וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יחידת האופנועים הסמויים של משטרת התנועה

ירון אדרי

14.7.2011 / 10:21

אגף התנועה של משטרת ישראל חושף את יחידת האופנועים הסמויים החדשה שלו שתשמש כזרוע מבצעית נוספת כנגד עברייני תנועה

אגף התנועה של משטרת ישראל מצרף לראשונה לשורותיו יחידת אופנוענים סמויים שתשמש כזרוע מבצעית נוספת למאבקו בעברייני תנועה ובקטל בדרכים. היחידה תפעל כחלק מסיירת האופנועים הארצית של האגף, ובשלב ראשון תכלול כעשרה כלים דו גלגליים. היחידה תצטרף לפעילות האכיפה לצד משטרת התנועה הארצית ותשתתף במבצעים, מעקבים ומעצרים.

באגף התנועה מספרים כי הקמת היחידה התאפשרה בתום פילוט שנערך לאחרונה במסגרתו נלקחו עשרה אופנועים משטרתיים מסוג ב.מ.וו 1200 בהם בוצעו שינויים חזותיים המסווים את כל פרט משטרתי המוטבע על גביהם. כך למשל הוסר הפנס המהבהב מאחור והוסלק מתחת לארגז מאחור והפנסים המהבהבים מלפנים (כחול אדום) הוסתרו ברשת שחורה (נראים בעת ההפעלה). גם הארגזים בצידי האופנוע עליהם לוגו אגף התנועה הוסרו והכיתוב שעל מכל הדלק משני הצדדים והמגן הקדמי הוסתר באמצעות יריעה שחורה הנשלפת בחלקה באמצעות סקוץ' וחושפת את הכיתוב "משטרה" בעת הצורך. לוחית הרישוי הוחלפה אף היא לאזרחית (צהובה).

נוסף להסוואת האופנוע, גם פרטי הלבוש של שוטרי הסיירת שונו כך שקשה יהיה לאתרם. באגף התנועה מסבירים כי כך ניתן יהיה לזהות עברייני תנועה ביתר קלות ומקרוב מבלי שהנהג יבחין כי שוטר רוכב לצידו. בעת הפנייה לנהג, יחשוף השוטר את פרטי הזיהוי המתבקשים לשם עצירתו בצד הדרך.

"לרוכבי הסיירת יתרון יחסי על פני ניידת בכל הקשור לאכיפה בפרט בעת עומסי תנועה, ומהירות תגובתם גבוהה", כך מוסרים באגף התנועה. "אופנועים אלה מאפשרים שילוב אכיפה ייחודי ואפקטיבי עם ניידות ואופנועים סמויים ואף גלויים וכן הרתעה כנגד דו גלגלי המסתירים ומקפלים את לוחיות הרישוי תוך ניסיון בריחה מניידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully