וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שמים פס על הבטיחות ברכב?

16.5.2011 / 12:47

אור ירוק: 56 אחוז מהנהגים בישראל נוהגים ללא מערכת למניעת נעילת גלגלים. כ-23 אחוזים ללא בקרת יציבות. אחוז קטן מוכן לשלם לשדרוג הבטיחות

מעטפת ההגנה על היושבים בכלי-רכב, אינה מדורגת בראש סדר העדיפויות של הנהג הישראלי. כך מסתמן על פי נתוני סקר עמותת אור-ירוק שבוצע באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה. הסקר נערך בשיטת אומניבוס (טלפוני) בקרב 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה (גברים ונשים) המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (4.3 מיליון בני-אדם).

מתוך נתוני הסקר עולה, כי קצת מעל מחצית המשיבים ציינו כי רכבם מצויד במערכת נגד נעילת גלגלים (ABS). כ-43 אחוזים דיווח על המצאותה של מערכת חיישני חנייה הפועלת בעת שילוב להילוך אחורי, ורק 21-25 אחוזים מספרים שברכבם משולבות מערכות מתקדמות וחיוניות יותר כמו בקרת יציבות (ESP), מנגנון המבקר סטייה מנתיב, מנגנון שמירת מרחק ועוד.

חמור יותר לגלות כי חלק לא מבוטל מהמשתתפים בסקר, אינו מכיר במערכות הבטיחות בכלל. כך לדוגמא נמצא כי רק 51 אחוזים מכירים את מערכת ה-ESP (בקרת יציבות) שהינה בגדר חובה בכלי-רכב חדשים המשווקים בישראל החל מאשתקד. עוד עולה כי רק כ-82 אחוזים לערך, מודעים לקיומה של מערכת ה-ABS, מנגנון שפותח עבור שימוש במכוניות לפני למעלה מ-40 שנים אחרי שילובו בענף התעופה בשנות ה-20 של המאה הקודמת.

תושבי הדרום הם בעלי המודעות הגבוהה ביותר לקיומה של מערכת ABS, כ-86 אחוזים ציינו זאת – יותר מכל איזור אחר בישראל, וכן לקיומה של מערכת ה- ESP. ירושלים במקום השני עם 70 אחוזים שמכירים את מערכת ה-ABS ובמרכז הארץ מתברר כי רק חצי מתושבי השרון ציינו את מערכת ה-ESP, אולם אלה מהווים את האחוז הגבוה ביותר שמכיר בחיישני רוורס -91.1 אחוזים. נתון נוסף מלמד כי באיזור הדרום כמות המכוניות להן ABS הינו הגבוה ביותר עם 60 אחוזים בקירוב. ירושלים היא העיר בה הכי נפוצה מערכת ה-ESP שם נרשמו קצת יותר מ-30 אחוזים.

כשהתבקשו המשתתפים להעניק ציון לחשיבותן של מערכות הבטיחות בסולם של 1 עד 10, הממוצע נע באיזור ה-7.2. אולם, נראה ששיקול הדעת נפגם קלות כאשר נדרשת הוצאה כספית לעדכון רמת הבטיחות. כך עולה כי אחוז גבוה מוכן לשלם להוספת חיישוני רוורס, אך יתר המערכות, ביניהן בקרת יציבות, דורגו במקומות נמוכים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully