וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: מכוניות חשמליות במבחן

23.2.2011 / 13:15

Euro NCAP מפרסם תוצאות ריסוק לשבעה כלי-רכב עם מבחן רשמי ראשון לחשמליות; יונדאי ix20 וניסאן ג'וק גורפים את מלוא הניקוד, דאצ'יה דאסטר מאכזבת

מכון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (רביעי) את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרונים שביצע במתכונת הפורמלית ל-2011. יחד עם מכוניות שגרתיות המשולבות כסדרן, גולת הכותרת הפעם מופנית אל התחום האקולוגי העירוני - המכוניות החשמליות הנטענות תחת המיזם המשותף של מיצובישי, סיטרואן ופיג'ו. שלוש הקטנות מבוססות על מכללים זהים ושלושתן קטפו ניקוד של ארבעה כוכבים. חרף החסרון בכוכב חמישי, מציינים במכון כי מדובר בהצלחה על אף ההפחתות, שכן החברות התאימו עצמן לדרישות הארגון בנושאי אבטחת הסוללות בעת תאונה ומניעת התלקחות.

בהמשך הרשימה המורחבת בכורה לקבוצת רכבי הפנאי החדשים והמיניוואנים הקומפקטיים: יונדאי ix20 התאום לוונגה של קיה, דאצ'יה דאסטר מבית רנו ומיצובישי ASX החדש. בענף האקטיבי נציין זוכה בשם אינפיניטי עם שלל מחמאות ותואר 'מערך ההגנה המתקדם לשנת 2010' בזכות מערכת הבקרה לסטייה מנתיב LDP, המונעת זליגה לנתיבים מקבילים באמצעות חיישנים ומצלמות.

מיצובישי iMiEV, סיטרואן C זירו, פיג'ו i0n – ארבעה כוכבי בטיחות

בעקבות פריחתן של המכוניות החשמליות הטהרניות, הסבו השנה ב-Euro NCAP את תשומת הלב אל עמידותן בזמן תאונות קטלניות. ראשונות לעמוד בביקורת הן צלע מתוך הפרויקט המפוצל של מיצובישי יחד עם פיג'ו-סיטרואן שהניב שלוש מכוניות החולקות ביניהן גנים ומרכיבים: סיטרואן המצוידת ב-C זירו ופיג'ו ב-i0n שהן למעשה העתק מוסכם של המקור – מיצובישי iMiEV.

בסיכום כללי, שלוש הזעירות האקולוגיות צברו ארבעה כוכבי בטיחות. בוחני הארגון מציינים כי בחלק הקדמי נרשמה פגיעה בולטת בנוסעים וכן מוסיפים ומדגישים כי הרצפה התעוותה מעוצמת החבטה. לדבריהם, במהירות גבוהה מאוד הסיכוי לשרוד בתאונה באיזור הנהג פוחת במידה גדולה. עוד עולה כי חלקים ממבנה הקונסולה היוו סכנה בשל התפרקותם לחלקים חדים.

במבחן ריסוק צידי של החשמליות התברר כי בעת תאונה דלת הנהג נפתחת מעצמה (אך לא נתלשת), אולם בובות הריסוק לא רשמו פציעות רציניות בקרבן. הגנה מפני צליפת שוט בתאונות חזית-אחור הייתה טובה, וכך גם לגבי אופן ההגנה על הסוללות ועל בטיחות ילדים בני שלוש ומעלה.

נקודות מקסימליות אספו החשמליות עבור הגנה על הולכי-רגל ובתנאי שאלה פוגשים (למזלם) בפגוש הקדמי. מנגד, פגיעה על ידי דופן מכסה המנוע בחזיתן מסבה נזק כבד לראשים ולגפיים. התפלגות החשמליות באחוזים: 73 על הגנת מבוגרים, 78 על ילדים ו-48 על הולכי-רגל. בקרות היציבות והתמיכה קצרו עבורן 86 אחוזים.

דאצ'יה דאסטר – שלושה כוכבי ריסוק

המותג הרומני שהצליח להעמיד את הקרוסאובר דאסטר ברשימת הגמר לתחרות מכונית השנה, מתקשה לעמוד בסטנדרט הבטיחות למרות החסות של רנו עליו. הוא מצליח להשיג שלושה כוכבי בטיחות בלבד עם ציון מביך עבור בקרות האלקטרוניקה והבלימה. בתמונת הסיכום כשל לעמוד במבחני הריסוק כפי שקיוו ברנו בעלת הבית, הנשענת על הצלחותיה בניסויי הריסוק לחיזוק תדמיתה, שכן ברוב חלקי המבחן זכה לציונים נמוכים.

בריסוק הדופן הקדמי עולה על פי התוצאות כי תא הנוסעים נותר אחיד, אולם דלת תא המטען נפתחה וכמעט נותקה ממקומה בזמן תאונה. הגנה על איזור חזה הנהג הייתה סבירה, אולם פגיעות בנוסע מרסיסים של הקונסולה גרמו לנזקים. גם במבחן הצד השלכות דומות, מאחר ומדידות חיישני בובת הריסוק לימדו כי נוצר לחץ על איזור כליות (דחיסה של דימום פנימי) היושבים בצד הימני. על הגנה מפני צליפת שוט זכה הדאסטר לציון מספיק בקושי. הגנה על ילדים נעשתה בצורה משביעת רצון.

הפגוש ומכסה המנוע לא צברו אף נקודה חיובית. הפגיעות בהולכי רגל היו גדולות ומשמעותיות, למעט הגנה חלקית על ראשי ילדים. הפגיעה במבוגרים קשה יותר. על בקרת היציבות קיבל הדאסטר רק 29 אחוזים כיוון שזו אופציונלית בחלק מדגמיו. באחוזים: 74 על הגנת מבוגרים, 78 על ילדים, 28 על הולכי-רגל.

יונדאי ix20 – חמישה כוכבי בטיחות

את תוצאות מבחני הריסוק של המיקרוואן יונדאי ix20 שואב Euro NCAP מתאומתה קיה ונגה. הוא מצליח לשמור על המסורת המשפחתית וצובר חמישה כוכבי בטיחות. ix20 כיכב בשמירה על מבוגרים בתאונה חזיתית, בהגנה מפני פגיעות באגן, בברכיים ובחלקי החזה של הנהג והנוסע. סייג אחד נרשם לחובתו בשל מוט ההיגוי שעלול בזמן תאונה לפגוע בירך הימנית של הנהג. ריסוקו כנגד עמוד חילץ נקודות מרביות, כמו גםבתאונות חזית-אחור (צליפת שוט).

זאטוטים שסביר שיירבו להתנייד עם המיניוואן, ישמחו לדעת כי גופם מוגן מפני סכנות. הדמיית תאונה עם ילד בן שלוש הוכיחה כי תנודות ראשו היו מינימליות והוא לא נפצע מרסיסים המתעופפים בחלל תא הנוסעים. הולכי רגל ייזכו להתשמש ברגליהם עוד הרבה, שכן פגיעה בפלג הגוף התחתון ובמיוחד ברגליים הייתה מזערית במבחן הפגוש ומכסה המנוע. בקרת היציבות ביונדאי ESC הינה סטנדרטית בכל הדגמים. באחוזים: 89 על מבוגרים, 85 על ילדים, 64 עבור הולכי רגל ו-71 עבור בקרות בטיחות אלקטרוניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מיצובישי ASX

הקרוסאובר הקומפקטי של מיצובישי החל להימכר באירופה בשנה האחרונה, אולם טרם הגיע לישראל. את מבחני הריסוק המעודכנים על כל פנים הוא צולח ללא כל בעיות מיוחדות עם חמישה כוכבים מלאים באמתחתו.

הטחת המכונית על חזיתה שמרה על מבוגרים בצורה אופטימלית, למעט חדירה קלה של קורה A השמאלית לקבינה. פגיעות קלות באגן ובחזה היו היחידות שקיצצו מעט מנקודותיו של רכב הפנאי היפני. מבחן הגנה על ילדים בזמן ריסוק הצד היה יוצא דופן בקבוצה, וזאת בזכות מעטפת עמידה במהירויות משתנות. צליפת השוט חלפה ללא עבירות מצידו או גריעת נקודות מהסכום הכללי.

הפגוש ומכסה לא הבריקו במבחן ההגנה על הולכי רגל - חלקים מסויימים גרמו לפציעות קשות (במיוחד בילדים) ואחרים היו סבירים בלבד. מיצובישי איבדה מספר נקודות בשל מערכת ה-ESC שאינה נכללת בחלק מצומצם של מהדורות בסיסיות הנמכרות באירופה. באחוזים: 86 על מבוגרים, 78 על ילדים, 60 עבור הולכי-רגל ו-71 לבקרות היציבות האלקטרוניות.

ניסאן ג'וק

בניגוד לדאסטר, רכב הפנאי היפני הוא תוצר כמעט ישיר של מחלקת הבטיחות של רנו העולמית, ולכן אולי אין זו הפתעה שלזה חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק בתקנים המודרניים. בהשוואה למיצובישי הדומה לו, הפערים ביניהם קטנים בממד ההגנה על מבוגרים, שכן אלה מסתכמים באחוז אחד בלבד כשלניסאן 87 ולמיצובישי 86 אחוזים. כך גם בהגנה על הולכי-רגל עם יתרון קל לניסאן אותו הוא מאבד לרגע במבחן של הולכי-רגל (41 אחוזים) לעומת ה-60 של ה-ASX, אך מחזיר תשובה עם 86 אחוזים בבקרות היציבות לעומת 71 במיצובישי.

לכאורה, לג'וק לא צריכות להיות בעיות ומכשולים לעבור את מבחן ההגנה על מבוגרים. אולם, הבוחנים קיזזו מעט נקודות בשל פגיעות מהדשבורד ביירכים ובאגן. הגנה על ילדים בני שלוש הייתה מקסימלית כשהצוות מדגיש יתרונות בשמירה על תזוזת הראשים מריקושטים בתאונות צידיות. פגיעות ראש מחלקי הפגוש הקדמי היו קטנות, אך גדולות יותר עבור מבוגרים כשמכסה המנוע פוצע אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully