וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועלה גיל רישיון הנהיגה ל-18?

19.7.2011 / 8:34

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און בפניה לשר התחבורה "פעל בדחיפות להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה". משרד התחבורה: הנושא יבחן

בעקבות הצטברות מדאיגה של תאונות בהן מעורבים צעירים, פנו אמש עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און אל ישראל כץ, שר התחבורה בבקשה כי יפעל בדחיפות להעלות את גיל הוצאת רישיון הנהיגה. במכתבם טוענים עורכי הדין כי מבדיקה שערכו עולה שבשנת 2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות, בהן היו מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כאשר לכל הפחות 6 תאונות מבין 71 תאונות אלה הוגדרו כקשות במיוחד.

לדברי עורכי הדין בר - און וכהן, נתון של 71 תאונות בשנה, בהן מעורבים נהגים בגילאי 18-17, צריך להוות תמרור אזהרה בפני הגורמים האחראיים. לדבריהם, העלאת גיל הנהיגה יכולה למנוע את תאונות אלה וכי ממילא אין סיבה נראית לעין להצערת גיל הנהיגה, בהתאם להמלצת משרד התחבורה מלפני כשנה לגיל 16 וחצי ואישורה בקריאה ראשונה בחודש מרץ.

עוד מדגישים עורכי הדין כי במדינות כדוגמת סין, הודו, יפן, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, שבדיה ורבות אחרות - גיל המינימום לנהיגה הינו 18 שנה. אולם, בפניה זו מציינים השניים את הדרישה להעלות את גיל הנהיגה ל-18 שנים כאמור, אך לכל סוגי כלי הרכב, וככל הנראה גם לכלי דו-גלגלי זעירים (עד 14.9 כ"ס). משרד התחבורה מסר בתגובה לפניה זו, כי הבקשה תועבר לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כדי שזו תבחן את הנושא ותגבש המלצות מתאימות.

דעתכם דרושה: האם יש להעלות את גיל רישיון הנהיגה ל-18 שנים?

בואו להצביע בפייסבוק האם צריך להוריד או להעלות את גיל קבלת הרישיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully