וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם סיאט איביזה FLOW

3.8.2011 / 12:08

בחודש הראשון למבחן הארוך טווח, הספידומטר של סיאט איביזה FLOW 1.2 TSI מציג 16,300 ק"מ והחודש גם ביקרנו במוסך

מכונית סופרמיני סטיישן למשפחות קטנות, כך הגדירה סיאט את האיביזה FLOW עת הושקה לראשונה בעולם. הקונספט בהחלט לא היה חריג וגם לא המידות שבקבוצה, אבל במבחן הארוך טווח שלנו לרכב זה, החלטנו קודם כל לבדוק את התאמתו למשפחה הקטנה. מאחר שיש ברשותנו אחת כזו, מייד עם קבלת הרכב העברנו את מושבי הבטיחות אל מושבה האחורי ויצאנו לחודש הראשון של החיים עמה.

זו למעשה סיאט איביזה השנייה שמגיעה אלינו למבחן ארוך טווח, הראשונה הייתה במרכב חמש דלתות רגיל, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית, מכאן שאת תכונותיה הבסיסיות אנו מכירים כבר היטב. בדומה לאיביזה הראשונה, גם לגרסת הסטיישן מרחב זהה במושב האחורי. כלומר מספק. לא גדול, אבל גם לא מצומצם. לנו באופן אישי, משום שבנותיי ישובות במושבי בטיחות גדולים מהרגיל, המרחב עבורן היה מעט מוגבל, מה שגרם לנו לדחוק מעט לפנים את מושב הנוסע שמימין לנהג.

אולם, מעבר לכך, בסעיף המשפחתי, יש לנו לא מעט מחמאות. תא המטען שלה שמציע נפח של 430 ליטר התגלה כשימושי במיוחד, לא רק בגודלו שיכול לבלוע בקלות עגלות ושאר ציוד, אלא גם גובה סף ההטענה הנמוך יחד הם המפתח הגבוה של הדלת, הופך את המכונית הקטנה הזו לשימושית במיוחד. אהבנו? בהחלט. מעבר לכך, המתלים הרכים שלה מעניקים לה נוחות נסיעה טובה, וסף החלונות הנמוך מאחור, הופך את הנסיעה למעניינת גם עבור הילדים שיכולים להביט החוצה בקלות.

בצד הביקורת יש לנו מספר סעיפים. הראשון שהכי הפריע נגע לפתח התדלוק. זה לא ננעל עם נעילת הרכב ואת הפקק עצמו יש לפתוח ולנעול עם מפתח הרכב. כבר חשבנו שנפרדנו משיטה זו לנעילת פתח התדלוק, אבל כנראה שלא כך הדבר. הסעיף השני, נוגע למערכת השמע הבסיסית של הרכב. זו אמנם מציעה איכות סבירה ויש גם תפעול מאחורי ההגה, אבל היא אינה מהנוחות ביותר לתפעול. מיעוט המתגים שבה מצריך התעסקות רבה למשל בקביעת תחנות ברדיו וחזרה אליהן בקלות (אין בורר תחנות קבועות).

מנועי ה-TSI ובייחוד זה שמגיע בנפח של 1.2 ליטר ידועים בהיותם חסכוניים וזה שנמצא הולם את תפישה זו. אולם, זה לא בא לו באופן טבעי וכדי לחסוך בדלק, יש ממש לנהוג בו בעדינות. בפקקים הכבדים של הכניסה מדרום לתל-אביב האיביזה הזו צרכה לנו ליטר דלק לכל 8 קילומטרים בממוצע, בנסיעה עירונית עמוסה פחות השתפרה הצריכה לכדי 11 קילומטרים לליטר ובשיוט עדין הצלחנו לראות גם 14.7 ק"מ לליטר.

ביקור במוסך וביצוע טיפול ראשון

כבר בחודש הראשון הגענו אל רף ה-15,000 קילומטרים המצריך מהאיביזה להגיע אל מוסך החברה (המוסך המרכזי בבני ברק, רחוב הלחי) לביצוע הטיפול התקופתי (כל 15,000 ק"מ או שנה). לפני ההגעה למוסך תאמנו תור במחלקת השירות ליום שלישי בשעה 8:30 בבוקר.

וכך בבוקר המדובר התייצבנו לפני התור, המתנו דקות ספורות ומיד הגיע נציג שירות לקבל את הרכב. בזמן ההמתנה הקצר, הספקנו לראות כי הביקורת מהמבחן הארוך טווח לסיאט איביזה הקודמת הופנמה. כעת לטובת הלקוחות ישנו מקום המתנה מסודר, עם מכונות שתיה (במחיר הגיוני), פינת ישיבה נוחה ואפילו אינטרנט אלחוטי מהיר. במקום גם היו עיתונים יומיים עדכניים ואפילו שמחנו למצוא מגשי קרואסונים על דלפק הקבלה.

לאחר בחינה חיצונית של איש השירות ושאלה לגבי בעיות נוספות (לא היו כאלה) הרכב נלקח והוכנס לעבודה. שם הטיפול ברכב היה מהיר למדי. בשלב ה-15,000 לפי הוראות היצרן, כל שיש לעשות זה להחליף את השמן (5-40) ואת מסנן השמן בלבד. את מסנן האוויר ואת מסנן המזגן מחליפים רק בטיפול שני, כלומר ב-30,000 ק"מ.

בסיכומו של הטיפול שנמשך מעט פחות משעה הסתכם החשבון ב-510 שקלים וזה הורכב מ-125 שקל עבור העבודה, 89 שקלים עבור מסנן השמן, 212 שקל עבור השמן עצמו (4 ליטרים), 14.5 שקל עבור פקק לאגן השמן ו-70 שקלים חיוב מע"מ. במידה ולא יהיו אירועים חריגים במהלך התקופה בה יהיה הרכב עמנו, הביקור הבא במוסך מתוכנן רק בעוד 15,000 קילומטרים.

כמו כן, כדי להעשיר את ההתרשמות שלנו מהרכב, החודש הוא יעבור לידי ירון אדרי, עורך החדשות של וואלה! רכב.

היכרות ראשונה עם האיביזה פלואו

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

ספרו על המבחן הזה לחברים שלכם בפייסבוק

מבחן ארוך טווח חודש ראשון עם סיאט איביזה FLOW TSI 1.2. קובי ליאני
"בסיכומו של הטיפול שנמשך מעט פחות משעה הסתכם החשבון ב-510 שקלים וזה הורכב מ-125 שקל עבור העבודה, 89 שקלים עבור מסנן השמן, 212 שקל עבור השמן עצמו/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully