וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרה 7 על הקצה

23.1.2011 / 9:11

סדנת אלפינה סחטה מב.מ.וו סדרה 7 יותר מ-500 כ"ס והמיאוצים ל-100 קמ"ש הניבו 4.5 שניות על השעון. חרדה ב-AMG?

שני מעונבים מהירחון הכלכלי 'ביזנסוויק' יצאו בקיץ האחרון למבחן דרכים בסדרה 7 בי-טורבו B7 הקודמת, של סדנת אלפינה. כוונתם הייתה לבדוק אם בהיעדרה של סדרה 7 משעריה של חטיבת M, תהיה לבווארים תגובה הולמת למקבילה מבית AMG של מרצדס מסדרת ה-S קלאס. את המבחן ב-B7 סיכם העורך כך: "לדברי אוסקר וויילד יש לי את הטעם הפשוט בעולם: תמיד אני שבע-רצון מהטוב ביותר".

אלפינה נודעת כיצרנית פרטית המתמחה בכלי-הרכב של ב.מ.וו ואת חתימתה כולם מכירים, ולא רק בזכות הטבעת האותיות על הישבן. בהפרשים של מספר חודשים היא משיקה בקביעות תכנית מעודכנת למשפחת ה-3, ה-5 וה-7, שכן על פי הדוקטרינה שלהם חטיבה M זה לחסרי עמוד שדרה. האם כך הדבר גם ב-2011 לאחר שהיצרנית הגרמנית כיילה מחדש את כל כלי-הרכב שלה?

כדי לספק מענה על כך צריך לנבור במספרים; מהמפעל יוצאת סדרה 7 עם מנוע בנזין 4.4 ל' כפול-מגדשי טורבו בהספק של 400 כ"ס ו-62.2 קג"מ. אלפינה ביססה את ה-B7 החדשה על דגם זהה, אך חבילת השיפורים מגדילה ולא בשקל תשעים. כל מערכת ההנעה התחדשה החל מסעפות יניקה ופליטה מורחבות, טלטלים מחוזקים, תושבות, מערכות ניהול מתוחכמות המשנות את יחס הגדישה וכלה במצנן ביניים ששטח הקירור שלו צמח ב-40 אחוזים.

ה-B7 מצוידת כעת ב-115 כ"ס לכל ליטר בנפח, כלומר כ-500 כ"ס ו-71.3 קג"מ החל מ-2,500 סל"ד. תיבת ההילוכים מגיעה ישירות מ-ZF ולאחר מכלול עדכוניםיקרים של אלפינה, אגב התאמת מנגנון ה-Switch-Tronic - שליטה ידנית מגלגל ההגה, היא משחררת לגלגלים האחוריים אנרגיה אדירה המאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, ועד למהירות נטולת הגבלה של למעלה מ-310 קמ"ש.

בהמשך, זקוקה הייתה למערכת מתלים תפורה לתכונותיה, וכאן ניצלו מהנדסי החברה את הניסיון המצטבר שלהם ממסלולי המירוצים לאורך השנים. התוצאה על פיהם אינה מביישת מכוניות ספורט תחרותיות מן השורה. וזאת להזכירכם בלימוזינה מפוארת ששוקלת יותר מ-2 טון.

עימות ישיר בין ה-S קלאס AMG לאלפינה B7 נראה מתבקש. בהשוואה נקייה עולה כי למרצדס יתרון בעמודת הכוח עם 563 כ"ס בחבילת ה'ספורט-לימיטד' לעומת ה-500 כ"ס של אלפינה. המחיר לעומת זאת, מטה את הכף לטובת ה-B7 שעולה בארה"ב 122 אלף דולרים, מחיר זול ב- 15 אלף דולרים ביחס למרצדס. אולי בעודף אפשר לרכוש עוד כמה שדרוגים, ככה סתם שב-AMG לא יחשבו על ללכת לישון בשקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully