וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיתם ולא נהגתם? לכו תוכיחו

עו"ד רות גדרון

6.5.2011 / 15:30

כיצד מצא את עצמו זוג שבחר לתנות אהבים ברכב במעמקי היער מושפל, מוטרד ועם שלילת רישיון נהיגה אוטומטית לשנתיים?

כש-י', מורה לנהיגה ירושלמי בעל ותק של 20 שנים מירושלים יצא לארוחת ערב רומנטית עם חברתו בתל אביב, הם לא שיערו בנפשם שהבילוי יסתיים במעצר, בקנס כבד ובאובדן רישיון הנהיגה. האם הם נתפסו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול? לא. הם נתפסו מתגפפים ברכבם.

כטוב ליבם ברומנטיקה, החליטו הזוג לעצור ביער בן שמן בדרכם חזרה בירושלים ולתנות אהבים. דקות ספורות לאחר שמצאו מקום מבודד, הופתעו השניים כשניידת משטרה התמקמה מולם והאירה עליהם באמצעות האורות הגבוהים שברכב. א' שעדיין ישבה במושב הנהג, חשבה כי הניידת חונה שם במקרה והחליטה להתרחק למקום מבודד יותר ביער. אחרי מספר דקות, שוב הגיחה הניידת וא' שוב הזיזה הרכב למקום מרוחק יותר.

כ-15 דקות מאוחר יותר, הגיחה לעברם במהירות ניידת המשטרה ושני שוטרים ירדו מהרכב ונצמדו לזכוכית תוך שהם בוהים ב א' וב-י' שכבר היו עירומים ובעיצומה של פעילות מינית סוערת ואז גילו בני הזוג ההמומים כי הם מככבים ללא ידיעתם במופע נועז לעיניהם של זוג השוטרים למרות שאלה כלל לא הוזמנו לצפות בו.

השוטרים הביטו בזוג המתעלס באמצע יער נטוש ומבודד ופנו אל הגבר: "אתה יודע שאסור לך לעשות את זה?". בשלב זה הגיעה ניידת נוספת למקום, אחד השוטרים סימן ל-י' להמתין, התרחק מהרכב וחיכה שהזוג ילבש שוב את בגדיו. א' שהרגישה שמשהו לא טוב עומד להתרחש, הפעילה את מכשיר ההקלטה שהיה ברשותה, בזמן שהשוטרים התרחקו מעט מן המכונית ואפשרו לשניים להתלבש.

כשי' וחברתו סיימו להתלבש, צמד השוטרים לא התבלבל ודרש מ- י', שיצא המום ומופתע, לבצע בדיקת שכרות, למרות שלטענתו כלל לא היה זה שנהג ברכב. השוטרים החלו לעשות בדיקת מאפיינים (נגיעה עם האצבעות באף, הליכה על קו ישר ועוד) ל-י' באמצע היער. אל המקום הגיעה שוטרת ולאחר שהודיעה ל-א' שאינה נחשדת בדבר, החלה לבצע חיפוש על גופה ובתכולת התיק שלה.

מצילים מ"אונס", אך מפקירים בשטח

כשנשאלו השוטרים לסיבת התנפלותם על בני הזוג, ענו כי סיירו במקום לאחר שעובד חברת איתורן המחפש כלי רכב גנובים, דיווח על צעקות אישה מרכב ביער והתעורר חשש שמדובר באונס.

השוטרים הכניסו את י' אל ניידת המשטרה כדי להעבירו אל תחנת המשטרה שבפסגת זאב, תוך שהם בוחרים להשאיר מאחוריהם נטושה את חברתו לבדה ביער בן שמן, ללא מפתחות הרכב. מאוחר יותר, במהלך הדיון המשפטי, ניתן היה לשמוע את ההקלטה אותה ביצעה א' שבה היא נשמעה זועקת לעבר השוטרים "אתם רוצים להגיד לי שאתם משאירים אותי כאן ונוסעים לגבעת זאב?" אלה כאמור התעלמו ממנה, רגע לאחר שבאו כביכול להצילה מאונס.

סרובו של י' לעבור בדיקה לגילוי אלכוהול, לאחר שכלל לא היה זה שנהג ברכב לאחר הבילוי, "זיכה" אותו בפסילה מנהלית מידית של רישיון הנהיגה לשנתיים מלאות, בהתאם לחוק החדש שנקבע בנושא. בנוסף לכך גם הופקד בידיו זימון לבית משפט ונגדו הוגש כתב אישום על סירוב לביצוע בדיקת שכרות.

י' וא' החליטו שלא לוותר ויחד עם עו"ד רות גדרון, הצליחו לשכנע את שופטת בימ"ש לתעבורה בפ"ת, השופטת שמאי שלזינגר, כי המקרה מעורר סימני שאלה לא מעטים אודות מעשיהם ומניעיהם של צמד השוטרים במקום האירוע. לאחר ניהול תיק ההוכחות, הגיעו צמד האוהבים ועו"ד גדרון להסדר עם התביעה ובאישור בית המשפט, על הסדר מקל באופן קיצוני נוכח כתב האישום הכבד. הפרשה העגומה הסתיימה בפסילה לחודשיים בלבד של רישיון הנהיגה של י'.

פסק דין שחשוב להכיר

בימים אלה ניתן פסק דין חשוב וחדש שמגביל את יכולתם של השוטרים לעשות ככל העולה על דעתם בבדיקת שכרות ובעיקר בסירוב לה. בפסק הדין נקבע כי ניתן אמנם להרשיע אדם על סמך בדיקת מאפיינים, אך יחד עם זאת יש להודיע לנהג הנבדק מיד על תוצאות הבדיקה, ובמידה שכשל בבדיקה ונמצא שיכור, יש להסביר לו כי עומדת לו הזכות לבצע בדיקת מעבדה באופן פרטי.

בפסק הדין החדש נקבע כי מאחר שלא נאמר למערער כי לא עבר את בדיקת המאפיינים בשום שלב, ומשלא הודיעו לו כי קיימת בפניו האפשרות לפנות למרכז רפואי לשם עריכת בדיקת מעבדה, לא ניתן היה להרשיעו בעבירה של נהיגה בשכרות.

כך העניק בית המשפט כלי המאפשר לציבור להגן על עצמו ולערוך בדיקה פרטית להוכחת פכחותו או הפרכת טענת השכרות. שוטר שלא יבהיר זאת לאזרח יביא לזיכויו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully