וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור במוזיאון פורשה שבשטוטגרט

רמי שני

20.8.2011 / 16:43

במהלך חופשה פרטית, קפץ רמי שני לביקור במוזיאון יצרנית הרכב פורשה בזופנהאוזן שבשטוטגארט. החיוך עדיין על הפנים ואלו הם רשמיו

סופרטנקר משנת 1912, הורכב על רכב כיבוי קטן מימדים, אך מהיר ויעיל ביותר, מבית יצרן הרכב 'פורשה' הגרמני. שוטרי גרמניה, קיבלו לרשותם כמה עשרות שנים מאוחר יותר, ניידת קלה, מהירה יותר מכל רכב אחר שנע בדרכי המדינה. חלק מהטכנולוגיה שהורכבה בה, הושאלה מקווי הייצור של מכוניות הספורט המפורסמות של פורשה, והצ'קלקה בצידה השמאלי, הותאמה במיוחד לניידות אלו תוך הקפדה על קו עיצוב התואם את חזונו של היצרן.

דגמי מכוניות אלו, לצד דגמים רבים אחרים, מהיום שבו החליט פרדיננד פורשה ליישם חזון של מהירות, יעילות, נוחות ויכולות בייצור מכוניות, מוצגים במוזיאון החדש של החברה בעיר שטוטגרט בגרמניה. המוזיאון מתחרה בהצלחה רבה בזה של חברת דיימלר בנץ, יצרנית מכוניות 'מרצדס', הנמצאת אף היא באותה עיר. פורשה עם זאת, לא מייצרת רק מכוניות. היא מעורבת בתכנון ובניה של מוצרים רבים וביקור במוזיאון, תמורת 8 יורו לאדם מבוגר ו 4 יורו לילד, מספק הפתעות רבות מבחינה זאת.

ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט. רמי שני
ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט/רמי שני

האדם שעיצב את חזונו

פ' פורשה עיצב את חזונו ב-1898 כשהיה בן 19 בלבד. התערוכה העיקרית במוזיאון מתחילה במכונית הראשונה שבייצורה היה מעורב, טרם שהקים את המפעל שלו בשטוטגרט בשנת 1924. עד אז, הוא הספיק להיות פעיל בפיתוח מכוניות ספורט שונות לאדם אחד ולשני אנשים. מדובר במכוניות צרות, אך מצוידות במנוע שיכול להטיס אותן על הדרכים במהירויות שהיו נדירות בראשית המאה הקודמת.

בין המכוניות שפורשה היה בורג מרכזי בפיתוחן, הייתה 'חיפושית', של חברת פולקסווגן. רכב שתוכנן כמכונית להמונים, אך ייצורו נדחה זמן רב מפאת מלחמת העולם השנייה. פורשה הגיע לשטוטגרט והצטרף ב-1924 לחברת דיימלר בנץ. מאוחר יותר, פרש ממנה והקים תעשייה עצמאית. את דגם ה 356 שנחשב לרכב הראשון שיצא משערי המפעל, הוא הוציא ב-1948. המכונית תוכננה בידי פרדיננד פורשה עצמו ביחד עם בנו פרי. היא נועדה לשני אנשים והגיעה למהירות של 135 קמ"ש. בהמשך, עיצבו השניים דגמים, שגם היום לא היינו מתביישים לנהוג בהם.

ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט. רמי שני
ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט/רמי שני

נעים וקל לבקר

הסבר על הדגמים הרבים הנמצאים במוזיאון, ניתנים באמצעות מכשיר תרגום במספר שפות, שאותו ניתן לשכור בכניסה תמורת שני יורו. מומלץ מאוד. לצד ההנחיה הקולית, יש ליד המוצגים הסברים נוחים לקריאה, מצגות, תמונות וסרטים, כך שניתן לבקר במקום בצורה נעימה ולבלות בו שעתיים לפחות. פורשה מעורבת בשורה של פיתוחים של כלי רכב, בהם כמובן מכוניות מירוץ, אך גם מכוניות לשימוש אישי ומשפחתי, כלי רכב לשימוש צבאי בהם רכבי שטח אמפיביים וכדומה. כמו כן, המפעל פיתח מנועים למטוסים, הפיק טרקטורים לשימוש חקלאי ובאחרונה הלכו מהנדסיו לכמה כיוונים אחרים.

אפשר לראות בין המוצגים קלנועית של פורשה, אופניים חשמליים ורגילים ואף אופנוע גדול מימדים, שתוכנן ונבנה ביחד עם חברת הארלי דיוידסון ועתיד להיות משווק בשנת 2012 . עוד מוצג מעניין: גרילר גז לחצר, שיצורו נחנך לפני שלוש שנים. חלק מיוחד מוקדש לעיצוב המכוניות והתהליכים שהן עברו עד שהתגלגלו אל הכבישים המהירים בגרמניה. פורשה הבליטה גם במוזיאון את הממשקים שלה עם חברות אחרות ואת הדרכים בהן היא פרסמה מוצרים שונים על דפנות כלי-הרכב, כולל הצגת החשיבה העיצובית והמנטלית שעמדו מאחורי ההחלטות באשר לתכנון וביצוע הפרסום.

ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט. רמי שני
ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט/רמי שני

פתוח כל יום, חוץ מיום שני

אולם התצוגה מורכב מכמה חללים והתנועה בהם היא בהליכה נוחה, תוך כלפי מעלה בשיפועים ומדרגות, שלאורכם מוצגים שונים. בקומה העליונה, מוצגות המכוניות האחרונות שהמפעל עיצב ושנועדו לשימוש משפחתי ולמנהלים. אפשר להתרשם ולגעת ביוקרה הגרמנית, שבניגוד למרצדס, היא כלל לא משדרת איפוק. בחברה דאגו לפרגן גם ליצרנים גרמנים נוספים ובמקום מוצגות מכוניות של תעשיות רכב גרמניות אחרות.

מדף הפרסים לא נפקד: הוא נמצא בחלק העליון של המוזיאון ושמור באמצעות מערכת הגנה מתוחכמת, המאפשרת לראות שלל של גביעים, מדליות ומגיני זכייה שונים מתחרויות בהן השתתפו נהגי החברה בכל העולם. בחלק התחתון, הוקמה סדנה לתיקון מכוניות וניתן להתבונן בה מבעד לחלון זכוכית ענק ולהתרשם מהיעילות של עבודת המכונאים של החברה. וכשמסיימים את הביקור באולמות התצוגה, אפשר לגשת לחנות מזכרות כדי לא לשכוח את החוויה ולקנח בבית קפה נחמד בתוך המוזיאון.

המוזיאון נחנך לפני שנתיים וחצי. הוא פתוח בכל ימות השבוע למעט יום שני, בין השעות 09:00 עד 18:00. ניתן להגיע אליו בקו רכבת לכיוון neuwirtshaks-‘porschplatz’. קבוצות מאורגנות (מעל 10 אנשים) יכולות לבצע תיאום ביקור ולקבל הסברים מפי מדריך של החברה.

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם על מוזיאון פורשה בפייסבוק

מדברים על מכוניות אספנות בפורום הרכב של וואלה!

ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט. רמי שני
ביקור במוזיאון הרכב של פורשה בשטוטגרט/רמי שני
  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully