וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזלזלים בחוק או בחיים?

ירון אדרי

30.3.2011 / 17:30

בפעילות אכיפה ממוקדת ביישוב אלעד נתפסו עשרות נהגים המסיעים ילדים שאינם חגורים למוסדות החינוך. נהג: "אתם מסתכלים על בחורות במקום לעבוד"

חטיבת דובר המשטרה

צילום: רפ"ק יגאל הבשור, משטרת ישראל

מי יציל את ילדיכם בתאונת דרכים, חגורת בטיחות או יראת שמיים? היחידה המרכזית של אגף התנועה ביצעה בימים האחרונים פעילות אכיפה ביישוב החרדי אלעד הסמוך לראש העין, תוך התמקדות בשימוש בחגורות בטיחות והתקני ריסון בהסעות ילדים. זאת בעקבות מידע שהתקבל לפיו הסעתם של ילדים אל מוסדות החינוך נעשה בניגוד לחוק ובאופן המסכן את הילדים.

חשדם של שוטרי התנועה אומת בעת הגיעם למקום. בלשי היחידה התמקמו בקרבת מוסדות החינוך, בעיקר בסמוך לגני ילדים, ובהתאם לדיווח שהועבר ברשת הקשר באמצעות תצפיתנים הורדו מהכביש כלי רכב בהם נמצאו ילדים שאינם חגורים כנדרש בחוק. מבין כלי הרכב שנעצרו היו רכבי הסעה וכן כלי רכב פרטיים בהם הסיעו ההורים את ילדיהם למוסדות החינוך.

במשך פעילות האכיפה נרשמו עשרות דו"חות ומספר כלי רכב אף הורדו מהכביש בגין ליקויים בטיחותיים וזאת למורת רובם של רבים מהנהגים שהשתמשו בתירוצים יצירתיים בניסיון לבטל את רוע הגזירה. בחלק מהמקרים טענו נהגים כי מתנקלים להם על רקע אמונתם הדתית. אחד הנהגים אף פנה לשוטרים ואמר להם "אתם דופקים קופה על חשבון האנשים העמלים שמגדלים את עם ישראל ומולידים ילדים, לא כמוכם שותים במועדונים ומסתכלים על בחורות".

דובר אגף התנועה רפ"ק יגאל הבשור מוסר כי "אגף התנועה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון בטרם פועלים בתחום ביתר שאת ומתבצעים לאורך השנה מספר מבצעי אכיפה משותפים וכמו כן פעילויות במישור ההסברתי במטרה לצמצם את התופעה בה ילדים נוסעים ברכב ללא התקני ריסון נדרשים וללא חגורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully