וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: תיבה אוטומטית תשעה הילוכים

14.1.2011 / 11:35

יצרנית תיבות הההילוכים ZF פיתחה תמסורת אוטומטית עם תשעה יחסי העברה. קונצרן קרייזלר יהיה מהראשונים להשתמש בה

ZF היא מחברות הענק המפתחות תיבות אוטומטיות ליצרניות הרכב. עם פתיחת תערוכת דטרויט בישרה זו כי סיימה את מלאכתה על תיבת ההילוכים הראשונה בעולם המצויידת בתשעה יחסי העברה, אי שם במתקן התכנון בדרום קרוליינה. ב-ZF מדגישים הבטים חדשניים המשדרגים את מהירות העברת ההילוכים, הפחתת תצרוכת הדלק וזמינות הכוח מהמנוע באופן בולט. שישה הילוכים זה כזה פסה.

בפועל, מקדימה ZF את מרצדס שהודיעה בקיץ האחרון על כוונתה ליישם תיבת הילוכים דומה באורח פעולתה אולם מתוצרת עצמית. בדיימלר טרם הכניסו לשימוש תדיר תיבות אוטומטיות להן יותר משבעה הילוכים, ולכן תהיה זו ZF ששוב תקדים את כולם ותשווק את המילה האחרונה בתחום התמסורות האוטומטיות. תיבת השמונה הילוכים המוערכת שלה כבר מניעה שנים מספר את מכוניות ב.מ.וו והשימוש לה מתרחב גם בקרב יצרניות אחרות.

החידוש הגדול בתיבת התשעה הילוכים הוא התאמתה למנועים במכוניות עם הנעה קדמית, לכאורה סימן מעודד על הרכבה במכוניות יוקרתיות פחות מב.מ.וו. עד כה, תיבות ההילוכים להן שמונה יחסי העברה שודכו בלעדית למכוניות עם הנעה אחורית ונחשבו מנת חלקה של קבוצת הפרימיום. גם באודי עושים כך, אך בדרך קבע בצירוף להנעה כפולה.

התיבה המהפכנית תופעל בסימן של העברות כפולות, מרובות ומהירות (Double Shifts ו-Multiple Shifts). "קצב ההילוכים יהיה מהיר מאוד, הנהגים לא ישימו לב לכך בכלל", כך אומר נשיא ZF האנס גורטר לכלי-התקשורת בארה"ב, ואף מוסיף בהמשך "היא תפתיע מאוד את הנהגים, במיוחד בכלי-הרכב עם הנעה קדמית".

שורה של מנגנונים אלקטרוניים מפקחים שהתיבה לא "תחטיא" או שמא יורגש היסוס בין ההעברות נוכח כמות ההילוכים. עוד עולה כי אין הבדל גדול בינה לבין תיבת השמונה הילוכים ברמת המכניקה הבסיסית, שכן זו אף תהיה מלוטשת ממנה בתגובות ללחיצה על הדוושה.

קונצרן פולקסווגן שמוביל כרגע את השינוע העממי עם תיבות רובוטיות כפולות מצמד, טרם הכניס לשימוש שמונה הילוכים בכלי-רכב עממיים. מדובר בטכנולוגיות יקרות מאוד שייקח זמן עד שתזלוגנה אל הסגמנטים הנמכרים ביותר בעולם, שכן אלה בינתיים מסתפקים בשישה הילוכים ללא מחאות על נחיתות. מי שיהיה ראשון להשתמש בתיבות החדשות הוא קונצרן קרייזלר בהיצע החדש של מכוניות מותגיו. אבל מעל הכל נשאלת השאלה, האם באמת העולם צריך תיבה מרובת יחסי העברה שכזו?

  • עוד באותו נושא:
  • ZF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully