וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: נצחון לאל עטייה בסטייג' השלישי

ירון אדרי

5.1.2011 / 10:30

הקטארי הקדים ב-25 שניות את האלוף וקפץ למקום השני הכללי. קומה ראשון באופנועים, מצמצם זמן יקר מאוד מיריבו דפרה

סטייג' קשה מאוד עבר על מתחרי הדקאר ביום השלישי למירוץ הראלי המפרך. בדרכם צפונה עברו המתחרים 500 ק"מ בתוואי שטח משתנים כשנוף מרהיב ניבט מהחלון. אלא שהתפקיד מחייב ובמקום להתמוגג מהמראות, המשיכו כולם בשיא הקצב קדימה כדי לנסות ולקזז עוד כמה שניות מהזמן המצטבר, תוך ניסיון להתחמק מצרות.

אחרי שהשיג נצחון ביומיים הראשונים למירוץ, את הסטייג' השלישי מסיים קרלוס סיינז (פולקסווגן) שני. מי שהצליח להקדים אותו הוא בן קבוצתו נאסר אל עטייה, הנהג שכמעט וגזל ממנו את הכתר בסטייג' האחרון של השנה שעברה. לקו הסיום הגיע הקטארי אחרי 3:42.20 שעות, מקדים ב-25 שניות את שותפו-יריבו. סיינז ממשיך להוביל בדירוג הכללי עם זמן מצטבר של 9:12.05 שעות, שלוש דקות וחצי מהיר יותר מאל עטייה שבזכות הנצחון קפץ למקום השני הכללי על חשבונו של סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) שסיים את הסטייג' שלישי בפיגור של 59 שניות.

יום קשה מאוד עבר גם על רוכבי הדו גלגלי, ששינוי בתוואי המסלול שלהם בשל הגברת הבטיחות הוסיף להם עוד 21 ק"מ ל-500 הארוכים מאוד. את הסטייג' מנצח מארק קומה (KTM) בזמן של 4:18.55 שעות, שתי דקות ועשרים שניות מהר יותר מהאלוף המכהן סיריל דפרה (KTM). בזכות הנצחון מצליח קומה לצמצם את הפער מדפרה ל-14 שניות והמאבק בינהם על המקום הראשון, כמו תמיד, צמוד.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 4:58.04 שעות מנצח תומס מאפיי הארגנטיני (ימאהה) שמבסס עצמו במקום השלישי הכללי, דקה ו-12 שניות מהמוביל סבסטיאן הלפרן בן ארצו. למשאיות שנהגו כמעט את אותה הדרך, אך עבורם רק 226 ק"מ נמדדו בזמן בשל ענייני בטיחות, מנצח ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) בזמן של 2:57.36 שעות, כמעט שבע דקות מהיר יותר מפירדאוס קבירוב (קמאז) שסיים שני. הנצחון המרשים מקפיץ את צ'אגין למקום השני.

ואם הסטייג' של אמש היה קשה, הרי שהיום מחכה למתחרים סטייג' מפרך אף יותר אליו הם יזנקו עוד בשעות החשיכה. במהלך היום הם יחצו את הגבול לצ'ילה דרך הרי האנדים כשהם מטפסים לגובה של 4,800 מטרים דלים בחמצן. מתוך 761 הק"מ העומדים בפניהם היום ושייסתימו בעיר קלאמה, רק 207 ימדדו בזמן. הקטע התחרותי גבוה אף הוא - כ-3,300 מטרים מעל גובה פני הים, והחמצן הדליל ישפיע על ביצועי הנהגים והמנועים. מספר המתחרים שנותרו בדקאר עומד כעת על 387 מתוך 430 שזינקו בתחילתו. בין הפורשים יתכן ונמצא גם הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי.

ראלי דקאר 2011. AP
הנוף מדהים, אבל למי יש זמן להסתכל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully