על פי ה-NHTSA, קרייזלר ציינה ברישומי המבדקים כי התאמה שגוייה של בקרת האקלים (הברגה רופפת) גרמה לדליפת המים אל תא הנוסעים. עוד הוסיף ארגון הבטיחות כי בקרייזלר ידעו על התקלה עוד ב-2008, השנה הרלוונטית לדגמים. הוא הורה לקונצרן להיערך לחקירה מקיפה יותר בנושא, שכן הוא לא גילתה שקיפות מלאה אודות השיבושים בכלי-הרכב במועד הנכון.

תקלה נוספת שהתגלתה לאחרונה מתייחסת למותג הטנדרים ראם. מדובר בכ-71 אלף יחידות בעלות מנוע דיזל שיוצרו בין מרץ 2009 לאוקטובר 2010. ככל הנראה, מסיבה לא מובנת לחץ יתר במערכת תגבור הכוח להגה גורמת לדוושת הבלם לחזור למקומה באיטיות. במקרה זה אין כל חשש לתאונה כפי שצויין בריקול הנרחב של טויוטה שם הייתה זו דוושת התאוצה שמיאנה להשתחרר, והבעייה היחידה הן אורות הבלם מאחור שישארו דלוקים זמן רב יותר גם לאחר שהנהג שחרר את הדוושה.

מיבואנית מותגי קרייזלר לישראל מכשירי תנועה נמסר כי קריאת התיקון לראם אינה רלוונטית לדגמים שהחלו להמכר אצלנו לאחרונה. "מדובר, ככל הנראה, במכוניות שמועד הייצור שלהן קודם למועד הייצור של הראמים שיובאו לישראל". טרם התקבלה תגובה לגבי רלוונטיות קריאת התיקון לטאון אנד קאונטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully