וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו כן רואה מוזיאון

ירון אדרי

23.1.2011 / 10:45

יבואנית רנו לישראל חונכת מוזיאון חדש בפארק ראם ובו היסטוריית המותג לצד התפתחות מורשת מדינת ישראל ועסקי משפחת קרסו

קרסו יבואנית רנו לישראל חונכת את המוזיאון החדש שלה ובו היסטורית מותג הרכב הצרפתי לצד היסטורית מדינת ישראל והעיר תל אביב. המוזיאון ממוקם בפארק ראם סמוך לצומת גדרה (כנות), שם ממוקם גם המרכז הלוגיסטי של היבואנית. עבודות ההקמה ארכו כשנה וחצי ובהשקעה של כמיליון שקלים.

עם הקמת מדינת ישראל ב-1948 החל משה קרסו בייבוא רנו כך שהתפחות המותג אצלנו נעשתה לאורך כל השנים במקביל להתפתחותה של המדינה. חלל המוזיאון עוצב כרחוב תל אביבי הלקוח מסביבת רוטשילד-שדרות בנימין של שנות ה-30, על מראה הבתים, שלטי הפרסום, בתי הקפה ואלמנטים נוספים. בנוסף, יציג המוזיאון את קשרה של משפחת קרסו למהלך החיים של הציבור הישראלי כמעט בכל ממד בו לקחה חלק החל מגאולת קרקעות והתיישבות עירונית, דרך בנקאות, תרבות ועוד.

מקומן של המכוניות לא נפקד ואלה מוצבות בשטח המוזיאון המתרע על כ-278 מ"ר. כך ניתן להתרשם מהאבולוציה במכוניות רנו לאורך כשבעים שנה באמצעות הדגמים הקלאסיים הנמצאים באוסף הפרטי של בני משפחת קרסו. על מנת לתמוך בסיפור האישי של כל דגם עוצבו ונבנו בייצור מיוחד עמודי רחוב עליהם נרשם המפרט הטכני והסיפור המלווה אותו. כמו כן, את הביקור במוזיאון חותם 'קיר העתיד' המוקדש לעולם העתידני של רנו מבחינת עיצוב, טכנולוגיה וכדומה.

"אחת ממטרות המוזיאון היא לנסות ולשקף את ההוויה הישראלית וכיצד המותג רנו השתלב בה", כך לדברי יואל קרסו יו"ר קבוצת קרסו מוטורוס. "לא היה טעם להקים מוזיאון נוסף לתולדות רנו כדוגמת מוזיאונים הקיימים ברחבי העולם. במוזיאון המבקרים יפגשו עם אנקדוטות הלקוחות מהזיכרון הכל-ישראלי כגון העובדה שרנו 4 הייתה למכונית הצבאית הפופולרית והכינוי שהוצמד לה היה 'ידית קרטה' במחווה לצורת העברה ההילוכים ברכב".

את הביקור במוזיאון ילוו ציטוטים מפיו של מקים החברה משה קרסו. כך למשל, לפני כניסתו לעסקי הרכב אמר קרסו: "יש לנו שישה ילדים וצריך לדאוג לעתידם, אני חושב שאכנס למענם לעסקי המכוניות". המוזיאון החדש יהיה פתוח לקהל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00 ל-17:00. הכניסה למוזיאון חופשית.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • קרסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully