וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: עוד נצחון לאל עטייה

ירון אדרי

10.1.2011 / 11:44

הקטארי משיג נצחון נוסף בדקאר ושוב מצמצם את הפער מסיינז בעוד ב.מ.וו מתדרדרים לאחור. מתח גדול גם באופנועים

מתחרי הדקאר שהצליחו לשרוד את השבוע הראשון של מירוץ הראלי המפרך ביותר, זכו בשבת ליום מנוחה מתבקש באריקה השוכנת על גבול צ'ילה-פרו. אמש (ראשון) הם לבשו שוב את מדי הקרב וחבשו קסדות בדרכם דרומה כשלפניהם מעל 800 ק"מ של דיונות טובעניות, מהם 611 ק"מ מדודים בזמן (631 לכידונאים). עבור חלקם, עדיף לו היו נשארים לעוד יום של בטן גב.

גם את הסטייג' השביעי לדקאר 2011 תוסיף פולקסווגן לרשימת ההצלחות לאחר ששלושה מנהגיה דורגו במקומות הראשונים. ראשון מבינהם מגיע נאסר אל עטייה שמסיים בזמן של 2:40.57 שעות, מקדים בדקה ועשרים שניות את קרלוס סיינז שמסיים שני. ג'ינייה דה וילייה אלוף הדקאר של 2008 מסיים שלישי, כמעט שלוש דקות אחרי אל עטייה. סטפן פטרהאנסל (ב.מ.וו) ממשיך לאבד זמן יקר בעיקר בגלל תקרים חוזרים ונשנים ואת הסטייג' הוא מסיים רביעי, שבע דקות וארבעים שניות אחרי המנצח. הצוות הישראלי ערמוני-קדשאי שנתקל בקשיים בימים האחרונים, מסיים את הסטייג' במקום ה-33 כמעט שעתיים וחצי אחרי אל עטייה. בדירוג הכללי מדורגים השניים במקום ה-58, כמעט 40 שעות אחרי סיינז.

נכון לשלב זה במירוץ, נראה כי אל עטייה הוא היחיד שיכול לאיים על מעמדו של סיינז בדירוג הכללי. הקטארי בזכות הנצחון מצמצם מעט את הפער שעומד כעת על דקה ו-22 שניות. סיינז מוביל עם זמן מצטבר של 23:21.58 שעות, כך שהפער בינהם נחשב למזערי בסוג זה של מירוץ. פטרהאנסל עדיין מדורג שלישי, אך הפער שלו מסיינז צמח בימים האחרונים והוא עומד כעת על יותר מ-21 דקות. קבוצת ב.מ.וו בכלל תרצה לשכוח את הסטייג' האחרון לאחר שאורלנדו טרנובה וגרלן שישריט ריסקו את מכוניותיהם, X3 ומיני בהתאמה.

בקרב רוכבי הדו גלגלי ממשיך פרנסיסקו לופז קונטרדו (אפריליה) להרשים. הצ'יליאני מסיים את הסטייג' השביעי בזמן של 3:28.45 שעות, מקדים בשתי דקות ו-21 שניות את סיריל דפרה (KTM) שמסיים שני. שלישי מסיים מארק קומה (KTM), שלוש דקות ו-45 שניות מקונטרדו. אלא שקומה ממשיך להוביל בביטחה את הדירוג הכללי עם זמן של 26:13.50 שעות. הוא מקדים את דפרה המדורג שני בכמעט שבע דקות וחצי ואת קונטרדו המדורג שלישי ב-18 דקות וחצי.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 4:01.26 שעות מנצח סבסטיאן הלפרן הארגנטיני (ימאהה) המדורג שלישי בדירוג הכללי, כמעט 27 דקות מהמוביל תומס מאפיי וכ-24 דקות מהמדורג שני מרקוס פטרנוז'י, גם הם בימאהה. במשאיות מנצח אלס לופרייס הצ'כי (טטרה) בזמן של 2:23.43 שעות, מהיר בחמש דקות מוולדימיר קבירוב (קמאז) שסיים שני. בזכות הנצחון מדורג כעת לופרייס שני בדירוג הכללי, כ-16 דקות וחצי מהמוביל קבירוב.

הסטייג' השמיני שיוזנק היום ימשיך להוביל את את המתחרים דרומה, עד לקופיאפו. אורכו של הסטייג' 776 ק"מ, 508 מהם תחרותיים ומדודים בזמן. מספר המתחרים שנותרו בדקאר עומד כעת על 262 מתוך 430 שזינקו בתחילתו.

מירוץ ראלי דקאר 2011. Natacha Pisarenko, AP
בקצה הדיונה קח ימינה/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully