וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תכיש את הכביש

22.6.2011 / 11:16

אחרי שעיצב דאצ'יה, האמר וגם מזרטי על צג המחשב, מכוון כעת מעצב צעיר מרומניה אל פורד ושלבי קוברה עם קונספט למכונית שרירים סוחפת. מי יעניק לו הזדמנות?

אחרי שפורד שיתקה קלאסיקה מודרנית כמו ה-GT אחרי פרק זמן קצר יחסית, נותר חלל ריק שצריך להשלים אותו בהיעדרה. בין החלטה אחת לאחרת ועם פרוץ המשבר הכלכלי, בכירי המותג הביעו היענות לתכנן דגם ספורטיבי קומפקטי שיתברג קצת מעל המוסטאנג ולא רחוק מיצירותיו הארסיות של שלבי (קוברה), שפורסם בחייו כמי שלא מסתפק בנתוני היצרן ללא תוספות למכביר, וכמובן כנהג מירוצים מן השורה הראשונה. כעת, עולה אל העולם המקוון קונספט חדש שאולי יצוד את עיניה של פורד וגם את מבטו של שלבי.

על המכונית חתום אנדרוס סיפריאן, מיודענו, ממנו טעמנו כמה דוגמאות נדירות בעבר במסגרת פרויקטים שהכין לעבודות הגמר במכון העיצוב שבו הוא לומד. המכונית החדשה שיוצאת תחת חסותו נקראת פורד קוברה סנייקהאד קונספט, או במילים אחרות – ראש הנחש הרעיוני. את ההשראה הוא מספר לא שאל מכלי רכב אקזוטיים, אלא דווקא ממכוניות כמו פורד פיאסטה החדשה והפוקוס 2011, יחד עם תוספות מדגמי קוברה במיוחד בפרופיל ושטח הזגוגית מלפנים. "רציתי להשתמש בשפת העיצוב העכשווית של פורד וקוברה. אבל נמנעתי מלקחת דוגמאות דווקא מפורד GT", כך הוא מסביר. לא ממש ברור למה התכוון, מפני שזנב המכונית לו נורות מעוגלות בכל צד, חולק דמיון עם אותה GT40 היסטורית.

למרות שלא פרסם את תמונות תא הנוסעים (ממילא מדובר בסקצ'ים מוקדמים), מספר סיפריאן כי התקין זוג מושבים כשלכל אחד שטח תפעול מופרד על ידי תעלה שמנה במרכז המכונית. באשר לביצועים, סיפריאן חוזה כי אם וכאשר תגיע המכונית לייצור, החלק הקדמי יאכלס מנוע בנזין מוגדש על לו שמונה צילינדרים, המניע את הסרן האחורי דרך תיבה ידנית עם שישה יחסי העברה.

פורד חשוב לומר, אינה שוקלת לייצר GT40 נוספת, לפחות לא בקונסטלציה המוכרת של מנוע בנזין. כמו פרארי, פורשה ולמבורגיני, האמריקנים בודקים אם קיימת אפשרות להעמיד מכונית על מונעת על ידי מערכת אקולוגית המבוססת על הנעה חשמלית טהרנית או כוח היברידי (בנזין וחשמל). לא בטוח שסיפריאן החביב ישמח לשמוע זאת, ומצד שני, מוטב לקבל התעניינות רשמית מפורד, מאשר להשאיר את כל החלומות על צג המחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully