וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט איביזה FLOW במבחן ארוך טווח

4.7.2011 / 7:28

סיאט איביזה FLOW, גרסת הסטיישן השימושית עם מנוע ה-1.2 ליטר TSI מגיעה אלינו אל מבחן ארוך טווח. איך היא תשרוד?

קובי ליאני

צילום: אבי כהן
עריכה: בת גולן

.

סיאט איביזה FLOW עם מנוע ה-1.2 ליטר TSI שהגיעה לאחרונה לישראל, מצטרפת אל הדוקאטי מונסטר 796 והרנו מגאן קופה ונשארת גם היא אצלנו למבחן ארוך טווח. במבחן זה נעמוד על כל סעיפי החיים עמה- השימושיות בהתאם לייעוד (משפחות קטנות), צריכת הדלק, עלויות השימוש והתחזוקה וכמובן חוויות שונות שיצוצו במהלך השימוש בה.

הסיאט איביזה TSI בגרסת ה-FLOW שניתנה לנו אינה חדשה לגמרי, אלא עלתה לכביש בתחילת השנה והספיקה לצבור 13,836 ק"מ כרכב ההדגמה של היבואן, מכאן שחייה לא היו קלים. מבדיקת עברה במוסכי החברה עולה כי מלבד תיקון צבע לפגוש האחורי (נזק חניה) והחלפת חלק מצמת החשמל של הרכב בין מחשב ניהול המנוע לדוושת הדלק, היא לא עברה תיקונים נוספים או טיפולים.

בהתאם להגדרות היצרן, סיאט איביזה FLOW עם מנוע ה-TSI אמורה להתייצב במוסכי החברה לשירות סדיר כל 15,000 ק"מ או שנה ובהתחשב בקילומטרז' הגבוה עמו נמסרה לנו, סביר שבתקופה הקרובה נגיע אל המוסך המרכזי של החברה לביצוע טיפול תקופתי.

גרסת ה-FLOW של האיביזה הנו ניסיון של החברה הספרדית, חברת הבת של פולקסווגן לפנות אל משפחות קטנות הזקוקות לרכב צנוע ממדים, אך עתיר שימושיות. לכן, מרכבה הוארך ב-17.5 ס"מ לכדי 423 ס"מ (שאר המידות נותרו זהות - 169 ס"מ ברוחב, 145 ס"מ גובה ו-247 ס"מ בסיס הגלגלים) שאפשרו להגדיל את תא המטען מ-292 ל' צנועים ל-430 ל' מכובדים מאוד.

בחזית הרכב מותקן מנוע ה-1.2 TSI רב המעללים של קונצרן פולקסווגן. זה מפיק 105 כ"ס ו-17.5 קג"מ הזמינים החל מ-1,550 ועד 4,100 סל"ד. אל מנוע זה משודכת תיבת ה-DSG כפולת המצמדים שלה שבעה הילוכים. שילוב זה מאפשר לאיביזה FLOW לטענת היצרן להשיג צריכת דלק של 18.9 ק"מ לליטר ובזכות כך מדורגת הסטיישן בקבוצת זיהום 3 במדד הירוק. ביצועי המנוע מאפשרים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. מחירה של גרסה זו עומד על 112,000 שקל.

האם הסיאט איביזה סטיישן באמת מתאימה לייעודה, האם צריכת הדלק ניתנת להשגה במציאות ואיך נראים החיים עם גרסת ה-FLOW? על שאלות אלה ואחרות ננסה לענות בדיווחים החודשיים שלנו, אז אל תשכחו לעקוב אחרינו.

מבחן ארוך טווח סיאט איביזה פלו 1.2 TSI. קובי ליאני
תא המטען שלה צמח לנפח של 430 ליטרים כדי להתאים לשימוש של משפחות קטנות/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully