וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שני עם סיאט איביזה FLOW

ירון אדרי

7.9.2011 / 12:16

אוגוסט הלוהט הוסיף למד האוץ של סיאט איביזה FLOW יותר מ-3,000 ק"מ עם מזגן דלוק למקסימום. את הבעיות הקטנות שצצו נבדוק בקרוב

חודש אחרי שמילאה את תפקידה כמובילת משפחה של זוג צעיר +2, הועברה סיאט איביזה FLOW לידי. לי אין ילדים, אבל חברים שמתנהגים ככה לא חסר. אז מייד לאחר קבלת המפתחות קבעתי עם כמה מהם במטרה לבחון כמה נמוך היא יכולה לרדת. היעד - ים המלח; על הסיפון - ארבעה גברים ועוד קצת ציוד בתא המטען.

הנסיעה הספציפית הזו היא סוג של בדיקת ביצוע למכונית שברוב ימיה תתנייד קרוב לאיזור המגורים כשעל סיפונה נוסעים בעומס של כחצי ממה שיש בה עכשיו. וככזה, דרשה הנסיעה התייחסות ספציפית שאת רשמיה תקבלו כעת. אגב, יכולתי לצרף לנסיעה חבר נוסף, אולם בשל הצפיפות במושב האחורי בממד הרוחב בעיקר, החלטתי לא לעשות לו את זה. אני כבר אתנקם בו בדרך אחרת.

מתחילים בתחנת הדלק. עד כה עומדת הצריכה הממוצעת על 11.6 ק"מ לליטר, נראה מה יהיה מצבה בסוף היום. בשל העומס המלא, עודכן לחץ האוויר ל-36 PSI בכל צמיג בהתאם להמלצת היצרן (כשהצמיגים קרים) וכל שנשאר הוא לאפס שעונים ולהמריא. בעצם לפני זה, כדאי לפנק אותה בשטיפה קרירה ביום הלוהט הזה.

בדרך למטה, ולמעלה

יחידת הכוח, 1.2 ל' TSI לה 105 כ"ס, לא ממש נבהלה ויחד עם שבעת יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים נרשמה נסיעה נינוחה מלווה בהאצות ביניים משביעות רצון במרבית הדרך, כולל בעליות. יש לציין אבל כי התיבה לא שומרת על אחידות פעולה ומידי פעם נרשמת "קפיצה" במעבר בין הילוכים, שגם מהוססת לפעמים כאילו היא מתקשה להחליט איזה מהם לשלב. עוד נקודה לחובתה נרשמה בירידות בעת הזדחלות אחרי משאית כבדה שחייבה שימוש תכוף בדוושת הבלם כדי לשמור על מרחק סביר ממנה. ירידה "על ההילוכים" אינה נעימה היות והישארות בהילוך נמוך (שני) מעלה את הסל"ד מעלה ורעש רב חודר לתא הנוסעים ובהילוך השלישי לא יצר המנוע בלימת מנוע מספקת.

כשניתנה רשות הדיבור לחברים, הסכימו כל היושבים מאחור כי המושב קשיח ולא הכי נוח בנסיעות ארוכות. מלפנים המושבים נוחים יותר אחרי נסיעה של כמעט 200 ק"מ בדרך ליעד וגם בחזרה. תלונות קצת יותר קשות ניתחו על מערכת מיזוג האוויר. לאחר מספר שעות בהן עמד הרכב תחת קרניה של שמש אוגוסט בדרום, היא התקשתה מאוד לקרר את תא הנוסעים גם מספר דקות אחרי שהרכב הועבר לנקודת צל וכל הדלתות (כולל החמישית) נפתחו.

טמפרטורה קרירה החלה לעטוף את תא הנוסעים רק כעשר דקות אחר כך כשכבר היינו בנסיעה, אך עם חולצה לחה מזיעה. ריטואל זה אגב חזר על עצמו בכל פעם כשנכנסנו לרכב לאחר שעמד בשמש אפילו זמן קצר. צבע כהה וחלל פנים גדול גם כן לא עזרו לשיפור המצב. עוד לחובת המזגן נספר כי הוא דואג להחליט בעצמו מתי להזרים לתא הנוסעים אוויר מבחוץ.

כמעט 400 ק"מ עברה סיאט שלנו בתוך מספר שעות בדרך לים המלח וחזרה, בסופם רשמה צריכת דלק טובה של 13.4 ק"מ לליטר.

ובאופן כללי

עם תום חודש אוגוסט עומד מד המרחק של סיאט איביזה FLOW על כ-19,400 ק"מ, קצת יותר מ-3,000 מהם בוצעו בימיו הלוהטים של אוגוסט עם מזגן עובד נון-סטופ. בחישוב כולל, צריכת הדלק של איביזה בתקופה זו עמדה 12.6 ק"מ לליטר בממוצע בשימוש רגיל נתון טוב לכשעצמו, אך היינו מצפים לנתון טוב יותר ממנוע בנפח 1.2 ל' ותיבת שבעה הילוכים. מעניין מה תהיה צריכת בדלק בנהיגה ארוכה ומתונה, נניח לאילת.

במהלך החודש האחרון גילינו מספר דברים אשר ייבדקו בקרוב במוסך ובינהם סטיית קלה של המכונית ימינה (בדקנו לחצי אוויר בצמיגים, לא זו הבעייה) ותקתוקי ממסרים שנשמעים לפעמים מאיזור הדשבורד. את ממצאי אנשי המקצוע של היבואנית נביא לכם כאן בדיווח של החודש הבא.


החודש הראשון עם סיאט איביזה FLOW

כל המבחנים ארוכי הטווח בוואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully