וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזו מכונית סיכוי להרוג אתכם?

13.6.2011 / 16:36

מחקר בטיחות שנערך בארה"ב מצא כי הסיכוי לשרוד ברכבי פנאי במקרה תאונת דרכים גבוה מאוד. מנגד, יש כמה כלי רכב שעלולים להרוג אתכם

אם אתם רוצים להגדיל את סיכוייכם לצאת שלמים ובריאים בתאונת דרכים, כדאי שתקנו רכב פנאי ומוטב שיהיה מהסוג היוקרתי והמאובזר בטיחותית. כך עולה ממחקר שפרסם מכון ה-IIHS העוסק בבטיחות כלי רכב בארה"ב. לדברי המכון, הסיכויים להיהרג כיום ברכבי פנאי שמעורבים בתאונת דרכים קטנו מפני שהיצרניות פנו להקטין את חסרונם הגדול - זוויות הגלגול שבעבר היו גורם לתאונות רבות וקשות, זאת באמצעות מערכות ממוחשבות והיגוי טוב יותר.

"הסכנה בהתהפכות הייתה גבוהה פעם. אבל לפי מקרים שבחנו בין 2006 ל-2009, הממצאים מורים על ירידה דרסטית בכמות הנהרגים, וזאת לאור הצלחתן של בקרות מתוחכמות של יציבות ובלימה", כך מסבירה אן מקארט מהמכון האמריקני.

לא רק קרוסאוברים יגוננו עליכם מפני תאונות קשות אלא גם מכוניות פרטיות. צוינו על ידי המכון כבטיחותיות ואחוזי התמותה הנמוכים ביותר נרשמו באודי A6 ומרצדס E קלאס מקבוצת הסלון. עוד בהמשך טויוטה כיכבה ברשימה בזכות המיניוואן סיינה המגודל, פורד רשמה נוכחות מורגשת עם פורד אדג' החדש, ניסאן ארמדה גם הוא הצטיין ומרבית דגמי לנד רובר וריינג' רובר נחשבים למעטפת הגנה מצוינת. אחד הכלים המפתיעים ברשימה היה לקסוס GX470 של טויוטה שנקטל אשתקד על ידי קונסיומר ריפורטס בשל בטיחות מעורערת במסגרת קריאות התיקון, אולם התגבר על הבעיות החמורות ושובץ במקום מכובד.

וממי כדאי לברוח כמו מאש? המכוניות המסוכנות ביותר על פי דוח ה-IIHS, מרביתן נעות על הכביש ללא בקרת יציבות (ESP). אלא שבדיקה נוספת מגלה שחרף הימצאותה של הבקרה בדגמים מצויידים שנבדקו במחקר, מספר כלי רכב בכל זאת עלולים לגרום למוות בזמן תאונה. על פי נתוני המכון, נהגי ניסאן 350Z, ניסאן טיטאן, שברולט אוויאו ושברולט קובאלט דורגו כבעלי הסיכוי הגבוה ביותר למות בתאונת דרכים קשה.

למרות שמחקר זה מצביע על ליקויים בדגמים ישנים יחסית, יש לזכור שבכל מקום ובמיוחד בישראל עדיין נעות מכוניות ללא בקרת יציבות כחלק ממערך הגנה התקני. החוק מ-2010 נזכיר למי שאינו בקיא בפרטים, אינו מאפשר לדגמים מודרניים להיכנס לישראל בהיעדרה של מערכת מצילה חיים זו. אבל מאחר ולא מעט אנשים מרפרפים בשוק המשומשות, מוטב לפקוח עיניים על רשימת הבטיחות המצורפת לרכב שאתם חפצים בו. גם אם זה רכב פנאי יוקרתי עם סימול מפואר בחזית, וצמיגים ענקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully