וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: סוף סוף ב.מ.וו

ירון אדרי

7.1.2011 / 12:32

פטרהאנסל מנצח את הסטייג' החמישי ומעניק נצחון ראשון השנה לב.מ.וו לאחר שליטה של פולקסווגן. נצחון לב.מ.וו גם באופנועים

אחרי שחצו את הרי האנדים בגובה של כ-4,800 מטרים בסטייג' הקודם, הסטייג' של אמש הביא את המתחרים עד לשפת האוקינוס השקט בעיר איקיקה הצ'יליאנית. 423 ק"מ מדודים בזמן עמדו על הפרק, בתנאי שטח קשים לניווט והאבק הסמיך שעלה מהגלגלים לא עזר אף הוא להתמצאות. אולם, מי שהצליח לשרוד ולהגיע עוד באור יום זכה לסיום מרהיב כאשר הק"מ האחרון הביא את המתחרים לראשה של דיונה ממנה נשקף הים, כשקו הסיום נמצא למרגלותיה.

אחרי ארבעה ימים בשליטת פולקסווגן, מצליח סוף סוף סטפן פטרהאנסל להשיג נצחון ראשון עבורו ועבור ב.מ.וו בדקאר הזה. מי שזכה בדקאר תשע פעמים בעבר, סיים את הסטייג' בזמן של 4:33.19 שעות, מקדים בדקה וחצי את נאסר אל עטייה (פולקסווגן) שסיים שני. קרלוס סיינז (פוקסווגן) סיים שלישי בפער של יותר משלוש דקות מהמנצח.

עם הנצחון מצליח פטרהאנסל לשוב למקום השני בדירוג הכללי על חשבונו של אל עטייה בזכות יתרון של שבע שניות בלבד. אולם, הוא עדיין רחוק בכשתי דקות וחצי מסיינז שמוביל את הדקאר 2011 מהיום הראשון שלו. מטבלאות הדירוג הרשמיות של המירוץ שוב נעדרים הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי, ואנו מקווים שהם לא פרשו מהמירוץ.

גם בקרב רוכבי הדו גלגלי נרשם שינוי כאשר לראשונה לא מנצח רוכב KTM. עם זמן של 5:12.23 שעות מסיים ראשון רוכב ב.מ.וו פאולו גונזאלבש הפורטוגזי שמסדר ליצרנית מגרמניה סיבה כפולה להתגאות. שתי דקות אחריו מסיים פרנסיסקו לופז קונטרדו המקומי לקול תשואות מעריציו הביתיים. ב.מ.וו מסיימת גם במקום השלישי עם פרנס ורהובן הבלגי ושני הפייבוריטים של KTM מארק קומה וסיריל דפרה אחריו בפער של כארבע דקות מהמנצח.

בעיות הניווט שנתקלו בהן קומה ודפרה, צמצמו במעט את הפער הגדול שהיה להם בפסגת הדירוג הכללי. אולם, יותר מכל זה הוכיח כי גם הם, רוכבים ברמה אחת לפחות מעל כולם, יכולים לטעות. בנוסף, דפרה מקבל קנס של תוספת עשר דקות לזמנו הכללי בשל אי עמידה בתקנון המירוץ. קומה מוביל כעת את המירוץ עם זמן של 16:59.33 שעות, מקדים את דפרה בקצת יותר מעשר דקות. קונטרדו שלישי בפיגור של 18 דקות וחצי.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 6:04.34 שעות מנצח מרקוס פטרונז'י הארגנטיני (ימאהה) שגם מוביל את הדירוג הכללי בקטגוריה. במשאיות מנצח הפעם פירדאוס קבירוב הרוסי (קמאז) בזמן של 5:41.11 שעות, מהיר בלא פחות מעשרים דקות מבן ארצו אדוארד ניקולייב (קמאז) שסיים שני. קבירוב בזכות הנצחון המרשים חוזר לראש הדירוג הכללי, מקדים ב-13 דקות וחצי את ולדימיר צ'אגין (קמאז).

הסטייג' השישי שיוזנק היום יוביל את המתחרים דרומה בתחילה, ולאחר מכן הם ינועו צפונה לכיוון העיר אריקה שעל גבול צ'ילה-פרו. יום ארוך מצפה להם, עם 721 ק"מ, 456 מהם תחרותיים ומדודים בזמן. מספר המתחרים שנותרו בדקאר עומד כעת על 338 מתוך 430 שזינקו בתחילתו (44 מתחרים פרשו בסטייג' האחרון).

ראלי דקאר 2011. Natacha Pisarenko, AP
האוטו שלנו/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully