וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסנון: תאורה נדירה?

17.3.2011 / 13:11

נורות קסנון הבטיחו לחולל מהפכה בתחום התאורה בכלי רכב ולסייע בבטיחות. מחקר בארה"ב: בשנת 2007 רק 22 אחוזים מכלי הרכב צויידו בהן

על אף שהן שנויות במחלוקת בארץ ונאסרו להתקנה מקומית, פסול יהיה לבטל את תרומתן של נורות קסנון (HID) לבטיחות הנהג והנוסעים. ממחקרים שבוצעו בעולם התברר כי בזכות איכותן נפתח שדה הראייה של הנהג בהשוואה לנורות רגילות באופן מרשים. מניסויים שנערכו נמצא כי נורות אלה מפחיתות את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים, שכן "זריקת" ההקרנה של האלומות מגיעה כמה מאות מטרים הרחק לפנים ומתפשטת גם לצדדים. כלומר, היא עדיפה על פני כל טכנולוגיה אחרת, כשבנוסף לתכונותיהן אורך חייהן של נורות קסנון גדול פי 3 מנורות הלוגן בסיסיות.

אולם, לא בחינם נרוויח את חיינו על הכביש. התקנת נורות קסנון אינה נגישה לכל מי שרוכש רכב חדש. חברת OSRAM (מקבוצת סימנס) המפתחת מנגנוני שליטה ונורות קסנון לבתי-תאורה, טוענת כי על פי סקרים שערכה בשנים האחרונות אחוז המשתמשים בהן מביש. מתוך הנתונים עולה כי בשנת 2007 רק 22 אחוז מכלי הרכב כללו נורות קסנון, וכי עד שנת 2015 יגדל הנתח ל-38 אחוזים בלבד. "חייבים להטמיע את האופציה הזאת במחיר זול יותר או כסטנדרט כחלק מחבילה בעלות הגיוניות", כך בכיר בחברה.

העלות היא כמובן הנושא הבעייתי בשיווקן. רוב יצרניות הרכב מסמנות את האופציה בתנאי שהקונה יהיה מוכן להפרד מסכומים גבוהים בעליל. "אם אתה לא בן אדם אמיד, שמחפש מותגים יקרים כמו ב.מ.וו, אודי, מרצדס וכדומה, כנראה שתצטרך להוסיף לא מעט כסף כדי להתחמש בנורות קסנון" מדגישים בחברה. לשם הדוגמה, חבילת קסנון למאזדה 3 בארה"ב מוערכת בכ-2,000 דולרים ואילו בפולקסווגן גולף GTI מוכנים להתקינה בעלות של 3,400 דולרים.

קולות פחות חיובים אודות השימוש בהן נשמעו בארה"ב בשנות ההפצה הראשוניות. ארגון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, טיפל באלפי מתלוננים שהסבו את תשומת לבו לסכנות שנגרמו להם בשל סינוור חזיתי מנורות HID. חלקם אף אמרו שלא ראו מטר קדימה לכמה שניות מפגיעת האור. זו גם הסיבה מדוע נקבעו תקנים לחוזקן של הנורות וכי בישראל מתיר החוק שימוש בנורות אלה בתנאי שהגיעו מטעם היבואניות. בינתיים, ארה"ב מתייחסת לנורות הקסנון כמוצר בטיחותי. אלא שכל עוד מחירן נותר בשחקים מדובר במרכיב מותרות למסוגלים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • קסנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully