וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמרו ירוקה שלא מרחמת על הסביבה

15.4.2011 / 11:10

שברולט קאמרו SS קפצה לביקור בסדנת גייגר קארס בגרמניה, ויצאה משם בתוספת של 130 כ"ס. הירוקה הכי חזקה בשכונה

כל מותגי הספורט הקלאסיים בארה"ב זוכים בשנים האחרונות לעדנה מחודשת. פורד מוסטאנג ודודג' צ'אלנג'ר הן מחצית הרשימה השלמה, והמסקרנת ביותר היא כנראה שברולט קאמרו - הרבה מהקרדיט מכוון אליה בשל הייחוס לסדרת סרטי הרובוטריקים הקולנועית ששמו אותה שוב על המפה. אולם, לא נגזול ממנה את כל הרוח ההיסטורית, שכן לביצועים שלה יש חלק גדול בהחזרתה לפסגה. אך האם היא צריכה עזרה מהגרמנים כדי לזרות אימה על הטוענות לכתר על ראשה?

בסדנת גייגר קארס הגרמנית בוחרים בדגם ה-SS (סופר ספורט) החזק ביותר בהיצע הנוכחי, כדי לסחוט את הפוטנציאל המרבי שעומד בידם. מכונית זו יורדת מקו ההרכבה עם מנוע בנזין בנפח 6.2 ל' שמונה צילינדרים שמחובר לתיבת הילוכים לה שישה יחסי העברה. התפוקה הרשמית עומדת על 432 כ"ס שעוברים לסרן האחורי ובדרך כלל בענן לבן של עשן. אי אפשר לומר שזו מכונית שהיינו מסרבים לה בפורמה של המפעל, אלא שהמאבקים עם המוסטאנגיות המשופרות משאירים מקום לעוד הרבה עבודה.

הצוות של מייסד הסדנה קרל גייגר ביצע בה מספר שינויים טכנולוגיים שמזניקים אותה בכל התחומים החיוניים. יחידת ה-LS3 האמריקנית מסתייעת בשני מרכיבים חשובים: כיול מחדש לתוכנת ניהול המנוע ושימוש במגדש על משופר. בד בבד, התקינו מערכת פליטה רועמת כדי שהירוק על גופה לא ייחשב בטעות כרמז על היותה חברה לעצים ביער.

אחרי כל התוספות שלה, מצליחה גייגר להוציא מהמכונית 562 כ"ס ו-67.1 קג"מ, כלומר שיפור של 130 כ"ס ועוד עלייה מתונה בעקומת המומנט. כשיצאו איתה אל הכביש השיגו זמן מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (4.7 ש'), נתון שהושג גם על ידי קיצור יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים. מהירותה המרבית של הקאמרו עומדת על 305 קמ"ש ואם היא קולעת לטעמכם, תוכלו לרכוש אותה בסניף החברה במינכן בעלות של 88 אלף יורו (כ-450 אלף שקלים לפני מס). על הגוון הירוק אולי תוכלו להתמקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully