וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורמולה 1 של 2020

ירון אדרי

29.1.2011 / 10:39

מהנדס המירוצים פט סימונדס ומגזין 'F1 רייסינג' מנסים לחזות כיצד תראה מכונית הפורמולה 1 בעוד תשע שנים. תתכוננו לעתיד ירוק יותר

בעשור האחרון עברו מכוניות הפורמולה 1 שינויים קיצוניים, חלקן בשל שיפור הבטיחות וחלקן הגדול יותר כדי לנסות ולשפר את התחרותיות. עובד או לא, לכל מי שעוקב אחר הסבב יש דעה משלו, מה שבטוח שבעשור הבא השינויים ימשיכו להיות קיצוניים ומעבר למנוע 1.6 ל' טורבו במקום ה-V8 הקיים כבר ב-2013 הוא רק דוגמה לכך.

מגזין 'F1 רייסינג' ופט סימונדס מהנדס קבוצת רנו לשעבר (שהורשע יחד עם פלאביו בריאטורה בפרשת סינגפור 2008), חברו יחדיו כדי לנסות ולחזות כיצד תראה מכונית הפורמולה 1 של העשור הבא. אמנם שינויים ראדיקליים למראה הכללי לא נעשו והיא לא צפוייה להיראות יותר חללית ממכונית כפי שבוודאי רובכם חושבים, אולם מתחת למעטפת צפויים מספר דברים אחרים.

עבור מי שלא חד עין, נתחיל במה שבכל זאת כן השתנה מבחוץ. את חישוקי ה-13 אינטש הקיימים מחליפים חישוקים גדולים יותר, וכפועל יוצא מכך חתך הצמיגים הפך קטן אף הוא מה שמשפר את המראה הספורטיבי ואמור בנוסף להעניק אחיזה משופרת בפניות. עוד לשיפור האחיזה יוחזר ה'אפקט הקרקעי' האווירודינמי כדי שכל האחריות על הצמדה לאספלט לא ישאר רק לכנפיים. טוב, זה גם בגלל שהכנפיים תהפוכנה לפחות רלוונטיות עבור מטרה זו ואולי אף בתצורה סטנדרטית בכל המכוניות. עוד יהיה שימוש בחלקים נעים כפי שניתן לראות בכונס האוויר לרדיאטור כדי לשפר את היעילות האווירודינמית.

אחד השינויים הגדולים יותר יהיה ביחידת הכוח כפי שכבר החל לקרות, זאת בשל החמרת חוקי זיהום האוויר בענף התחבורה ורצונם של מארגני הסבב להצטייר שיווקית כירוקים. בשנים הקרובות תפחת צריכת הדלק בכ-35 אחוזים עם המעבר ליחידות ה-1.6 ל' טורבו, ולכך תתווסף מערכת אגירת האנרגיה KERS שעד שנת 2020 תיעזר בטכנולוגיה משופרת כדי להפיק 250 כ"ס למשך זמן רב יותר. עד אז, צריכת הדלק תופחת אף יותר כאשר נוזל החיים עשוי להפוך לטבעי ונקי יותר ממוצרי הנפט.

"אם אני לוקח בחשבון את כל המניעים לשינויים בתקנות, אני צופה שבעשר השנים הקרובות נראה יותר שינויים משהיו בעשר השנים האחרונות", אומר סימונדס. לדבריו, המכונית שיצר על תוכנת העיצוב במחשב כפי שראה לנגד עיניו, תהיה פחות או יותר מכונית הפורמולה 1 של 2020. אותנו חובבי הספורט המוטורי פחות מעניינת המכונית, כל עוד העניין והאקשן יחזרו למסלול.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully