וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון מכוניות הונדה שוב בדרך למוסך

ירון אדרי

7.9.2011 / 14:04

הונדה תזמן כמיליון מכוניות מדגמי ג'אז, CR-V ו-CR-Z למוסכים בשל תקלות שונות. 88 מדגמי הקופה ההיברידית יתוקנו בישראל

יצרנית הרכב היפנית הונדה מפיצה קריאת תיקון לכמיליון מכוניות, בהן כ-26 אלף מה-CR-Z, הקופה ההיברידית. בעת האטת המכונית למהירות הנמוכה משבעה קמ"ש, ועם כיבוי מנוע הבעירה (על ידי מערכת ה'עצור וסע'), קיים חשש כי היחידה החשמלית תמשיך להעביר אנרגיה לגלגלים ותמנע עצירה מלאה. לדברי הונדה, דבר זה עלול לגרום לתאונת דרכים, אך יחד עם זאת טרם דווח על מקרה חריג.

מבין אלפי המכוניות שתדרשנה לסור למוסכים ברחבי העולם, 88 נמכרו בישראל. מהיבואנית חברת מאיר נמסר למערכת וואלה! רכב כי "מהות הפעילות הינה שדרוג תכנת פיקוד המנוע החשמלי. מטרת השדרוג הינה למנוע מצב בו, כאשר המנוע הקונוונציונאלי מדומם כשהרכב בתנועה, המנוע החשמלי יגרום להמשך תנועה". עוד מציינים במאיר כי יבצעו את כל ההכנות הנדרשות לביצוע קריאת התיקון.

כאמור, הונדה העולמית מפרסמת שתי קריאות תיקון נוספות עבור הסופרמיני ג'אז ורכב הפנאי CR-V, אולם על פי מאיר הן אינן רלוונטיות למכוניות שנמכרו בישראל. בכל הקשור לג'אז, מדובר שוב בתיקון הנדרש במתגי חלונות החשמל של המכונית. קריאת תיקון שהופצה בעניין זה לפני כשנה וחצי שוייכה בתחילה למכוניות בעלות הגה ימני ובהן חשש לקצר והתלקחות בעקבות רטיבות, ואפילו קושר מקרה מוות של פעוט בדרום אפריקה כתוצאה מכך. כעת מדובר בכמיליון מכוניות נוספות אשר יוצרו בין אוקטובר 2005 לאוקטובר 2009, רובן בסין. בתחילת השנה נקראו למוסכים בישראל כ-4,000 מכוניות מדגם זה שיוצר בשנים 2007-2008 כחלק מקריאת תיקון עולמית עבור כ-1.4 מיליון מכוניות, לתיקון מערכת התאורה.

התקלה ב-CR-V הינה במתג הראשי של חלונות החשמל. לדברי הונדה, הצטברות נוזלי ניקוי שחילחלו עם הזמן לפנים המתג עלולים לגרום לקצר והתלקחות. במקרה זה מדובר על כ-80 אלף מכוניות משנת המודל 2006, כולן בארה"ב. עוד נזכיר כי לפני כחודש הפיצה הונדה קריאת תיקון עבור כ-2.5 מיליון מכוניות מדגמי אקורד, CR-V ואלמנט בשל בעיות במודול ניהול תיבת ההילוכים האוטומטית. גם במקרה זה, מחברת מאיר נמסר כי התקלה אינה רלוונטית למכוניות שהגיעו לישראל.

לפני כחודש קראה חברת מאיר ל-243 מכוניות מדגמי סיוויק המשפחתית לסור למוסך בשל חשש לברגים משוחררים במערכת משאבת המים, זאת כחלק מקריאת תיקון עולמית נוספת. בחודש מאי האחרון קראה הונדה לכ-1.7 מיליון מכוניות בארה"ב לתיקון תקלה בכרית האוויר העלולה לגרום לפגיעה קטלנית.


עוד קריאות תיקון בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

לפייסבוק שלנו הצטרפתם כבר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully