וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר נוגעת בשמיים

30.6.2011 / 15:54

פסטיבל המהירות של גודווד מוקדש השנה ליובל שנים לבריאתה של יגואר E טייפ, וכעדות להשפעתה, הקימו המארחים פסל בדמותה

אם תבקרו השנה בבריטניה, לפחות בחודשים שנותרו עד סיכום 2011 (אנחנו כבר ביולי, להזכירכם) לא תוכלו לפספס את האירועים המוטורים המציינים את יום ההולדת ה-50 של יגואר E טייפ. על פי הדעה הרווחת, מדובר במכונית הרודסטר הקלאסית הטובה ביותר בעולם. אפילו ג'רמי קלארקסון התאהב במהדורה מודרנית שלה במסגרת הפרק האחרון בתוכנית הבידור טופ גיר, ולא הפסיק לחייך לכל אורך המשדר (גאווה בריטית, לא?).

אחד המתקנים הגדושים בבריטניה שקמים בימי הקיץ, הוא פסטיבל המהירות בגודווד בחצר הלורד מארץ'. מידי שנה מככבת מכונית אחרת כגולת הכותרת ולמענה מושתל באדמה פסל ראווה שגולף במיוחד למען הוגיה ועבור המורשת ההיסטורית. לפני שנתיים הייתה זו אודי שקיבלה במתנה פסל ענק בגובה 35 מטרים לציון 100 שנים לחברה (אוטו יוניון), אשתקד אלפא-רומיאו סגרה 100 שנות פעילות, והשנה מפארת את החצר יגואר E טייפ שהגיעה בליווי סוללת מכוניות מודרניות.

היגואר נישאת ל-28 מטרים מהקרקע עד לקצה החרטום המפורסם שלה. החומרים שמרכיבים את הפסל עשויים צינורות מתכת בקוטר 1.2 מ' ובאורך כולל של חצי קילומטר, שנתרמו על ידי החברה האם טאטא מוטורס ההודית. משקלה של היגואר הענקית הוא 150 טון, שווה בערכה ל-122 דגמי אי-טייפ.

מה עושים בסיום האירוע? בטוח שלא ימכרו אותה לברזל. הדגם ישלח למוזיאון בניו יורק שם יעמוד לשארית חייו. על הבחירה בכל אופן מאוד שמחים ביגואר, כפי שמסביר ג'ף קוסינס מנהל השיווק של המותג. "יגואר תמיד גאה במסורת שלה, וזה כבוד גדול עבורנו לעמוד בכניסה לבית המרשים בגודווד. ה-E טייפ היא מכונית כובשת, שמבטאת את כל העיצובים, הטכנולוגיות והקלאסה של יגואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully