וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוי מחסור חמור בצמיגים

בשנתיים הקרובות צפויים מחסורים גדולים בצמיגים בעולם ובישראל. היתרון: יהיה קשה יותר להשיג צמיגים סיניים באיכות נמוכה

מחסור גדול בצמיגים צפוי בעולם בשנתיים הקרובות, זאת בשל מספר גורמים שהביאו לירידה בהיקפי הייצור של היצרניות בעולם. בעקבות המשבר הכלכלי והירידה בביקושים, ביצעו כל היצרניות תהליכי ארגון מחדש במהלכם פיטרו עובדים וסגרו פסי ייצור. בדיעבד, מתברר כי הייתה זו טעות היות ובשנת 2010 נרשמו ביקושי שיא בעולם וחלה צמיחה בעיקר בהיקפי ייצור מכוניות חדשות. נוסף על כך, מטע עצי גומי אדיר ממדים שנשתל בסין עבור תעשיית הצמיגים נשרף, והמחסור בחומרי הגלם הביא גם לעלייה של בין עשרה לעשרים אחוזים במחירם.

המחסור העולמי בצמיגים צפוי לפגוע גם במלאים בישראל, בעיקר במידות השכיחות יותר של מכוניות משפחתיות לדוגמה 195/55/15. משיחות שערכנו עם מספר יבואנים עולה כי המחסור יורגש לאורך השנתיים הקרובות. כאמור המחסור יורגש במידות השכיחות יותר וכן בצמיגים לתעשייה, כלי צמ"ה ואופניים. מי שלא צפוי לסבול מהמחסור הם בעלי כלי רכב להם צמיגים במידות חריגות כגון רכבי יוקרה וספורט, רכבי משא וכלים דו גלגליים.

"בישראל צפוי מחסור של בין 40 ל-60 אחוזים באספקת הצמיגים לעומת הביקוש", כך אומר לנו יוסי קונפידן סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת 'קוגול יוניטרייד', יבואנית מישלין ו-BF גודריץ' לישראל. בעקבות המחסור, גם המחירים צפויים לעלות אך קונפידן מרגיע. "בישראל פועלים כחמישים יבואנים המייצגים כ-150 מותגי צמיגים ובזכות התחרות הגדולה, למרות המחסור במלאים, מחירי הצמיגים לא צפויים לעלות ביותר מעשרה אחוזים".

המחסור בצמיגים הינו גורף לכל המותגים ובכל האיכויות, כאשר הוא גדול יותר בצמיגים הזולים. ממקורות שונים נמסר לוואלה! רכב כי בשל המחסור העולמי, מספר יצרניות סיניות הפסיקו כליל את המשלוחים לישראל בשל כמויות קטנות מידי לדבריהן. הנפגעים העיקריים מכך הם נהגים המחפשים מוצרים זולים ללא תלות באיכותם וכן ציי רכב שיאלצו לרכוש צמיגים באיכות טובה יותר. האם מעז יצא מתוק?

בישראל נמכרים מידי שנה כ-2.5 מיליון צמיגים. בשלב זה, אספקת הצמיגים עלי ידי היצרניות אלינו עומדת על כשישים אחוזים בלבד מהביקוש. נוסף על כך, בשנה האחרונה החמיר משרד התחבורה את הפיקוח על צמיגים ומנע כניסתם של מוצרים באיכות ירודה. כמו כן, אסר המשרד לשווק צמיגים חדשים שממועד ייצורם עברו שש שנים ויותר או שנתיים במידה ומדובר בצמיגים משומשים. מנתוני המשרד עולה כי כמעט לשליש מכלי הרכב הנעים בכבישי ישראל צמיגים פגומים, וכעת ישנו חשש כי מספר זה אף יגדל. בשל המחסור בצמיגים הצפוי ל-2011 ו-2012, אנו נמליץ לכם לצפות מראש ככל הניתן את החלפתם ברכבכם. הקדימו ככל הניתן הזמנתם של צמיגים חדשים באם דבר זה נדרש בעקבות גילם או בלאי, ובמיוחד עם הטסט השנתי מתקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully