וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש חמישי עם דוקאטי מונסטר 796

11.9.2011 / 8:55

בחודש החמישי עם דוקאטי מונסטר 796, אנחנו עולים על המסלול, מרגישים את 'כוחה' של הגבלת הכוח ושוב חווים פיצוץ בגלגל האחורי

טוב, זה מתחיל כבר די להימאס עלי הקטע הזה. אם עקבתם אחר עמוד הפייסבוק שלי, יתכן וראיתם את הודעת התסכול שהועלתה בצהרי יום אחד באמצע השבוע. בדיוק מרגיז, ממש כמו בחודש הרביעי למבחן הארוך טווח עם דוקאטי מוסנטר 796, שוב התפוצץ לנו הגלגל האחורי בזמן רכיבה. הקטע המקומם בסיפור הזה הוא שהתקר השני ארע בדיוק באותו המקום, בדיוק באותה השעה ובדיוק באותו האופן כמו זה הראשון. בסמוך לתחנת הדלק פז שבכביש וואדי ערה לכיוון חדרה, כקילומטר לפני הירידה לכביש 6.

מזל נאחס או יד מכוונת? קשה לדעת, אולם החפץ שניקב את הצמיג האחורי עשה בדיוק את אותו הנזק - חור גדול במרכז הצמיג שהוציא את זה מכלל שימוש לחלוטין ואפילו גרם לנזק לכנף האחורית המכסה את הגלגל. וגם הפעם, למרות שהצטיידנו מבעוד מועד בבקבוקון חומר לתיקון תקרים, הדבר לא סייע, גם לא כאשר אופנוען נוסף שהבחין במצוקתנו השאיל בקבוקון נוסף וסרב לקבל תשלום עבורו (אם אתה קורא את זה כאן, רוכב הונדה CBR600RR, אז קבל את תודתי והערכתי שוב אליך). ושוב, בלית ברירה חייגנו אל אופנוגרר לחילוץ.

אולם בניגוד לפעם הקודמת שבה הגג היה 'על הדרך' בחזרה אל גוש דן מהצפון, עלות הגרירה שיצאה במיוחד לכיווננו מהמרכז וחזרה עמדה על 450 שקלים. כואב. ועוד לא הזכרנו את עלות הצמיג החדש, שהחליף את זה המפוצץ שבקושי הספיק לטעום שלושה שבועות של אספלט. אל כביש וואדי ערה עם אופנוע, ספק אם אחזור.

למי קראת מוגבל?

בחודש החמישי למבחן הארוך טווח עם דוקאטי מונסטר 796, החלטנו להכיר גם פאן אחר של האיטלקי הזה - רכיבה על גבו כשהספק המנוע מוגבל ל-33 כ"ס (כנדרש מדרגת הרישיון A1). המונסטר של דוקאטי, הוא אחד האופנועים הנמכרים ביותר של המותג, בעיקר משום שאת אלה ניתן לקבל גם עם הגבלה מכאנית להספק המנוע, מה שהופך אותם למבוקשים בקרב בעלי דרגת רישיון מוגבלת לרמת הביניים. אז כדי שנבין איך מרגיש המונסטר עם אותה הגבלה, שבנו אל מוסך החברה ושם הוגבל ההספק המנוע טכנית בדומה לנעשה בגרסאות המוגבלות במקור.

ההגבלה המכאנית מקצרת למעשה את מהלך המצערת לכדי כשליש מהמהלך המקורי ומונעת מהמנוע לקבל את מלוא אונו. וזה מורגש? בהחלט. מנוע המונסטר אמנם ניעור באותה הקלות ומפיק את אותם צלילים דוקאטיים גרונים, אבל כשפותחים 'גז', הוא מזנק קדימה ללא האגרסיביות משוחררת המעצורים וללא סחרורי כוח בגלגל האחורי. למרות המעבר הלא טבעי והקושי להסתגל לכשליש מהכוח אותו הורגלנו לקבל, גילינו כי הפגיעה בהנאה אינה קשה כל כך. יש אמנם להתרגל לאסטרטגיית רכיבה שונה ללא האצות חזקות זמינות ביד ימין, אבל אם מתמידים, אפשר עדיין לראות כמעט 150 קמ"ש על מד המהירות. הסל"ד מטפס מעלה בהרבה פחות נחישות, אך זה עדיין קורה. ברכיבה עירונית, ההגבלה מפריעה עוד פחות כי ממילא מהירות הנסיעה איטית בהרבה ואף רוכב שעוצר בסמוך אליכם ברמזור לא יכול לנחש שהכלי אכן מוגבל.

אם תהיתם מה עשתה ההגבלה לצריכת הדלק, אז נספר לכם שאם ביום רגיל נעה הצריכה שלנו בין 18 ל-20 ק"מ לליטר (הצריכה השתפרה לאחר שדרוג דודי הפליטה, פילטר האוויר ומחשב המנוע בחודש השלישי), הרי שעם הגבלה פעילה, הצלחנו להשיג נתון מרשים של 24.6 ק"מ לליטר, למרות שרוב הזמן המצערת הייתה מסובבת עד לעצר.

על המסלול עלה!

אחרי חודש של שימוש יומיומי בכביש הציבורי, כבר דגדג לנו בקצות האצבעות לטעום מיכולותיו על מסלול, אז הצטרפנו ליום רכיבת מסלול של פרוריידינג שהתקיים בכוכב יאיר. רע זה לא יכול להיות. אז עלינו על חליפת רכיבה, למרות החום הנורא באותו היום והלכנו לקלף עוד שכבה בצמיגים.

אחרי מספר הקפות לחימום הצמיגים החדשים, כבר נכנסנו לקצב, אז המונסטר כאילו השיל מעליו את עול היומיום והעביר תחושה כאילו הוא נהנה בעצמו. כדי ליהנות מהשובבות שלו, יש לזכור לחבוק היטב את מכל הדלק עם הברכיים, לשחרר לגמרי את הידיים ולתת לכידון לעשות את העובדה. כל שימוש אחר ירגיש כמו אחיזה בקרני שור – הוא ילחם ברוכב עד שזה ישכיל לשחרר אותו לעשות את העבודה שהוא יודע. והוא יודע. רמת האחיזה שמייצרים הצמיגים (פירלי דיאבלו רוסו) והתחושה הבהירה שהוא מעביר לרוכב מקלים מאוד על הרוכב ומאפשרים לזה להגביר את הקצב בביטחון מוחלט.

זו הייתה הפעם הראשונה בה גובה הרגליות מהקרקע בהטיה הגביל אותנו. מרווח הטיה יש לו בשפע ביחס לנייקד, אבל הצפיפות של המסלול והמהירות שאפשר לפתח עליו אפשרו לנו לרדת נמוך, אולי מדי עמו, אבל אין לנו תלונות כמובן. שבחים אנחנו מחלקים גם לבלמים. אלה מתפקדים ללא דופי ביומיום עם כוח עצירה ודיוק, אבל ממש מרגישים נפלא בתנאים ספורטיביים עם חדות ותחושה מעולה, כשה-ABS מאפשר למקסם את יכולת ההאטה מבלי לאבד מאום בתחושה ובביטחון.

היום על המסלול היה מבנה במיוחד. מה כבר יכול להיות רע בלהעלות אופנוע של דוקאטי על המסלול? ולמעשה, כל כך נהניתי עמו, שרק הידלקות נורת הדלק בלוח המחוונים גרמה לנו לעצור ולהבין שהיום נגמר ושהגיע הזמן ללכת הביתה. למעלה מ-120 הקפות הספקנו לעשות שם ונראה שיכולנו להמשיך עליו לנצח, משום שהוא כלל לא מעייף את הרוכב בכל סוג שהוא של רכיבה. לא ברכיבה ממושכת לצפון או לדרום הארץ ואפילו לא על המסלול.

רגע לפני...

בסוף החודש החמישי, לוח המחוונים של המונסטר הציג 16,222 ק"מ וגם החודש אין לנו דבר לספר לכם על תקלות או קלקולים. מלבד תדלוקים מדי כ-210 ק"מ ושימון שרשרת בהתאם לצורך, לא מצאנו שום סיבה להביאו אל המוסך. גם בדיקות מפלס השמן שלנו לא גילו שום חוסר.

החודש השישי שיבוא עלינו לטובה, יהיה גם החודש האחרון שלנו עמו ובסופו הוא יחזור אל ליגל. כבר עכשיו יש לנו תחושה שהפרידה לא תהיה קלה, אז לפני שהוא הולך לבלי שוב, תנו לנו לצאת עמו לרכיבות הפרידה.

על הצד הטכני:
מנוע: 803 סמ"ק, 2 ציל', מקורר אוויר
הספק: 87 כ"ס ב- 8,250 סל"ד
מומנט: 8 קג"מ ב- 6,250 סל"ד
משקל: 169 ק"ג
מתלה קדמי: מזלג הפוך, מרזוקי, 43 מ"מ קוטר, 120 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע חד-צדית, בולם זקס, מהלך 148 מ"מ
צמיג קדמי: 120-70 R17
צמיג אחורי: 180-70 R17
בלם קדמי: 2 דיסקים, 320 מ"מ, 4 בוכנות לקאליפר, ABS
בלם אחורי: דיסק יחיד, 240 מ"מ, 2 בוכנות לקאליפר
מכל דלק: 13.5 ליטר
צריכת דלק (מבחן): 19 ק"מ לליטר בממוצע
גובה מושב: 80 ס"מ

עוד דו-גלגלי בוואלה! רכב

לכל הדיווחים הקודמים

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully