וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 ק"מ לליטר בפורד פוקוס

7.4.2011 / 16:49

פורד ציידה את פוקוס החדשה במנוע דיזל מתוחכם שצורך כ-3.5 ליטר סולר בכל 100 ק"מ. תוצג בתערוכת הרכב בהולנד ותושק ב-2012

פורד תחשוף בתערוכת הרכב שנפתחת באמסטרדם את פוקוס 'אקונטיק' (ECOnetic), גרסתה החסכונית ביותר של המשפחתית הפופולרית. פוקוס הזו תלגום בממוצע כ-28 ק"מ לליטר סולר בסיועה של יחידת טורבו-דיזל Tdci המאובזרת בשורה של מנגנונים אלקטרוניים המפחיתים את תצרוכת הסולר במידה ניכרת. עוד נאמר כי פליטת הפחמן הדו חמצני (CO2) תהיה כשל סופרמיני ידידותית לסביבה בזכות 95 גק"מ בלבד, בדומה לטויוטה פריוס ההיברידית.

בפוקוס אקונטיק שוכן מנוע בנפח 1.6 ל' הסוחט מקרביו כ-105 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית לה שישה הילוכים. על פי פורד, יחידה זו אינה מחליפה את המנוע הקיים בהיצע הדיזלים, אלא תשווק לצידו ומובחנת על ידי שימוש במגדש טורבו קומפקטי, מערכת הזרקה משופרת, צינון יעיל למערכות, הפחתה בחיכוך המכללים והתקנת מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעת עמידה ממושכת).

הדגשת הכוח הטכנולוגי מאפשרת להוציא מהמנוע לחץ טורבו של כ-1.6 באר, בתחומים נמוכים מ-1,800 סל"ד. פורד התאימה למחשב ניהול המנוע תוכנה מפקחת שמבקרת את ניצולו באופן אופטימלי, ובמיוחד מנטרת נתון פליטת הפחמן הדו חמצני באופן רציף. באגף זה, הגדירה פורד את האקונטיק על מעטפת חיצונית בעלת צמיגים עם מקדם חיכוך נמוך, מערכת היגוי קלה וידידותית (חשמל), וחיפויים אווירודינמיים מיוחדים להפחתת הגרר.

פוקוס אקונטיק תיוצר בגרמניה החל מסוף השנה ותעלה לכבישים לקראת שנת 2012. בריטניה תהיה ראשונה לחנוך אותה על שטחה, כאשר יתר אירופה תמתין לה בדריכות מעבר לפינה. לשוק הישראלי, נמוכים הסיכויים שתגיע. אתם יודעים, גם דיזל, גם ידני וגם מיסוי ירוק שלא ממש חובב דיזלים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully