וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן פולו ל-WRC

ירון אדרי

8.5.2011 / 13:46

קונצרן פולקסווגן חשף את פולו R נציגתו לעונת 2013 של אליפות העולם בראלי WRC. סיטרואן, פורד וב.מ.וו צריכות להתחיל לחשוש?

לאחר חודשים רבים של שמועות שהסתיימו בסופו של דבר עם הצהרה רשמית על נכונותן, חושפת פולקסווגן את מכוניות המירוץ החדשה שלה לאליפות העולם בראלי ה-WRC. יצרנית הרכב הגדולה באירופה תשלח את הסופרמיני פולו לשבילי המירוצים כי לנסות ולהביס את האלופה הבלתי מנוצחת סיטרואן (DS3), פורד הוותיקה (פיאסטה) והמצטרפת הטרייה מיני של ב.מ.וו (קאנטרימן). גם במקרה שלה, תמותג המכונית תחת כותר הספורט בחברה – פולו R.

פולקסווגן מכוונת את תחילת השתתפותה במירוצים לשנת 2013. בהתאם לתקנות, היא תפתח מנוע 1.6 ל' שבמסגרת טכנולוגיות ה-TSI שלה יפיק כ-300 כ"ס שיועברו לארבעת הגלגלים. חשוב לציין כי במקרה זה פולקסווגן לא תשתמש בטכנולוגיות הטורבו דיזל TDI שעושות חייל במסלולי המירוצים בעולם (אודי בלה מאן, סיאט ב-WTCC ופולקסווגן בדקאר). בשלב הפיתוח, תיעזר החברה בסקודה פאביה אלופת 2010 בסבב הראלי IRC שתתחרה במספר מירוצים עם טכנולוגיות שעתידות להגיע לפולו ובראשן יחידת הכוח והתמסורות.

עבודה קשה מאוד צפוייה לפולקסווגן במירוצי הראלי מול היצרניות הוותיקות. לזכותה עומד תקציב של כמאה מיליון יורו ונכס שערכו אדיר בדמות קרלוס סיינז מי שהיה אלוף ה-WRC פעמיים בעבר ומי שהוכתר ב-2010 לאלוף הדקאר. לבטח יהיה לו חלק גדול בפיתוח המכונית כאשר בצד השמועות נרמז כי אלוף 2003 פטר סולברג יוביל את הקבוצה. אך זאת רק במידה ואלוף שבע השנים האחרונות נהג סיטרואן סבסטיאן לואב לא יסכים לאשר הצטרפות גם בתמורה לצ'ק שמן מאוד.

העבר העשיר של פולקסווגן בספורט המוטורי נוגע גם ב-WRC. בשנת 1986 זכתה גולף GTI בתואר אלופת קטגוריית גרופ A בידיו של קנת אריקסון וכעת היא מסמנת לעצמה יעד נוסף עבור השנים הבאות. קונצרן פולקסווגן פעיל מאוד בענפי הספורט המוטורי בעולם ובשלב זה לא נמסר אם פרויקט ה-WRC יבוא על חשבון פרויקטים אחרים כמו ראלי דקאר למשל בו הוכתרה פולקסווגן לאלופת שלוש השנים האחרונות. יחד עם זאת, עדיין צפות שמועות על הצטרפות אפשרית לפורמולה 1 וכן לאינדיקאר ונאסקאר האמריקניים. ושמועות כפי שאתם יודעים, לפעמים הופכות למציאות.

פולקסווגן פולו WRC. אתר יצרן
פולקסווגן פולו WRC/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully