וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל: פורד פוקוס החדשה

פורד פוקוס החדשה נוחתת בארץ מצויידת במבחר גדול של דגמים כשבהיצע מנועי טורבו, תיבות ידניות, רובוטיות ושלושה מרכבים. המחיר החל מ-105 אלף שקלים

פרק משמעותי חונכת היום יבואנית פורד חברת דלק מוטורס, עת היא משיקה את המכונית החשובה ביותר בקבוצה, פוקוס החדשה. הדגם יוצא לאור כמעט שבע שנים אחרי הדור השני שלא נחל הצלחה גדולה בישראל, ובחברה מקווים שעתידה של פוקוס דור שלוש יהיה חיובי הרבה יותר משנים קודמות, במיוחד בפניה לשוק הפרטי, שם היא תקצה מבחר עצום של שילובים טכנולוגים ורמות אבזור עשירות.

בדלק מוטורס משוכנעים שהדגם החדש יחולל מהפכה בתרבות צריכת דגמי המשפחה בישראל, וישנה מהותית את דירוג טבלת המסירות בשנה הקרובה. זאת לאחר שבשנים קודמות חלה צניחה בכמות המכירות, נוכח האכזבה מיחידות הכוח החלשות, והמכונית נפלטה ממצעד מובילות הקטגוריה, לא מעט בשל החזית הקוריאנית.

מהתרשמות ראשונית בלבד, דומה שפוקוס החדשה מתהדרת בקווים חיצוניים מושכים. ניכר שההשפעה הגדולה ביותר מגיעה מהאחות הקטנה, הסופרמיני פיאסטה, בפרט בשילוב בתי התאורה בחלק האחורי ובאיזור המותניים של דגם ה-5 דלתות.

ממדיה של המכונית מספרים על צמיחה מסוימת בחלק אחד, וקיצוץ באחרים. כך לדוגמה האורך שעומד כעת על 4.35 מ' משקף התווספות של שני סנטימטרים. רוחבה של המכונית עומד מעתה על 1.83 מ' (צרה ב-1.5 ס"מ), הגובה יורד ל-1.48 מ' ובסיס הגלגלים נותר כמעט זהה עם 2.64 מ'.

פוקוס מורכבת על פלטפורמה גלובאלית שתשרת לפחות עשרה דגמים חדשים של החברה בשנים הקרובות. היא תוצע בישראל בשלושה מרכבים – סדאן, האצ'בק וטורר (סטיישן), כאשר הפערים ביניהם באים לידי ביטוי לא רק בהופעה, אלא כמובן בנפח תא המטען. בגרסת סדאן שלבטח תתחבב על ציי הליסינג, שם גילינו כבר בהשקה כי פתח הטעינה אינו רחב במיוחד והנפח עומד על 372 ל'. לצידה גרסת החמש דלתות מציעה נפח קטן בכמעט 100 ל' ואילו הטורר מכילה 476 ל' ועד 1,502 ל' בקיפול המושבים בשורה השנייה. תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה בכל הקשור לאבזור. המושבים רחבים, והתחושה המוקדמת היא של קוקפיט נעים לשהייה. עוד שינוי נוגע להתקנת הגה חשמלי חדש.

השקת פורד פוקוס 2012 בישראל. ניר בן טובים
השקת פורד פוקוס 2012 בישראל/ניר בן טובים

מנועים ותיבות

קו המנועים של פוקוס עבר רפורמה מקצה לקצה וכאן החלוקה מתפרסת כמעט על פני כל המרכבים, עם קומבינציות שונות בתיבות ההילוכים. כבר בגרסת הבסיס מופיע מנוע בנפח 1.6 ל' בעל הספק של 125 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט של 16.2 קג"מ מטווח של 4,000 סל"ד. לגרסה זו ניתן לשדך תיבה ידנית חמישה הילוכים או אוטומטית כפולת מצמד מסוג 'פאוורשיפט'. פורד טוענת כי התיבה הידנית מאיצה במכונית ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 193 קמ"ש. בדגם האוטומטי, צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרנית מספרת על 15 ק"מ לליטר ו-10 ק"מ לליטר בשטח העירוני.

שני בארסנל מנוע ה-GDI של פורד בעל הזרקת דלק רב-נקודתית ישירה לחלל הצילינדר. המנוע מפיק מנפח של 2.0 ל' הספק של 170 כ"ס ב-6,600 סל"ד ו-20.5 קג"מ מ-4,500 סל"ד. את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש מסיים בזמן של 9 שניות ומהירות מרבית עומדת על 205 קמ"ש. לפי פורד, לוגם מנוע ה-GDI עם תיבה אוטומטית ליטר בנזין בכל 15 ק"מ במשולב, כשבתחומי העיר נראה שהשינוי גם הוא מזערי ביחס ליחידת ה-1.6 ל'.

היחידה הבכירה ביותר בפורד, שהיא גם המפתה מכולן, היא חטיבת האקו-בוסט המשודכת בלעדית למרכב האצ'בק ולתיבה ידנית עם שישה הילוכים, לעומת חמישה בגרסאות הבסיס. מנוע זה בעל אופי קרבי, מחלץ הספק מרשים מאוד של 180 כ"ס מנפח של 1.6 ל' טורבו, ומומנט של 24.6 קג"מ הזמינים כבר מ-1,600 סל"ד. ביצועים הם כמובן חלק מהרפטואר של הדגם הספורטיבי, ובדף הנתונים מציינים 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מקסימלית של 222 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת הינה 16.6 ק"מ לליטר. במדד זיהום האוויר הפוקוס מדורגת 4 בגרסת ה-1.6 ל כולל הטורבו', ו-5 למנוע ה-2.0 ל'.

השקת פורד פוקוס 2012 בישראל. ניר בן טובים
השקת פורד פוקוס 2012 בישראל/ניר בן טובים

אבזור, מחירים

שלוש רמות מפרט תהיינה לפוקוס: טרנד, ספורט וטיטניום. הגרסה העירומה ביותר על פניו אינה מחסירה מאומה מהפריטים להם נזקק נהג הליסינג הממוצע. בחבילה מוצעת מערכת שמע מקורית, ממשק בלוטות' עם שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, כניסות USB ומחשב דרך.

חבילת ה'ספורט' מוסיפה על כך חישוקי מגנזיום, צמיגים רחבים יותר (215/55), כוונן ידני של תמיכת המותניים, מערכת שמע מקורית של SONY, מחשב דרך בעל צג מתקדם ובקרת שיוט. חבילת הטיטניום היא היקרה והעשירה ביותר. כאן מוסיפה פורד פנסי LED אחוריים בדגמי חמש דלתות וטורר, מראות צד מתקפלות ומחוממות ומנגנון 'עצור וסע' לדימום הרכב בעת עמידה ממושכת, בלעדית למנוע האקו-בוסט. כל המכוניות מגיעות בחבילת בטיחות הכוללת שש כריות אוויר ובקרות יציבות ובלימה.

מחיריה של פוקוס יחלו ב-105 אלף שקלים לדגם ידני המשודך למנוע ה-1.6 ל' בחבילת טרנד. גרסת הספורט מזניקה את המחיר ל-112 אלף שקלים וכלה ב-124 אלף שקלים. מנוע ה-2.0 ל' יחל במחיר שעומד על 126 אלף שקלים עד 141 אלף שקלים כולל בקרת חנייה אוטומטית ואילו הגרסה החמה המצוידת במנוע האקו-בוסט, עונדת תג מחיר של 150 אלף שקלים. מרווחי הטיפולים של הפוקוס יבקשו מכם שירות כל 15 אלף קילומטרים או פעם בשנה.

מבחן ראשון לפורד פוקוס החדשה יתפרסם כאן בוואלה! רכב בקרוב.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully