וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח אחרון: פיאט פונטו איוו

5.1.2011 / 12:26

ארבעה חודשים הסתיימו והפיאט פונטו איוו שבה ליבואנית עם קצת יותר מ-10,000 ק"מ על מכלליה, אפס תקלות וקצת ביקורות. מסכמים

כשהתבשרנו בקיץ שיבואנית פיאט לישראל סמל"ת תעמיד באחריותנו מכונית חדשה במסגרת מבחן ארוך-טווח, טרם ידענו באיזה רכב מדובר. בצעד חריג, נרתם היבואן למשימת ההוכחה אודות השינוי שעברה היצרנית האיטלקית והחליט לתת לנו למבחן בן 4 חודשים את הפונטו איוו 135 כ"ס, טרייה ורעננה, לצד הגרנד סניק והמנה של אפריליה. הזמן שהוקצב לנו היה קצר לכל הדעות, ולכן השתדלנו למצות כל רגע ולגמוא עמה מרחק גדול ככל הניתן.

בתום השבועות הצטברו כל מאמצינו אל 10,100 ק"מ או ממוצע של כ-2,200 ק"מ בחודש. ביצענו עימה נסיעות בעיר, בהרים, בצפון ובדרום והגענו לנקודות גאוגרפיות מגוונות ברחבי המדינה. בסיום המבחן חיברנו שורת מסקנות אודות תפקודיה וכישוריה כאן בדיווח הסופי והאחרון.

אז מה היה לנו?

להוציא היעלמות מוזרה של נורת תאורה בתא המטען לא נרשמו תקלות ובעיות. בדיקה ישירה מול החטיבה הטכנית של פיאט בישראל העלתה כי מדובר בפגם שמקורו באיטליה וספציפית בדגם המבחן. בעקבות הדיווח הקודם השיבה היבואנית בניסיון לאתר מכוניות עם חוסר דומה אך החיפושים לא העלו דבר. על כך הם קיבלו גם את התנצלותנו שמא נרמז מהדיווח השלישי שזו בעיה סדרתית.

מבחינת ביקורות, טיפולים ואחזקה, הגיעה הפונטו איוו לבדיקה אחת לאחר 3,000 ק"מ, שם נסקרו כל ההיבטים הבטיחותיים. המכונית נדרשת להגיע לטיפול כל 30 אלף ק"מ או פעם בשנה (מומלץ), מה שלא קרה בתקופתה אצלנו. מחירי הטיפולים כולם בטווח המקובל.

למי שחפץ לנתק עצמו מהאקלים הליסינגי האפור ולהצטייד בהילוכים ומצמד, הפונטו טורבו זו בחירה מעניינת. בכלל, מסקרן לדעת כמה מהסובבים אותנו הבחינו שהפונטו הקטנה הזו כל כך אנרגטית תחת מכסה המנוע, כשרק החישוקים הגדולים והנקודה האדמדמה על דלת-תא המטען מסגירים את תכונותיה. אולי רק מי שהעז לאתגר אותה ונשאר עומד במקום.

הפקנו ממנה את העיקר שיש לה להציע. בזכות מנוע שובב לו 135 כ"ס ומומנט רב מהתחום הנמוך לא מצאנו דברים שליליים מעבר למה שנאמר בדיווחים קודמים (תיבה ידנית בעטיה השתבשה חדוות הנהיגה במקטעים תובעניים). מעבר לכך האיטלקייה תמיד נאותה להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ומצליחה להפתיע בעוצמתה מכוניות יקרות ואיכותיות ממנה. כמעט סימן ההיכר של האיטלקיות הקטנות.

הפונטו איוו 135 כ"ס ניצבת בארץ לצד שתי אחיותיה להן 77 ו-105 כ"ס, האחרונה מצוידת אף היא במנוע המולטי-אייר המתוחכם. ישנם הבדלים בתפישה ובמחיר בשל האיכויות בין הדגמים: עלותה של הבכירה עומד על 138 אלף שקלים, כלומר פער משמעותי שמורכב בהתאם לרמות הטכנולוגיה והמפרט שמותקנים בה.

כמכונית ספורטיבית שימושית היא ממוקדת כלפי פלח מצומצם שחושק בפראות של ילידות טורינו משנות ה-80 וה-90. אולם, אין סיכוי כי אלה יאמצו אותה כיורשת ראויה לדגמים המיתולוגיים בהם נזכרים בערגה כשהמילה 'טורבו' משויכת לפיאט. הפונטו איוו היא מכונית טכנולוגית ולא רגשנית, ולכן יש לקבל זאת בהבנה. מחד אם תצליחו בכך, תזכו בתמורה הולמת לאותן דרישות מודרניות לרכב בעל מאפיינים ספורטייבים. מאידך, על המחיר המבוקש עבורה מותר להביע מחאה, שכן לטעמנו יש מקום להוזלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully