וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילו מזגן גם בחורף

ירון אדרי

5.2.2011 / 15:04

הפעלת מערכת המיזוג במכונית גם בימי החורף תעזור לשמור על תקינותה, בטיחותכם וגם על הבריאות. כולם לוחצים AC

החורף אצלנו לא בדיוק קר כמו באירופה, לעומתה גם הקור של הימים האחרונים הוא בדיחה מחממת לב. זה אומר שאם החימום פועל אצלכם ברכב שעות נוספות, תחשבו איך הוא עובד כמו משוגע במדינות כמו בריטניה למשל שדווקא משם מגיעה ההמלצה הבאה - מידי פעם, תחזירו את החוגה לתחום הכחול והקר ותנו למיזוג לעבוד.

בבדיקה שערכה חברת תיקוני הרכב הגדולה בבריטניה 'קווק פיט', נמצא כי 56 אחוזים מבעלי כלי הרכב אינם מדליקים מזגן בימי החורף. אפשר להבין שהתירוץ לכך הוא הקור, אך 43 אחוזים מהם טוענים כי הסיבה לכך היא דווקא רצונם לחסוך בדלק או בבלאי למערכת המיזוג. לדברי קוויק פיט, פה טמונה הטעות הגדולה.

תקינות מלאה של מערכת המיזוג מחייבת הפעלתה לעיתים קרובות. אחרת, עם שובם של ימי הקיץ החמים היא תתקשה לקרר ביעילות וכך החסכון בדלק או מניעת בלאי הופכים למעשה להוצאות מיותרות. זאת עוד לפני בעיות אחרות שעלולות להווצר כמו התייבשות אטמים ובריחת גז המזגן או אפילו הווצרות בקטריות שתזהמנה את תא הנוסעים.

עוד מציינים החברים מבריטניה כי הפעלת מדחס המזגן, אפילו כאשר החוגה נמצאת בתחום האדום, טובה לבטיחות. לדבריהם, האוויר הנכנס לתא הנוסעים יבש וכך הוא מונע הווצרותם של אדים על השמשות. מכאן, שלשם תקינות מערכת המיזוג יש להפעילה בימי החורף בכל פעם שרוצים למנוע הווצרות אדים, וגם אחת למספר ימים כשבחוץ יש שמש. וגם אם עדיין קר, החשיבה שכך אתם חוסכים כסף לטווח הארוך תחממם אתכם. אז קדימה, ליחצו על ה-AC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully