וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגה כמו בית שימוש

28.4.2011 / 13:27

מחקר שבוצע בבריטניה מצא כי כמות החיידקים על גלגל הגה במכונית גדולה מזו שרובצת על האסלה בשירותים בבית. כפפות, מישהו?

יש מכוניות שפשוט לא נעים להיכנס אליהן: האוויר מצחין, המושבים קרועים ובכלל העסק נראה כמו תרבית לטפילים אקזוטיים שלא תתקלו בהם אפילו באמזונס. אולם, אם חשבתם שהרכב שלכם נקי ומלוקק אחרי צחצוח יום שישי, יש לנו בשורה בשבילכם. גלגל ההגה ברכב שלכם מטונף יותר מהאסלה עליה אתם יושבים בבית, ככה לפחות מסיקים חוקרים מאוניברסיטת קווין מארי בבריטניה במסגרת מחקר חדש.

החוקרים מצאו כי כמות הנגיפים המזיקים השוכנת על גלגל ההגה עשירה בתשעה גרם מזו שמצויה על אסלה בבית שימוש ציבורי. "יותר מ-700 מזיקים הקימו לעצמם בית נעים למחייה על ההגה", כך לדברי אחד מבכירי המחלקה שמצביע בעקביות על בעיה אחת עיקרית בגללה מתפתים הנגיפים לרבוץ לנו על הידיים. "מזון, זה כל הסיפור".

מנתוני המחקר עולה כי 42 אחוזים בולסים אוכל בתוך האוטו באופן שגרתי. שליש מהם דואגים לנקות את הרכב פעם בשנה ורק עשרה אחוזים הודו שהשתמשו בשואב לנקות את הפירורים והלכלוך בתוך חלל התא. "מכונית זה מקום מצוין להתרבות של חיידקים ונגיפים, במיוחד אם אתה משאיר שם שאריות", אומר ד"ר רון קוטלר ראש המחלקה הביולוגית באוניברסיטה. "מומלץ לנקות את פנים הרכב כמה שיותר, במיוחד אם יש ילדים במשפחה", הוסיף. לא רק בקבינה אגב חוגגים החיידקים. המקום המזוהם ביותר על פי החוקרים הוא תא המנוע עם 1,000 בקטריות משותוללות על כל אינץ' מרובע.

הנגיף השכיח ביותר הוא ה- Bacillus Cereus, חיידק שבדרך כלל שורץ במזונות כמו פסטה, אורז ותפוחי אדמה. במקרה הגרוע ביותר הוא עלול לגרום להרעלת מזון אומר ד"ר קוטלר, אבל מדגיש שחלק מהנגיפים שאותרו בכלי הרכב בהחלט מהווים סכנה בריאותית ממשית. "זה לא משהו מפתיע. נהגים מתייחסים לרכב שלהם כמו פח אשפה, אז מה הפלא שהחיידקים חושבים שזה הבית שלהם".

נזכיר כי לפני שנה דיווחנו כאן על מחקר בעל מסקנות דומות מאוניברסיטת אסטון הבריטית. במסגרתו הובא לידיעת הציבור כי אכילת מזון בתא הנוסעים חושפת את הגוף למחלות זיהומיות ובמיוחד לבקטריה מסוג סטפילוקוקס שגורמת לכל מיני תופעות כמו הקאות ובחילות. עם כזו סכנה לבריאותנו ברכב, אולי מוטב שנצטייד בחליפות מגן ובלוני חמצן בכל נסיעה. ואולי פשוט יותר להפסיק לצרוך מזון בנהיגה ולהקפיד על הניקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully