וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק STS - הסוף

9.5.2011 / 9:25

מכונית היוקרה האמריקנית קדילאק STS נפרדת מג'נרל מוטורס עת יורד העותק האחרון מפס הייצור. תוחלף בסדרה חדשה בשנה הבאה

ג'נרל מוטורס מדווחת כי בשבוע האחרון ירדה מפס ההרכבה במישיגן ארה"ב הקדילאק STS האחרונה. ההחלטה לחסל את המכונית נתקבלה לפני כשנה, כאשר רווחי הדגם לא עמדו בציפיות ונתח השוק של האמריקנית המפוארת צנחו בשיעור חד בעקבות המשברים בתוך התאגיד. את ה-STS נכון להיום תירש מכונית יוקרה חדשה שתפותח על בסיס ה-XTS. עוד מסתמן שה-DTS הבכירה גם היא עלולה להיקטל בקרוב, אולם עתידה עדיין אינו ברור.

ה-STS, סימול ל-Seville Touring Sedan, תפקדה בקדילאק בין השנים 2005 ל-2011 כמכונית הפרימיום ספורט, אך בעיני רבים נחשבה להכלאה משונה ולא מלוטשת בין CTS לפאר. היא מיוצרת באותו מפעל שאחראי על ייצורה של אחותה הסלונית CTS וחולקת עימה מרכיבים רבים, לרבות פלטפורמת הסיגמה 2. בין היתר זכו שתי הגרסאות למהדורות ספורטיביות קיצוניות (V) ולמתיחות פנים היקפיות בשנת 2008. מכירותיה של ה-STS הסתכמו בארה"ב עד כה ב-114,830 עותקים, כאשר שנת השיא נרשמה ב-2005 במהלכה נמסרו למעלה מ-32 אלף יחידות.

בכלי התקשורת בארה"ב לא היו מופתעים מהתגלגלות האירועים. לא בלבד שהאמריקנית הדשנה לא עמדה ביעד המכירות, אלא שהיא כשלה להציע חלופה אמיתית לאירופיות ובפרט לגרמניות המובילות וללקסוס היפנית. בשנה האחרונה ה-STS צומצמה משני מנועים עיקריים בהיצע לאחד - V6 משודך להנעה אחורית או כפולה, ובכך סומנה כמועמדת לפרישה בתוך זמן קצר היות ומנוע ה-V8 היה מקור המשיכה העיקרי עבורה. בקדילאק מסיימים את השנה הנוכחית עם כ-2,500 מסירות, כאשר חלק לא מבוטל מהן הגיעו למוסדות ולציים.

לפי שעה, קדילאק מתכננת להחליף את ה-STS בדגם בודד העונה לשם XTS. אולם, ישנה הערכה בענף הרכב האמריקני שגם ה-DTS, סימול ל-DeVille Touring Sedan, מכונית הפאר המובילה של המותג הוותיק, תגנז יחד עימה ולמעשה תמוצב ה-XTS במקומן של שתי מכוניות. אפשרות אחרת שמסתמנת לאחרונה היא שהחברה בודקת כדאיות של דגם חדש שיתחרה במרצדס S קלאס ואודי A8 ויעלה ברמתו הטכנולוגית על כל דגמיה הנוכחיים של קדילאק.

  • עוד באותו נושא:
  • קאדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully