וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 80% מהישראלים נוהגים גם כשהם עייפים

אריאל נוי

17.4.2011 / 14:44

עמותת אור ירוק פרסמה היום נתונים מדאיגים באשר לנהיגה במצב של עייפות: אחד מכל מאה ישראלים נרדם השנה על ההגה לפחות פעם אחת. 15% אמרו שהיו עוצרים למנוחה, לו היה מקום לעצור

לאור סוף השבוע הקטלני בתאונות דרכים, פרסמה היום (ראשון) עמותת "אור ירוק" נתונים מדאיגים באשר לנהיגה במצב של עייפות מסקר שערכה לאחרונה. מהסקר עולה, כי אחוז נמוך למדי (19%) מהנהגים בישראל דיווחו שאינם נוהגים אף פעם כשהם עייפים. רק כמחצית מהנהגים יעצרו בצד למנוחה במידה וירגישו עייפים מדי בזמן נהיגה, בעוד ש-6% לא ינקטו בשום פעולה על מנת להתעורר או לנוח וימשיכו בנהיגה כשהם עייפים.

כמו כן, אחוז אחד מהנהגים דיווח כי במהלך השנה האחרונה נרדם לחלוטין על ההגה. עוד עולה, כי 14% מהנהגים נסעו לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה ברכב עם נהג ש"ניקר" על ההגה, ו-7% נסעו עם נהג שכמעט נרדם וירד מהשוליים. הסקר נערך עבור העמותה על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה וכלל מדגם ארצי של 500 נבדקים המייצגים את האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

הסקר חושף גם כי ככל שיורד הגיל, עולה שיעור המדווחים על נהיגה במצב של עייפות: קרוב לחמישית מהצעירים בגילאי 18 עד 34 נסעו ברכב שהנהג בו "ניקר" על ההגה לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה. שיעור הגברים ש"ניקרו" על ההגה, כמעט נרדמו במהלך נהיגה וירדו מהשוליים או נרדמו לחלוטין גבוה בהשוואה לנשים – 20% גברים לעומת 9% נשים. בין היתר, בחן הסקר גם את השפעת המחסור במקומות עצירה בצדי הכביש על נהיגה בעייפות, ונמצא כי 15% מהנהגים זוכרים מקרה אחד לפחות השנה, בו רצו לעצור בצד בשל עייפות, אך לא היה להם היכן לעצור.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, הגיב לנתונים ואמר כי "לצערי ממצאי המחקר מציגים פעם נוספת את העובדה כי נהגים רבים נוסעים תחת עייפות, שמכריעה אותם בסופו של דבר, והיא ה"רוצח השקט" בכבישים. נהיגה במצב של עייפות מסוכנת בדיוק כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אולם כמעט בלתי אפשרי לאכוף אותה ועל כן נדרשת אחריות אישית מצד הנהגים. הפתרון היחיד הוא לעצור את הרכב ולנוח 10-15 דקות במקום בטוח. העייפות חזקה יותר מכל ניסיון להתמודד עמה".

בסוף השבוע האחרון נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ. גבר ואשה בשנות ה-40 לחייהם נהרגו בהתהפכות ג'יפ שנסע בכביש מס' 1, סמוך למחלף שפירים. מוקדם יותר, נהרג רוכב אופניים מפגיעת רכב פרטי בכביש 40 שבאזור השפלה. עוד בסוף השבוע, גבר פלסטיני כבן 60 נהרג אף הוא בשבת מפגיעת מכונית בכביש 55, סמוך לקרני שומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully