וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מעדכנת את מנוע ה-1.8 טורבו

5.8.2011 / 14:25

כצעד מקדים לחשיפת מתיחת הפנים לאודי A4 וה-A5, אודי מציגה מנוע 1.8 טורבו TFSI חדש עם 170 כ"ס

רגע לפני שאודי חושפת את מכוניותיה המחודשות, ה-A4 וה-A5 קופה לאחר מתיחת הפנים, נחשף מנוע 1.8 טורבו חדש שישרת את שתי מכוניות אלה. בתצורתו הקודמת הפיק מנוע זה 160 כ"ס, הוא מלא את החלל שבין מנועי ה-TSI קטני הנפח לבין מנועי ה-2.0 ליטר טורבו והוא שרת דגמים רבים בקונצרן פולקסווגן. כעת, עם רענון הדגמים, המנוע החדש מקבל שלל ליטושים ותוספות טכנולוגיות שמשפרות את תפוקתו ואת צריכת הדלק ופליטת המזהמים שלו.

המנוע החדש מציג כעת נתון הספק של 170 כ"ס שמושג ב-3,800 סל"ד, לעומת 160 כ"ס ב-4,500 סל"ד במנוע הקודם. אולם את השיפור המקסימלי משיג זה בתחום המומנט והגמישות. בדורו החדש הוא מפיק 32.6 קג"מ הזמין בכל התחום שבין 1,400 ל-3,700 סל"ד. זאת לעומת נתון של 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד בדור הקודם.

בעזרת תיבה ידנית יזניק מנוע זה את אודי A5 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ויביאה אל מהירות מרבית של 230 קמ"ש. לצד הבצועים הטובים, מנוע זה יצרוך (לטענת היצרן) ליטר דלק לכל 17.5 קילומטרים ויפלוט רק 134 גרם CO2 לקילומטר וזה מהווה שיפור של 21 אחוז ביחס למנוע הקודם.

בעוד המנוע החדש שומר על נפחו של הקודם (1,798 סמ"ק), הוא מקבל טכנולוגיה מתקדמת במיוחד. לצד מערכת ההזרקה הישירה המוכרת החברה (FSI), מנוע ה-1.8 TFSI החדש מקבל גם הזרקה לא ישירה (הזרקת דלק אל סעפת היניקה בכניסה לכל צילינדר) של דלק אל הצילינדרים, כלומר, שתי מערכות הזרקה נפרדות. בעוד שזו הישירה מסייעת לפעולה יעילה של המנוע בהתנעה ובעומס גבוה, זו הלא ישירה משפרת מאוד את פעולת המנוע בעומס חלקי. כמו כן, מהנדסי אודי העלו את לחץ הזרקת הדלק במערכת ההזרקה הישירה מ-150 באר לכדי 200 באר ותכנתו את זו לשלוש אפשרויות פעולה שונות בכל שלב הזרקה כדי לשפר את יעילות הבערה במנוע. גם המערכת לתזמון השסתומים השתפרה בכך שביכולתה לפתוח בצורה יעילה יותר את שסתומי הפליטה בהתאם לעומס על המנוע.

השדרוג לא הסתיים בכך. לצד מערכת ההזרקה, גם ניהול הטמפרטורה במנוע טופל לעומק. במנוע זה מותקנת מערכת קירור שמנוהלת על ידי שתי משאבות חשמליות ששולטות בעזרת שסתומים על זרימת מי הקירור של המנוע. על ידי סגירת השסתומים במעברים אל הרדיאטור בחזית וברדיארטור לחימום תא הנוסעים, המערכת מאפשרת למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה מוקדם יותר ולכן גם לפלוט פחות מזהמים.

גם מגדש הטורבו שונה ובמקומו הותקן מגדש חדיש שבנוי מסגסוגת שמסוגלת לעמוד בטמפרטורה של 980 מעלות בגזי הפליטה. שסתום העודפים (וויסט גייט) הפך לחשמלי וחישן החמצן באוויר הנדחס למנוע התקרב יותר אל המגדש כדי לקבל קריאה מדוייקת יותר. לחץ דחיסת האוויר יעמוד כעת על 1.3 באר. בתוך המנוע הותקנו בוכנות קלות מבעבר וחצאית הבוכנה עשויה כעת מחומר חלק יותר שמפחית את החיכוך עם הצילינדרים. גם משאבת השמן של המנוע וגם מתזי השמן לקירור הבוכנות נעשו יעילים יותר.

המנוע החדש יגיע כאמור לדגמים רבים בקונצרן פולקסווגן, אך קודם יופיע בגרסאות המועדכנות של אודי A4 ו-A5 אשר תיחשפנה בתערוכת הרכב בפרנקפורט שתתקיים בחודש ספטמבר השנה.

אודי במדריך הרכב הגדול

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על המנוע החדש של אודי

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully