וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: לא מצליחים לעצור את הקטל בדרכים

ירון אדרי

22.6.2011 / 14:40

מועצת הבטיחות בדרכים האירופית: הפחתת מספר הרוגי תאונות דרכים בישראל בעשור האחרון נמוכה מהממוצע האירופי. עלייה חדה בשנה האחרונה

לפני כחודש השיק האו"ם תוכנית שאפתנית להפחתה של 50 אחוזים במספר הרוגי תאונות דרכים בעשור הקרוב (עד שנת 2020). מבט על אירופה בעשור החולף כפי שמפרסמת מועצת הבטיחות בדרכים האירופית, מלמד כי מבין 30 מדינות רק שמונה הצליחו לעשות זאת בין השנים 2001 ל-2010 וישראל לא בינהן. למעשה, אנחנו ממוקמים במקום ה-24 עם הפחתה של 35 אחוזים בלבד במספר ההרוגים בכבישים בעשר השנים האחרונות.

ישראל כאמור מדורגת במקום ה-24 מתוך 30 מדינות עם הפחתה של 35 אחוזים במספר ההרוגים, מקדימה את יוון, פולין, נורווגיה ובולגריה שרשמו הפחתה של בין 23 ל-32 אחוזים בלבד. בקצה הרשימה מלטה ורומניה שרשמו ירידה מזערית של שישה ושלושה אחוזים במספר ההרוגים בשנים האחרונות. היכן הבטיחות? כנראה שלא ממש מעניין אותן. פרט לאי עמידה ביעד האירופי, השיפור שחל אצלנו בכבישים גם נמוך מהממוצע ביבשת העומד על 43 אחוזים.

מי שהצליחו ליצור שינוי מוחלט בדפוסי הבטיחות בדרכים בתחומן הן לטביה ואסטוניה שרשמו כל אחת הפחתה של 61 אחוזים במספר ההרוגים בכבישים בעשור האחרון. גם ליטא וספרד הציגו קיטון מרשים של 58 ו-55 אחוזים בהתאמה. עוד בהמשך לוקסמבורג (54 אחוזים), צרפת (51 אחוזים), סלובניה ושוודיה (50 אחוזים כל אחת).

מה עוד חייב להדאיג אותנו? העובדה כי ישראל רשמה בשנת 2010 את העלייה הגדולה ביותר במספר ההרוגים יחסית לשאר מדינות אירופה. על פי המועצה לבטיחות בדרכים האירופית, מדובר בעלייה של כ-12 אחוזים ביחס ל-2009. פרט לנו, רק פורטוגל רשמה עלייה במספר ההרוגים ב-2010 וזו מתבטאת באחוזים בודדים. יתר המדינות, רשמו שיפור חיובי כשבסך הכל עומד הממוצע האירופי על הפחתה של 11 אחוזים.

במבט להווה, מתחילת שנת 2011 נהרגו בתאונות דרכים בישראל 188 בני אדם, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתון זה זהה לחלוטין למספר ההרוגים שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, כלומר נכון לכעת לא חל כל שינוי. גם אם מגמה זו תמשיך עד לסוף השנה, אולי נשפר מצבנו בגרף אחד בו אנו מדורגים כיום במקום האחרון, אך זו אינה פתיחה מבטיחה בדירוג לעשור הקרוב.

תגובת עמותת אור ירוק: "התוצאות העגומות שמציגה ישראל ביחס לעולם אינן מקריות. בעוד מדינות אירופה מיישמות באופן מלא תוכניות לאומיות לבטיחות בדרכים, קירטעה מדינת ישראל לאורך העשור ביישום התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים. על מדינת ישראל לחולל שינוי מיידי וליישם תוכנית לאומית במלואה. ולא, נמשיך גם בשנה הבאה לתפוס את המקום האחרון בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully