וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקיץ עושה למכונית שלכם?

ירון אדרי

26.8.2011 / 9:50

מחקר של חברת וורנטי דירקט הבריטית מדרג את עשר תקלות הרכב השכיחות ביותר בימי הקיץ. כן, גם מזגן שנכנע לחום הוא אחד מהן

מה יותר מבאס, להתקע עם הרכב בחורף או באמצע הקיץ? כמובן שלא זה ולא זה, אבל אם כבר להתקע, לכל אחד מכם יש בוודאי עונה מועדפת שזה יקרה בה. כעת ננסה למנוע לפחות לקבוצה אחת את אי הנוחות הזמנית בעזרת מחקר חדש שמגלה אילו רכיבים עלולים לשבוק חיים במכונית שלכם בימים החמים שבין החודשים יוני לאוגוסט. לגזור ולשמור לא יעזור במקרה הזה, רצוי לטפל מבעוד מועד.

חברת 'וורנטי דירקט' הבריטית שכבר הביאה לנו נתונים מעניינים אודות כלי רכב הנוטים להתקלקל (תזכורת: צרפתיות הכי נתקעות), מקבצת נתונים שאספה מהקיץ שעבר מהם עולה כי בתקופה זו אנו משלמים כעשרה אחוזים יותר על תיקונים בסכום שעלול להאמיר ליותר מ-7,000 פאונד (כ-41 אלף שקלים). וזאת בבריטניה כאמור, בה ימי קיץ חמים הם בערך מה שאנו חווים בימי הסתיו.

וורנטי דירקט מונים את עשר התקלות השכיחות ביותר בתקופה החמה, המהוות יחדיו כ-75 אחוזים מכלל התיקונים. ראשונה ובפער עצום מדורגת תקלת סרנים ומתלים עם 25.4 אחוזים מכלל התיקונים שנרשמו בקיץ שעבר. תקלות במערכת קירור המנוע מדורגות במקום השני עם 9.4 אחוזים, נתון שבוודאי גבוה יותר אצלנו בשל החום הכבד יחד עם תקלות במנוע עצמו שעם 9.2 אחוזים מדורגות במקום השלישי.

מערכות הבלימה וההיגוי נוטות אף הן להתקלקל דווקא בימי הקיץ, והן רושמות נתונים של 5.4 ו-4.8 אחוזים בהתאמה. תקלה מעצבנת אך זולה יחסית לתיקון משוייכת למצבר שמרים ידיים, 4.6 אחוזים, נתון זהה לתקלות בתיבות הילוכים ידניות הנדירות בתחומי ישראל. בריטניה כאמור קרה יותר, ולכן תקלות במערכת המיזוג מדורגות רק במקום השמיני עם 4.6 אחוזים גם כן. את העשיריה סוגרות תקלות במגדש הטורבו ובמערכת ההצתה (3.6 אחוזים כל אחת).

"מכוניות רגישות מאוד לסביבה", כך מסביר את המצב דאנקן מקלור פישר נציג הארגון. תחזוקה שוטפת לרכיבים המכניים עושה הבדל, אבל עדיין תקלות קורות". בשלב זה כשסוף חודש אוגוסט נמצא ממש מעבר לפינה, אתם יכולים להביט על שלושת החודשים האחרונים ולאמת לפחות חלק מהנתונים. מה תיקנתם ברכב שלכם והאם באמת הוצאתם יותר מזומנים?


עוד סקרים ומחקרים בוואלה! רכב

גם לכם נתקע האוטו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully