וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר: גם כשלא הולך הנצחון של פולקסווגן

ירון אדרי

13.1.2011 / 10:05

דה וילייה רושם עוד נצחון לפולקסווגן ביום בו אל עטייה וסיינז הלכו לאיבוד בחולות. קומה ודפרה חוזרים להכתיב את הקצב בדו גלגלי

אמש שוב חצו מתחרי הדקאר את פסגות האנדים בגובה בו החמצן דליל והטמפרטורה קרובה לאפס. כשירדו, כבר היו בשטח ארגנטינה שם נערך הסטייג' העשירי תחת כ-40 מעלות צלזיוס, ממנו כבר מתחילים לראות את הסוף. גם סטייג' זה עמד בשליטת פולקסווגן, אולם לא כוכבי הקבוצה הרגילים הם אלה שניצחו לבסוף.

נאסר אל עטייה וקרלוס סיינז הצטרפו אמש גם הם לנהגים והרוכבים שלא הצליחו להתאים את מה שכתוב בספר הניווט למה שרואים בשטח. ההתברברות הזו עלתה לשניהם בזמן יקר כשבשלב זה, כל טעות עלולה לחרוץ את תוצאת המירוץ. משניהם, הקטארי הוא זה שאיבד פחות זמן, למען האמת הוא סיים בפיגור של תשע דקות בלבד מבן קבוצתו ג'ינייה דה וילייה שרשם נצחון מתוק בזמן של 2:53.15 שעות. סיינז גם בעקבות תקלה בתיבת ההילוכים, סיים תשע דקות אחרי אל עטייה. עבור ב.מ.וו היה זה יום מוצלח עם מקום שני לקרזיסטוף הולובצ'יץ' ושלישי לסטפן פטרהאנסל.

בדירוג הכללי, מגדיל אל עטייה את הפער מסיינז לאחר הסטייג' העשירי. לזכותו עומד זמן מצטבר של 33:58.34 שעות, פער של יותר מ-12 דקות וחצי מבן קבוצתו. הסטייג' האחרון הראה כמה פער זה נזיל ויכול להמחק כליל, אולם בשלב זה נראה כי הקטארי הפך להיות הפיבוריט לאליפות. הנקודה הישראלית, הצוות ערמוני-קדשאי שוב נתקל בבעיות ואנו מקווים שיצליחו להתגבר עליהם כפי שהצליחו עד כה.

אחרי הרכיבה הרגוע בסטייג' התשיעי, רוכבי KTM מארק קומה וסיריל דפרה שוב חזרו להכתיב את הקצב. ראשון מבינהם להגיע לקו הסיום הוא הספרדי בזמן של 3:06.35 שעות. דפרה מסיים עשר דקות אחריו וגם במקרה שלו מדובר בזמן יקר שהולך ומרחיק ממנו את האליפות בדקאר הזה. בדירוג הכללי מוביל קומה בזמן מצטבר של 38:39.31 שעות, מקדים את דפרה ב-18 דקות. פרנסיסקו לופז קונטרדו סיים את הסטייג' חמישי והפער בדירוג הכללי מול קומה צמח ל-45 דקות. רק פרישה של השניים תאפשר לו להתמודד על הנצחון.

בשאר הקטגוריות, את הטרקטורונים בזמן של 4:14.49 שעות מנצח חורחה סנטה מריה הארגנטיני (הונדה). אלחנדרו פטרונז'י (ימאהה) מסיים את הסטייג' רק במקום השישי, אבל זה לא מפריע לו להמשיך ולהוביל בדירוג הכללי בפער של יותר משעה ועשר דקות על בן ארצו סבסטיאן הלפרן (ימאהה) שאת הסטייג' הזה סיים שני. במשאיות מנצח ולדימיר צ'אגין הרוסי (קמאז) בזמן של 3:21.39 שעות, מקדים בכמעט 22 דקות את פירדאוס קבירוב (קמאז) שסיים שני. בזכות הנצחון חוזר צ'אגין לראש הדירוג הכללי עם יתרון של 17 דקות וחצי על קבירוב.

הסטייג' ה-11 שיוזנק היום יוביל את את המתחרים דרומה, עדיין קרוב לגבול ארגנטינה-צ'ילה, עד לעיר סאן חואן. אורכו של הסטייג' 786 ק"מ, מהם 622 ק"מ תחרותיים מדודים בזמן. בשלב זה נותרו בדקאר 228 מתחרים מתוך 430 המתחרים שזינקו ביום הראשון (13 פרשו בסטייג' האחרון).

נאסר אל עטייה נהג מירוץ ראלי דקאר קבוצת פולקסווגן והנווט שלו טימו גוטשלק. Eric Gaillard, Pool), AP
תביא בוסה! אל עטייה מברך את הנווט שבסוף מצא את הדרך/AP, Eric Gaillard, Pool)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully