וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה MX5 ירוקה ועצבנית

24.3.2011 / 11:38

הרודסטר MX5 של מאזדה הפכה לחיית מסלול שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות וקוראת תגר על פורשה ולוטוס. יש לה סיכוי?

מאזדה MX5 פורחת בשורה של מירוצים סדרתיים מסביב לעולם, במיוחד בארה"ב. אבל כדי להירשם לסבב ה-MSA בבריטניה (מירוצי סיבולת) ולעמוד כנף אל כנף לצד יצרניות מוכשרות כמו לוטוס ופורשה, היא נאלצה לחולל בקרבייה מהפכות דמיוניות. התוצאה? ה-MX5 המהירה והחזקה ביותר שהופקה מעולם.

אחראית לפיתוח היא סדנת המירוצים JOTA שהקציבה כ-400 שעות לבנייתה. בשגרה היומית היא מנהלת ותומכת בחטיבת ה-GT של אסטון מרטין, כך שהניסיון של מתכנניה עומד לזכותה. למען הסר ספק, נבהיר כי לא מדובר כאן בעוד אסופה מחוצ'קנת של צעירים עם שבבי-ניהול מנוע, תרסיסים ומברגים, כי אם בקבוצה רצינית, מלוטשת, של בוגרי מחלקות פורמולה 1, מירוצי סאלון בריטיים וכן חטיבה משנית שניצחה בכמה אירועים במסגרת מירוצי 24 השעות של לה-מאן.

את הרפטואר העשיר שלה היא מתרגמת למיאטה המסחררת הזאת. כנדרש מספורטאים תחרותיים התחילה התכנית עם דיאטת כאסח שהשילה מממנה עשרות קילוגרמים מ-1.16 טון למשקל של 850 ק"ג, וזאת על ידי שימוש בתרכובות של סיבי פחמן וחומרי דיפון מסוג פוליקארבונט במסגרות החלונות והדלתות. בהמשך הוסרו כל המרכיבים העממים כגון המושבים הרגילים, הקונסולה ואביזרי הפינוקים. במקום זאת, הותאמו מושבי באקט קלים, כלוב הגנה תקני ומחוזק של ה-FIA, מערכת מתלים מהוקצעת, מטף כיבוי וחישוקים קלים.

בחזית, שוכן מנוע 2.0 ל' טורבו ארבעה צילינדרים שמוזנק מ-160 ל-275 כ"ס. דווקא על שיטת התכנון שלו לא מרחיבים ב-JOTA, אך יש להניח שכל מעטפת המנוע שופרה בכבדות. את השיגור ל-100 קמ"ש מבצעת המכונית ב-3 שניות בסיועה של תיבת הילוכים חצי אוטומטית (סיקוונסיאלית) לה שישה יחסי העברה ותפעול מגלגל ההגה. כלומר, הפחתה של יותר מ-4 שניות מהזמן הרשמי של דגם המפעל. המהירות המרבית עוד יותר מופרכת ומעפילה לכדי 260 קמ"ש.

סבב ה-MSA יופעל השנה בתשעה אירועים החל מסוף החודש הקרוב ועד לנובמבר, כולל את מירוץ ספא המיתולוגי בבלגיה. את מושב הפיקוד במיאטה הירוקה יאכלס נהג המבחן של קבוצת מאזדה העולמית מארק טיכהורטס בן ה-39, כאשר מחליפו על המסלול יהיה העתונאי הבריטי של מגזין 'אוטו-אקספרס' אוון מידנהל. לנו כמובן נותר להישאר ירוקים, מקנאה.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully