וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקישוט שיהרוג אתכם

תולים דיסקים על המראה הפנימית? יש לכם קישוטים דבוקים לדש-בורד? הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונת דרכים עלה, כך קובע מחקר חדש בבריטניה

בשורה מרה למאפרי הקבינות: מחקר חדש בבריטניה מצא כי התקנת קישוטים כגון עצים ריחניים, דיסקים מסתובבים על המראה, חיות צעצוע ועוד מיני אביזרים קוסמטיים על הדיפונים ומסביב, מגדילים את הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונת-דרכים. לדברי חברת הביטוח הבריטית AA שערכה את המחקר, הסכנה הטמונה בחפצים אלה היא בהסתרה משמעותית וקריטית של שדה הראייה.

לפי תוצאות המחקר, בו השתתפו למעלה מ-2,000 כלי-רכב, עולה כי בלפחות רכב אחד מתוך 20 תועדה חסימה של שדה הראייה לפרק קצר, אולם זו הייתה מספיק מסוכנת כדי לגרום למכונית לאבד קשר עין עם רכב אחר בסמוך לו. בבריטניה, מדובר ב-1.5 מיליון כלי-רכב על פי נתונים אלה. ומהם האביזרים הכי מסוכנים? הממצאים כלל לא מפתיעים.

האביזר הכי מסוכן לשדה הראייה לפיAA הוא עץ ריחני הנועד לפוגג ריחות לא נעימים ברכב, בו אנו משתמשים בישראל לא מעט. במקום השני דובי צעצוע המותקנים על הדש-בורד, הכלב המהנהן ודגלים מכל הסוגים - בעיקר של קבוצות כדורגל, המודבקים למראה הפנימית או לזגוגית מאחור. "דברים אלה בקלות חוסמים את נתיב הראייה של הנהג, והוא עלול לפגוע ברוכב אופניים, אופנוע או הולך רגל", כך מנהל המכון.

אולם, ה-AA טוען כי האביזר הכי מסוכן וגם "הכי ביזארי" לדברם, הוא הדיסק המסתובב, אשר בשעות הבוקר עלול לגרום לסנוור של נהגים אחרים. "אם אנשים חושבים שדיסקים מתעתעים מצלמות מהירות הם שוגים, זה רק גורם נזק לשדה הראייה של הנהג, ומסכן את כולם על הכביש".

בבריטניה, כמו גם בהרבה מדינות מתוקנות, יכול שוטר לקנוס נהג אם הבחין שחפץ מפריע לו לשדה הראייה - גם אם מדובר בנווטן (מכשיר GPS). "צעצועים שמתנדנדים על המראה הפנימית או חסימות קריטיות לשדה הראייה, באות לידי ביטוי גם בהכשלות בטסטים (MOT) במכוני הרישוי" כך מסביר נשיא המכון אדמונד קינג. עוד הוא אומר כי הבעיה מתחילה בעומס הצעצועים, וכי גם אם משתמשים בקישוט כלשהוא, מומלץ לנקוט במשנה זהירות, שלא יהיה קרקס מול העיניים.

חשוב לזכור כי במקרה של תאונה, כל אותם 'רכיבים' חופשיים ברכב, בין אם תלויים על המראה הפנימית או סתם נמצאים חופשיים בסביבת רגלי הנוסעים, עלולים להתעופף ולפגוע בנוסעים. חפצים כבדים יותר גם עלולים לגרום לנזק גופני של ממש וגם מראות פנימיות לא מקוריות שנהגים נוטים להוסיף, עלולות לגרום לפגיעות רבות ומשמעותיות בעיני הנוסעים במקרה של התנתקות.

עוד מחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully