וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: הונדה CBR125R. מפגש מהסוג השלישי

אדם בלנגה

6.7.2011 / 8:18

הונדה CBR125R מגיע אלינו לאחר אחיו הגדול, אז שמנו עליו את אדם בלנגה ושלחנו אותו לעבוד. האם היו ניצוצות של אהבה?

בשנת 2006 קרה דבר נפלא. קטגוריית ה-50 סמ"ק הדו-פעימתית הוחלפה בקטגוריה גדולה יותר, עד 125 סמ"ק ו-14.6 כוח סוס. ישראל תמכה בשינוי זה ואנחנו ורוכבים חדשים בכל העולם שמחו לשיפור באיכות הכלים וגודלם.

עם שינוי התקנות, הושק בזמנו ה-CBR125R הראשון של הונדה. זה לא היה המשך ישיר של ה-NSR הדו-פעימתי (והקרבי מאוד יש לומר), אלא אופנוע מתחילים פשוט נוח וקל לתפעול שבאירופה הפך ללהיט מכירות ענקי בתוך חודשים מעטים מאז השקתו. ה-CBR125R היה רחוק מלהיות מושלם, כי מי מבינכם שמכיר את ה-CBR הקודם יכיר גם את הבעיות המוכרות - המראה המצועצע, הגלגלים הדקים והמבנה הקטן בצורה משעשעת. פיציאר כינו אותו.

בשונה מה-CBR125R הקודם, החדש בא להתחרות בדור הבא של האופנועים הקטנים. הוא כבר לא לבד בשוק - ימאהה השיקה את ה-YZF125R, אפריליה עם ה-RS125 ויצרניות רבות אחרות כבר נתנו את תשובתם להונדה שעם הזמן הזדקן ולצערנו לא בחן רב.

מבחן הונדה CBR125R. קובי ליאני
"ה-CBR125R היה רחוק מלהיות מושלם, כי מי מבינכם שמכיר את ה-CBR הקודם יכיר גם את הבעיות המוכרות - המראה המצועצע, הגלגלים הדקים והמבנה הקטן בצורה משעשעת. פיציאר כינו אותו"/קובי ליאני

כשחדש וישן מתערבבים מה יוצא?

קשה לבוא בטענות להונדה על שימוש במנוע ושילדה מהדגם הקודם, במיוחד לאור שתי עובדות עיקריות - הראשונה שהם היו פשוט מצוינים והשנייה פחות נחמדה היא מצב שוק הדו-גלגליים המדשדש גם ככה בעולם.

אז מה חדש פה בעצם? לא הרבה האמת. מרשים ככל שהוא יראה, הונדה דאגה לשמור על החלקים אשר כל-כך אהבנו ב-CBR125R הישן, לפעמים זה מרגיש כאילו הם קראו את הסיקורים ואז התייחסו אליהם ברצינות מספקת. את המנוע הנהדר, אותו סינגל מקורר מים מוזרק ולינארי להפליא הם השאירו יחד עם השלדה המאוזנת והקשיחה, לעומת הגלגלים הקטנים, הבלם הקדמי והאחורי יחד עם פיירינג הוחלפו כלא היו, והתוצאה אתם שואלים? פשוט נפלאה.

עיצוב... עיצוב? עיצוב!

באופן משעשע, התלונות העקריות בדגם הקודם היו לאו דווקא לכיוון המנוע, תיבת ההילוכים והשלדה. מסתבר שכל אלה היו בסדר גמור וסיפקו את הסחורה. הטענות היו למראה, כן, כאלה אנחנו... שטחיים, אז הונדה השקיע את מרב המשאבים, איך לא, בעיצוב, והתוצאה? לטעמנו פשוט נהדרת משהו בין VFR קטן ל-CBR.

העיצוב המודרני ממשיך ומחלחל אל לוח המחוונים הברור והנוח. הוא מציג את כל המידע הנדרש בקטגוריה, ולא יותר, יחד עם עיצוב מעניין. כיף לעבוד מול לוח שכזה שמעביר את המידע בברור ובנוחות. גם הגימור ניראה איכותי בסך הכול ללא קרקושים מיותרים סביב הפיירינג הגדול והמרשים שלו. לחגיגת ההחלפות הצטרפו גם הגלגלים תודה לאל, וכן רק צריך מבט בדגם הקודם כדי להבין למה זה משמח כל כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מבחן הונדה CBR125R. קובי ליאני
"גם הגימור ניראה איכותי בסך הכול ללא קרקושים מיותרים סביב הפיירינג הגדול והמרשים שלו"/קובי ליאני

אליה וקוץ בה

אחריי שסיימנו להסתכל עליו, ותאמינו לי שזה דבר נהדר, מתיישבים, מושכים את ידית המצמד ומתניעים. אחרי ההתנעה הסאונד הנעים אשר יוצא מדוד המפלט המעוצב נשמע טוב מאוד יחסית לקטגוריה. שחרור מצמד ויצאנו לדרך. זה אגב מדויק ונוח ב-CBR החדש ונוסך ברוכב תחושה של בטחון גם אם זה חדש בעולם הדו-גלגלי.

אם כאן היה נגמר הסיקור הייתם מאמינים ודיי בצדק שזהו אופנוע המשך נהדר ללא תלונות וטרוניות מצדנו. אז זהו, שלא. פקק זו בדרך כלל חוויה נחמדה, באמת. אתה נוסע על רכב עם שני גלגלים פחות מהמאזדומטית הממוצעת, ובדרך כלל מגיע למעוז חפצך מהר וללא התכווצויות מיותרות, אבל תנוחת הישיבה ב-CBR125R החדש מאכזבת עד מאוד. הבעיה בזו היא שהונדה עשו דבר מאוד לא הונדאי פה, המהנדסים ניסו לשלב (ללא הצלחה, מיותר לציין) תנוחה של אופנוע תיור ואופנוע ספורט, אך כאן זה לא עובד כל כך טוב ודורש מהרוכב לסבול בפקקים בצורה לא מוסברת. בסופו של יום, ניתן להניח שכל אחד ימצא את מקומו על ה-CBR125R, אבל, וזה אבל גדול, אם גבהכם מעל 175 ס"מ, אתם עלולים להרגיש מעט דחוקים על גבו.

מבחן הונדה CBR125R. קובי ליאני
"המהנדסים ניסו לשלב/קובי ליאני

על קו תל אביב (דרך נס הרים) ירושלים

תודה לאל שהפקק נגמר. סוף סוף אפשר להרים מהירות ואותה תחושה נוראית של התקפלות בתוך אופנוע בפקק בשלושים מעלות בצל מתחילה להעלם. המהירות עולה וכך גם האופנוע מתחיל לתגמל. המתלים שהיו טובים בעיר מחזיקים מעמד גם מחוצה לה וקשה שלא ליהנות ממנו בתיור בין עירוני. מיגון הרוח סביר, נוחות הרכיבה... טוב על מי אני עובד, לא נוחות ולא נעליים, אבל היי, לפחות המנוע מושך נהדר ונותן לך לשייט גם על כביש 1 ללא חשש ממשי לחייך.

כאשר משייטים עם ה-CBR125R החדש מבינים מהר מאוד שמחלת הילדות בשיוט של הדגם הקודם לא טופלה כהלכה. נכון, השיוט המהיר ישים את מד המהירות ב-110 קמ"ש עם סל"ד גבוה אך אופייני למנועים זעירים של 9,500 סל"ד. אבל עדיין, כדי לצאת לעקיפה נאלצים לתת לו זריקת עידוד אגרסיבית מהמצמד וחלוקת ההילוכים שמתאימה כל כך טוב לכבישים מפותלים לא טובה מספיק לשיוט.

מבחן הונדה CBR125R. קובי ליאני
"השיוט המהיר ישים את מד המהירות ב-110 קמ"ש עם סל"ד גבוה אך אופייני למנועים זעירים של 9,500 סל"ד. אבל עדיין, כדי לצאת לעקיפה נאלצים לתת לו זריקת עידוד אגרסיבית מהמצמד וחלוקת ההילוכים שמתאימה כל כך טוב לכבישים מפותלים לא טובה מספיק לשיוט"/קובי ליאני

שורה תחתונה

חשוב לציין כי כל השוואה של האופנוע הזה לאופנועי 125 סמ"ק אחרים נראית מסקרנת מאוד. ה-CBR125R החדש הינו כלי איכותי שבנוי היטב ונכון. רק דבר אחד חסר בו לטעמי, שמחת חיים. אך אפשר לראות זאת כיתרון על פני מתחריו ה-YZR125R של ימאהה (31 אלף שקל) והאפריליה RS125 (36 אלף שקל), כי למרות השם היומרני CBR, זהו קודם כל אופנוע מתחילים שאמור להוות כרטיס כניסה לעולם של הגדולים, רק שבדרך ההונדה הקטן לא מדרבן אותך לעשות שטויות וכאן קסמו הגדול ביותר מתעורר לחיים.

קשה שלא להתאהב ב-CBR125R החדש, באמת. הוא יפה עד דמעות, בעל מנוע נהדר, חלוקת משקל בין הטובות בקטגוריה ועוד מעלות רבות שקצרה היריעה האינטרנטית מלהרחיב. אז אם תנוחת הרכיבה עובדת בשבילכם, ב-24 אלפיות הוא אחת הקניות הטובות והשפויות בכניסה לעולם נהדר של אופנוענות.

מבחן הונדה CBR125R. קובי ליאני
"אז אם תנוחת הרכיבה עובדת בשבילכם, ב-24 אלפיות הוא אחת הקניות הטובות והשפויות בכניסה לעולם נהדר של אופנוענות"/קובי ליאני

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully