וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שישי ואחרון עם רנו גרנד סניק

6.3.2011 / 14:40

בסופם של ששת החודשים שלנו עם הגרנד סניק, על מד המרחק הצטברו 14,984 ק"מ קשים ואפס תקלות. זמן סיכום

שישה חודשים מלאים נמשך המבחן הארוך טווח שלנו לרנו גרנד סניק החדש, ובתחילת כל חודש, הבאנו לכם את סיכומו של החודש החולף - כמה קילומטרים צברנו, כמה דלק צרכנו ואילו תובנות נולדו במוחנו במהלך השימוש בו וכן סקירה טכנית במקרה של צורך בשירות.

לכאורה, ליבואנית קרסו, היה המון לסכן ולהניח על הכף בעת קבלת ההחלטה ליציאה לדרך למבחן ארוך שכזה, מבחן שבו עלולות מגרעותיו ומחלותיו של הרכב להרים את ראשן המכוער. גם אתם הקוראים המתנתם בסבלנות למגרעות אלה כשמדי חודש, רבים מכם שפכתם ביקורת רותחת על היבואן, אמינות המכוניות הצרפתיות ורמת השירות במוסכי היבואן. האחרים פשוט המתינו בסבלנות שהצרות הצרורות המוכרות יפלו על הגרנד סניק שנמסר אלינו למבחן ההוכחות כמו ברד כבד.

מבחן ארוך טווח רנו גרנד סניק דיווח שישי אחרון. קובי ליאני
"ליבואנית קרסו, היה המון לסכן ולהניח על הכף בעת קבלת ההחלטה ליציאה לדרך למבחן ארוך שכזה, מבחן שבו עלולות מגרעותיו ומחלותיו של הרכב להרים את ראשן המכוער"/קובי ליאני

אין מקום לדעות קדומות

עם התחושות האלה ועם השתדלות להדחיק כל דעות קדומות, יצאנו לשישה חודשים עמו שבהם לא התכוונו לעשות לו שום הנחות. הגרנד סניק החל מיד עם הקבלה, לשרת בכל החזיתות בשימוש יומיומי שוחק ומתיש בפקקי גוש דן, בהובלת המשפחה לגנים וחוגים ואף לנסיעות ארוכות וממושכות לכל קצוות הארץ. שימוש זה הביא את צבירת הקילומטרים לכדי רק מעט פחות מ-15,000 ק"מ בשישה חודשים - כמעט כפול מהממוצע הנסועה הארצי.

מחודש לחודש, למדנו להעריך את מגוון היכולות והתכונות שלו שהופכות אותו לידידותי מאוד למשפחה. החל משבעה מושבים מלאים, מריבוי תאי האחסון שבו, נינוחות הנסיעה, המנוע הנמרץ, ממשיך באיכות פנימית משופרת ומרחב נדיב במיוחד ומסתיים במחיר לא גבוה של 160 אלף שקלים. למעשה, הנקודה היחידה עליה נאלצנו להתעכב הייתה צריכת הדלק. להערכתנו, בשל השימוש בתיבה רציפה, בתנאי היומיום שלנו צרך הגרנד סניק בממוצע ליטר דלק לכל 7.4 ק"מ, ושלח אותנו לתדלוק זמן לא רב לאחר שצבר 300 קילומטרים מאז התדלוק האחרון. בחודש הרביעי, מצאנו גם צריכת שמן קלה (250 גרם ל-9,000 ק"מ) שהתבררה כטבעית למדי (המנוע חדש לגמרי) וכזו שלא חזרה על עצמה. מעבר לכך, לא הזדקקנו לשום ביקור נוסף במוסך.

מבחן ארוך טווח רנו גרנד סניק דיווח שישי אחרון. קובי ליאני
לפני שהחזרנו את הרנו גרנד סניק ליבואן, לקחנו אותו אל "המעבדה לרכב" בחולון/קובי ליאני

יאללה, הולכים לבדיקה?

משום שלא הסתפקנו באיסוף מאורעות המבחן שלנו, יומיים לפני השבת הרנו גרנד סניק ליבואן, לקחנו אותו לבדיקה מקיפה ומעמיקה במכון הבדיקה לרכב "המעבדה לרכב 2005" שבחולון (רח' הסתת 5) אשר מתמחה בבדיקת כלי רכב לפני קניה, במדידות שלדה, דיאגנוסטיקה, ובדיקות מתלים והיגוי באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

הבדיקה ארכה למעלה משעה ובה נבדקו כל המערכות בגרנד סניק שלנו. רכב זה עבר שלב אחר שלב את הבדיקה, כשהוא מציג ציונים טובים מאוד בכל מבחן. בבדיקת ערכי פליטות הגזים במנוע, נמצאה חריגה קלה, אשר התבטאה גם בהדלקת חיווי בלוח המחוונים והודעה של "בדוק את מערכת סינון גזי הפליטה". אולם, דקות לאחר הבדיקה, הודעה זו נעלמה וה"תקלה" לא חזרה על עצמה.

בהמשך הבדיקה נמצאו המנוע, השלדה, הבלמים, הקירור, המיזוג, הצמיגים, התאורה, העברת הכוח, המחוונים תקינים לחלוטין ולא נמצא באלה שום בלאי, נזילות או שחיקה. שתי נקודות נוספות אליהן התבקשנו לשים לב היו אבדן איזון קל בציר האחורי (מצריך כיוון) והיחלשות לא ברורה בבולם הזעזועים האחורי ימני (60 אחוז).

הממצא האחרון בבדיקה שכלל את בדיקת ההספק על מכשיר הדינמומטר, חשף כי בעוד שהיצרן מצהיר על 143 כ"ס במנוע, לאחר אבדני המערכת ובייחוד תיבת ההילוכים הרציפה, בגלגלים הקדמיים נמדדו רק 92.7 כ"ס.

מבחן ארוך טווח רנו גרנד סניק דיווח שישי אחרון. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח רנו גרנד סניק דיווח שישי אחרון/קובי ליאני

עונה על הציפיות?

לאחר שישה חודשים עם הרנו גרנד סניק החדש, אפשר לסכם ולומר שהוא לא רק עומד בציפיות, אלא עולה עליהן, לא רק מבחינת העמידות, אלא בעיקר מבחינת הידידותיות למשפחה. השימושיות המבריקה שהוא הפגין גרמה לנו להבין שמתכנניו של הסניק הזה הם לבטח הורים לילדים, ולא כאלה שרק קראו על ילדים של אחרים בספרים.

בקלות אפשר לראות איך כל פרט שבו נועד לשרת מטרה שימושית ואין בו פשרות על מזבח העיצוב. אז הוא אולי לא הרכב הכי יפה על הכביש, או המהיר שבהם, אבל הוא ללא ספק אחד השימושיים ביותר שמשפחה עם 2 עד 5 ילדים יכולה לשאוף אליו. לטעמנו, גם השימוש הגובר ברכיבים של ניסאן, החטיבה היפנית והאמינה שבתאגיד, עושה לכולם רק טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully