וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: סיינז מגיע ראשון לצ'ילה

ירון אדרי

6.1.2011 / 10:02

הספרדי של פולקסווגן מנצח את הסטייג' הרביעי שהוביל את המתחרים מארגנטינה לצ'ילה. באופנועים מנצח קומה שגם עובר להוביל את הדירוג הכללי

הסטייג' הרביעי של ראלי דקאר הציב מספר מכשולים בפני המתחרים. לראשונה במירוץ הם חצו את הגבול מארגנטינה לצ'ילה תוך שהם עוברים את הרי האנדים בגובה של 4,800 מטר מעל גובה פני הים. ואם גובה זה לא מספיק, מרביתו של הסטייג' התחרותי באורך של 207 ק"מ נערך בגובה של כ-3,300 מטרים דלים בחמצן.

קרלוס סיינז (פולקסווגן) שוב חוזר לנצח, לאחר שעשה זאת בשני הסטייג'ים הראשונים. זו הפעם ה-20 שהוא עושה זאת בקריירת הדקאר שלו, ולבטח לא הפעם האחרונה. הספרדי עוצר את השעון על זמן של 1:57.09 שעות ומקדים כמעט בדקה את בן קבוצתו ומנצח הסטייג' של אמש נאסר אל עטייה. סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) מסיים שלישי, דקה ו-22 שניות אחרי סיינז, ומאבד זמן יקר בטבלת הדירוג הכללית. אגב, בשיא נצחונות הסטייג'ים בדקאר מחזיק פטרהאנסל - 22.

בזכות הנצחון מגדיל סיינז את הפער מאל עטייה בדירוג הכללי לכמעט ארבע דקות וחצי. הפער מפטרהאנסל עומד על כמעט שש דקות. לאחר שנתקלו אמש בבעיות, הצוות הישראל ערמוני-קדשאי התייצבו לסטייג' הרביעי אותו סיימו במקום ה-109. בדירוג הכללי מדורגים השניים במקום ה-85, כמעט שמונה שעות אחרי סיינז.

ראשון להגיע לצ'ילה מבין רוכבי הדו גלגלי הוא מארק קומה (KTM). הספרדי מסיים את 207 הק"מ בזמן של 2:04.00 שעות, מקדים ב-16 שניות את סיריל דפרה (KTM) שמסיים שני. שלישי מסיים פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפרילייה) בפער של שתי דקות. נצחונו של קומה מקפיץ אותו למקום הראשון בדירוג הכללי על חשבונו של דפרה שיורד למקום השני. אולם, הפער בינהם מזערי ועומד על שתי שניות בלבד. כדי להבין עד כמה גבוהה רמתם, שימו לב לפער מהמקום השלישי הכללי אותו תופס קונטרדו - יותר מעשרים דקות.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 2:30.23 שעות מנצח תומס מאפיי הארגנטיני (ימאהה) שגם עובר להוביל את הקטגוריה. במשאיות מנצח שוב ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) בזמן של 2:10.18 שעות, מהיר בשתי דקות מפירדאוס קבירוב (קמאז) שסיים שני. צ'אגין מגדיל בכך את הפער בראש הדירוג הכללי מקבירוב לכמעט תשע דקות.

גם הסטייג' החמישי שיוזנק היום מציב למתחרים קושי רב, עם 423 ק"מ מדודים בזמן. רק 36 ק"מ יעמדו לרשותם לנהיגה מנהלתית כך שזמן לחילוץ עצמות ושרירים לא יהיה להם במשך היום. הסטייג' יסתיים באיקיקה השוכנת לחוף האוקינוס השקט. מספר המתחרים שנותרו בדקאר עומד כעת על 382 מתוך 430 שזינקו בתחילתו.

מירוץ ראלי דקאר. Natacha Pisarenko, AP
מחשב מסלול מחדש/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully