וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקליטור לרכב ימות תוך שנתיים?

מכירות תקליטורים ממשיכות לצנוח ויצרניות הרכב עוברות בהדרגה לשימוש במערכת שמע דיגיטאלית מלאה. סוף עידן הדיסק באוטו?

נתח מכירות דיסקים (תקליטורים) בבריטניה צלל בין 2006 ל-2010 בשיעור של 35 אחוזים, בעוד כמות המכירות של האלבומים הדיגיטאליים עלתה פי 7 באותה התקופה. כך מפרסמת יצרנית הרכב פורד. בנוסף לכך, מסתבר כי 98 אחוזים מכלל מכירות סינגלים של מוזיקה באי המלכותי הם בפורמט זה. האם אכן עומד להגיע לקיצו עידן הרדיו-דיסק באוטו, או שמא לא נס ליחה של המערכת הוותיקה שאתנו כבר למעלה מ-20 שנים?

במרבית כלי-הרכב כיום מותקנת אופציה כממשק USB או כניסות לאייפון, נגנים וכוננים קשיחים. אולם, היות ודיסקים עדיין גוזלים נתח גדול ממכירות המוזיקה בעולם, סביר כי אמצעים אלה לא מסוגלים לייתר מערכת מבוססת דיסק. יחד עם זאת, בדיוק כפי שנגני הקלטות נגנזו עם המעבר לקומפקט-דיסק ברכב, זמנה של מערכת הדיסק ככל הנראה קצוב בזמן.

"טכנולוגיות בידור באוטו עוברות תהליך דיגיטציה מהיר מאוד ומפותח - יותר מכל מערכת אחרת באוטו, כולל זו המכנית, שהיא כמובן חשובה אך איטית יותר", כך אומר שריל קונלי, בכירה במערך הטכנולוגיה של פורד. " ה-CD ברכב - בדיוק כמו הטלפון הישן, עומד להיכחד כשבעתיד הקרוב טכנולוגיות דיגיטאליות חדישות תעמודנה בראש הדירוג של מתכנני הרכב".

על אף הירידה הדרסטית במכירות תקליטורים, חובבי המוזיקה מתקשים להיפרד מהדיסק הוותיק ומקפידים לשלם את מלוא המחיר עבור האומן הנערץ עליהם, גם דרך חברות שמציעות זאת על קבצי מוסיקה. מסיבות אלה ואחרות, מספרן של מכוניות בעולם שאינן מצוידת במערכת דיסק ורדיו (זולתי מכוניות על קיצוניות, שם מוותרים גם על מזגן לעתים) הוא מוטע, והמעבר ל-USB וכוננים קשיחים נעשה בצורה מבוקרת, אך בד בבד מתקצר באופן משמעותי נוכח שדרוג הטכנולוגיות בתא הנוסעים.

ומה קורה אצלנו?

גם בישראל גוברת התופעה של שימוש ב-USB על פני תקליטורים ברכב. וכפי שמסביר יהודה אליאס, מנכ"ל אפריל טקליין יבואנית JVC ואלפיין, תוך שנתיים או שלוש, הדיסק ומערכת הבידור השגרתית ברכב יצאו מכלל שימוש. "יצרניות המערכת שמע לרכב טוענות, שה-CD, כולל DVD ברכב ימות תוך שנתיים עד שלוש, וכל מערכות השמע ברכב יעניקו תמיכה מלאה במכשירי סלולר מובילים כמו אייפון וכדומה. הסלולר יתחבר למערכת, ויחלוק עמה כל התכונות שלו: טלפוניה, ניווט, מוסיקה, סרטים וכמובן אינטרנט. המערכות החדשות שמגיעות ללא המכניקה של הרדיו-דיסק, מציעות דיסק קשיח וזיכרון פנימי בנפחים שבין 300 ל-500 גי'גה כסטנדרט, והן פועלות כמחשב לכל דבר".

עוד אומר אליאס כי למרות הפיתוח הטכנולוגי, רק אחוז אחד ממערכות השמע הנמכרות בישראל מגיעות ללא כונן CD, ובמקומו כניסות USB, ומערכות זיכרון מובנות פנימיות. הסיבה לדבריו נעוצה בעובדה שמרבית הישראלים עדיין משתמשים בתקליטורים כאמצעי המדיה הפופולארי ביותר, בגלל היכולת לצרוב עליו מוסיקה. כך לדוגמא מערכות השמע המתקדמות ללא כונן CD, יקרות רק במעט מאלה הרגילות, ומחירן נע בין 1,800 ל-,2,000 שקלים, לעומת מערכות שמע עם מנגנון ה-CD, שמחירן נע סביב 1,500 שקלים לאיכותיות שבהן.

מעבירים את הדיון לפייסבוק של וואלה! רכב: האם אפשר להספיד כבר את התקליטור? איך אתם שומעים מוזיקה ברכב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully