וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושבי בטיחות מרעילים את ילדכם

ירון אדרי

8.8.2011 / 9:23

ארגון 'Healthy Stuff' בחן ומצא כי מושבי בטיחות רבים מכילים חומרים רעילים המסוכנים לילדכם. עלולים לגרום לסרטן, הרעלת כבד ואלרגיות

מושב בטיחות אולי יעזור להגן על ילדכם בעת תאונת דרכים, אלא שייתכן והוא מסכן אותם בכל נסיעה בשל עניין אחר לגמרי. ארגון 'Healthy Stuff' החוקר רמות רעילות במוצרים, בחן ומצא כי מושבי בטיחות רבים מכילים חומרים שאינם בריאים לילדכם. בבדיקה האחרונה שערך ליותר מ-150 מושבי בטיחות מדגמי 2011 נבדקו רמות ברומין, כלורין ועופרת כמו גם חומרים רעילים אחרים, ובחלק מהמושבים נמצאו רמות גבוהות מאוד. יש לציין כי חלק מהמושבים שנבחנו משווקים בישראל.

החומרים שנבדקו נקשרים בעולם הרפואה כגורמים פוטנציאליים לאלרגיות, מומי מולדים, לקויות למידה, הרעלת כבד וסרטן. עם הזמן, גם בשל החום השורר במכונית בעת חנייה וגם בשל קרינת UV, חומרים אלה מתפרקים ורעילותם גוברת. המגע הישיר עם גוף הילד, בעיקר תינוקות, מגביר את הסיכוי שיחדור לגופם ולמערכות הגופניות הנמצאות בשלבי התפתחות קשה להתמודד עימם.

בואו להמשיך לדבר על זה בעמוד הפייסבוק שלנו

התואר המפוקפק "מושב הבטיחות הרעיל ביותר ב-2011" ניתן לבוסטר של 'רקארו' בדגם פרובוסטר בגוון כחול שקיבל ציון של 4.8 מתוך 5. מושב הביניים הרעיל ביותר הוא 'בריטאקס' בדגם מרתון 70 שקיבל ציון 4.6 ומושב התינוק (סלקל) הוא 'גראקו' בדגם סנוגרייד 30 ו-35 בצבעים אדום, שחור וחום, שקיבלו ציון בינוני של 2.2 ו-2.3. יש לציין כי לא הדגם עצמו נקבע כרעיל, אלא הצבעים והחומרים הרלוונטים אליהם.

מנגד, ציונים טובים בכל סעיף ניתנו למושבים הבאים: הסלקל שהכיל את הערך הנמוך ביותר של חומרים רעילים הוא צ'יקו קיפיט 30 (ציון 0.1), מושב הביניים הוא גראקו קומפורט ספורט (0.2) והבוסטר הוא גראקו טורבו בוסטר שעם ציון של 0 נחשב לבטוח ביותר לילדכם. לרשימה המלאה ראו קישור בהמשך.

"מושבי בטיחות מצילים חיים. זה חשוב מאוד שהורים ישתמשו בהם ללא קשר לממצאים שלנו", כך אומר ראש מחלקת המחקר בארגון ג'ף גירהארט. אלא שהוא מוסיף כי "מושבים רבים מכילים חומרים רעילים והמחקר הנוכחי יכול לעזור להורים לבחור את המושב הטוב ביותר".


לרשימת מושבי הבטיחות המלאה של Healthy Stuff

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully